PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chamstwo w rozmowie!

  • 1. Data: 2005-10-08 09:29:19
    Temat: Chamstwo w rozmowie!
    Od: "Meantic" <m...@i...pl>

    Witam i pozdrawiam.
    Chcialbym wam opowiedziec o pewnym zdarzeniu:
    Temat: Proces rekrutacji w Banku Millenium
    Wczoraj bylem na II etapie procesu rekrutacji w Banku Millenium na
    stanowisko Asystenta w dodatku na Mlodszego. Zgodnie z informacja na stronie
    tego powaznego Banku jak i na rozmowie w pierwszym etapie mialy byc testy
    lub Assessment Centre. A tu rozmowa kwalifikacyjna ogolna (tak jak na I
    etapie), ale szczegolowa o produktach banku (zonk), ktora trwala tylko 15
    minut. Nadmieniam, ze rozmowa odbyla sie w Warszawie ja jestem z Torunia,
    pociagiem musialem dojechac prawie 3 godziny w jedna strone. Bilet kosztowal
    mnie 80zl (pospieszny II klasa). Nigdy 15 minut nie kosztowalo mnie 80zl.
    A mam do was pytanie:
    Czy spotkaliscie sie z takim traktowaniem na rozmowach czy to dzis normalne
    mnie na ZZL uczyli ze proces rekrutacji to swoistego rodzaju reklama firmy,
    bo przeciez osoba ktora stara sie o dane stanowisko JEST POTECJALNYM
    KLIENTEM i ma znajomych i rodzinne. Sposob przeprowadzenia procesu
    rekrutacji jest wiec elementem pozyskiwania klienta. Naprawde nie zycze
    nikomu tego co ja doswiadczylem wczoraj.

  • 2. Data: 2005-10-08 10:49:30
    Temat: Re: Chamstwo w rozmowie!
    Od: Mariusz 'BB' Trojanowski <m...@a...in.sig>

    On 10/8/2005 11:29 AM, Meantic wrote:
> [...]
    > mnie 80zl (pospieszny II klasa). Nigdy 15 minut nie kosztowalo mnie 80zl.

    No widzisz, to był właśnie ten test. Jak Asystent (w dodatku Młodszy)
    miałeś się wykazać asertywnością i kategorycznie zażądań zwrotu kosztów
    dojazdu z Torunia do Warszawy. A tak to przepadło.

    Oczywiście, zawsze możesz jeszcze wygrać tę rundę i napisać do nich
    maila, że bardzo dziękujesz za miłą rozmowę i w ogóle, ale żeby sobie
    nie robili problemu ze zwracaniem kasy za przejazd, bo podrzucił Cię z
    Torunia Twój chrzestny, prez. L.K, który wracał właśnie z audiencji u
    o. dyr. R. i po drodze miło dyskutowaliście o problemach rozwoju
    polskiej bankowości.

    --
    Pozdrawiam @ Mariusz Trojanowski @@@ slotyzmok @ narod!ru (s <-> z)
    "Ja rozumiem, że się opłaciło - jak mi mówił siódmy pan rotmistrz -

  • 3. Data: 2005-10-08 10:57:02
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

> [...]
    > reklama firmy, bo przeciez osoba ktora stara sie o dane stanowisko JEST
    > POTECJALNYM KLIENTEM i ma znajomych i rodzinne.

    Niestety, rozmowy kwalifikacyjne sa z reguly niesymetryczne. Oni rzadza - my
    reagujemy ladnie. Czasem taki manewr jest faktycznie celowy (zeby np.
    sprawdzic, jak zareagujesz w sytuacji zaskoczenia). Z tego, co piszesz,
    wynika raczej, ze po prostu mieli jakies plany. Plany nie wypalily (bo np.
    testy nie dotarly na czas), wiec zrobili, co umieli. To faktycznie
    irytujace. Ale, niestety, trzeba nauczyc sie ignorowac frustracje. Zdarza
    sie czesto nie tylko podczas rozmowy, ale zwlaszcza w pracy.
    Yawn

  • 4. Data: 2005-10-08 14:27:57
    Od: "koala" <k...@w...to.poczta.fm>

    Użytkownik "Meantic" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Nigdy 15 minut nie kosztowalo mnie 80zl.

    U mnie 5 minut kosztowało 100zł w obie strony (Białystok-Bydgoszcz), a pani w
    pierwszym zdaniu zaraz po Dzień dobry, powiedziała z rozbrajającą miną "No nie
    wiem, czy słusznie tu Panią fatygowaliśmy z drugiej strony Polski. Wprawdzie
    miała Pani dużo punktów z testu, ale ta odległość, nie będzie Pani tęskniła za
    domem?" Matko ludzie za granicę wyjeżdżają, na inny kontynent! I co ją to w
    ogóle obchodzi? Trzeba było chyba skłamać, że mam tu kochaną
    ciocię/babcię/wujka/dziadka/brata/siostrę, ale mądry Polak po szkodzie.

    pozdrawiam

    k.

  • 5. Data: 2005-10-09 05:59:51
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@N...pl>

    "koala" <k...@w...to.poczta.fm> wrote in message

> [...]
    > wiem, czy słusznie tu Panią fatygowaliśmy z drugiej strony Polski. Wprawdzie

    no Bialystok Bydgoszcz to NIE jest druga strona Polski :)

    nardziej bym sie zgodzil przy stwierdzeniu " Bialystok - Zielona Gora, Zamosc-
    Szczecin czy Zakopane- Gdynia " :)

    a na serio - dziwne podejscie pracodawcy. Sam pracuje 350 km od miejsca z
    ktorego pochodze i nigdy nie bylo z tego powodu zadnych problemow na rozmowach
    kwalifikacyjnych, co najwyzej okazja do lekkich zartow z gatunku " a u Was w
    Krakowie / a u Was w Warszawie" z managerem prowadzacym rekrutacje.

    Z drugiej strony - jak ktos szuka pracy - musi sie liczyc z koniecznoscia
    wzmozonej mobilnosci i dodatkowymi kosztami tejże - to bardziej do Twocy Watku
    uwaga.

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 6. Data: 2005-10-09 06:44:16
    Od: nbs <n...@g...pl>

    koala wrote:

> [...]
    > ogóle obchodzi? Trzeba było chyba skłamać, że mam tu kochaną
    > ciocię/babcię/wujka/dziadka/brata/siostrę, ale mądry Polak po szkodzie.

    Prawdopodobnie chcieli placic mniej niz potrzebne Ci na utrzymanie.
    Mogla to byc tez zwykla wymowka. Probuj dalej. Nastepnym razem z
    zawczasu przygotuj sobie liste pytan na rozmowe telefoniczna - wieksze
    szanse i mniej rozczarowan.

    \R.