    From: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Re:
    Date: Sat, 16 Aug 2003 20:56:50 +0200

    "Darek Adamkiewicz" <d...@i...com.pl> wrote in message
    news:bhl1c0$foa$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Napisales po prostu ze w Polsce powinna byc jeszcze wieksza bieda niz jest
    > i dzieki temu sie polepszy - komu? i kiedy?.

    Ja czegos takiego nie napisalem.

    > Nie. Pytanie komu to panstwo sluzy? Obywatelom? Czy roznego rodzaju
    kolesiom,
    > klientom z pieniedzmi, samym urzednikom? Jest cala masa panstw
    > rozwinietych gdzie tego panstwa jest co najmniej tyle samo co u nas - ale
    > o wiele lepszej jakosci - tam to panstwo rzeczywiscie sluzy obywatelom i
    widac
    > tego efekty.

    To jest demagogia - zero argumentow.

    > Nie ma w Polsce silnych krajowych branz/firm nastwionych na inwestycje i
    rozwoj
    > (albo raczej sa jak kropla w morzu) - wiec cala ta para pojdzie w gwidzek.
    > To ze podalem przyklad Finlandii kraju gdzie stworzono taka branze to nie
    > przypadek.

    Bzdura, fachowosc sie po prostu oplaca nawet w Polsce - nierobstwo ani
    narzekanie nigdzie nie poplaca.

    > Nie, nie mamy - tak by bylo gdyby byla alternatywa dla swiadczen
    socjalnych w
    > postaci nawet nisko platnej pracy - ale tej nie ma.

    Sprobuje zaczac myslec. Wszyscy Ci tluczemy do glowy, ze pracy nie ma bo za
    duze sa obciazenia fiskalne zusowskei i inne. Z tych obcizen ida zasilki (bo
    niby skad). gdyby odciac te obciazenie, bedzie praca ale nie bedzie
    zasilkow. Rozwiazanie dobre dla chcacych czegos dokonac, natomiast do dupy
    dla nierobow.