PracaGrupypl.praca.dyskusje › w jaki język zainwestować?

  • 1. Data: 2008-03-29 10:18:26
    Temat: w jaki język zainwestować?
    Od: "tho" <t...@o...pl>

    Witam

    programuje w php od dłuższego czasu i.... mi sie znudził ten język.
    Chętnie nauczyłbym się jakiegoś innego języka:-) Tylko jest problem,
    bo nie wiem "w co wejść"? Python? Java?
    Jak myślicie, w który język warto zainwestować czas?
    W Javie coś tam umie (powiedzmy, że znam podstawy), ale ilość technologi, która
    towarzyszy Javie jest ogromna
    (hibernate,servlety,JBoss itd.) i właściwie nie wiem za co się zabrać.
    Z Pythona jestem zielony, a ofert pracy w kuj-pom nie znalazłem:-(

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2008-03-29 11:56:52
    Temat: Re: w jaki język zainwestować?
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > (hibernate,servlety,JBoss itd.) i właściwie nie wiem za co się zabrać.
    > Z Pythona jestem zielony, a ofert pracy w kuj-pom nie znalazłem:-(

    Pytanie jest takie, co chcesz robić:

    1. Czy chcesz iść w mainstream i pracować wśród ludzi, którzy również
    znają ten język/technologię? To potencjalnie pozwala osiągnąć więcej,
    ale warunkiem jest bycie naprawdę dobrym, lub posiadanie naprawdę dużego
    potencjału - inaczej można bardzo szybko zakończyć karierę w tym kierunku.

    2. Czy chcesz iść w technologie niszowe lub przestarzałe, ale wciąż
    perspektywiczne - przy czym tylko te, w których nie ma dodatkowej
    bariery wejścia, jak Cobol? To pozwala na spokojniejszą pracę i
    właściwie dowolne rozciąganie terminów, gdyż mało osób zna ten
    język/technologię i realistycznie najczęściej nikt w Twojej firmie nie
    jest w stanie Ci zagrozić - ale też nie będziesz w stanie zbyt wiele
    osiągnąć. Wadą jest też to, że w większości firm znajdą się osoby "na
    stanowiskach", zdające sobie sprawę z takiej prawidłowości i wywołujące
    mniejsze lub większe parcie na zmierzanie do likwidacji takiego sposobu
    działania firmy na rzecz przejścia w technologie mainstreamowe.

    ad.1. Java, C#, Python, Ruby, C++ itd.

    ad.2. przede wszystkim Visual Basic 6.0 i jego rodzina (VBScript, VBA,
    ASP 2.0), oraz różne specjalizowane języki programowania w środowiskach
    aplikacji bankowych, finansowych, ERP itp.

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-03-29 12:28:20
    Od: t...@o...pl

> [...]
    > ASP 2.0), oraz różne specjalizowane języki programowania w środowiskach
    > aplikacji bankowych, finansowych, ERP itp.

    Myślę, że bardziej odpowiadają mi technologie mainstreamowe (zdecydowanie
    wolałbym pracę w "dużej" firmie, która dawałby mi możliwości rozwoju, a także
    satysfakcjonujące zarobki:-) )
    Skłaniam się ku Java, myślę, że na początek jsp+servlety.

  • 4. Data: 2008-03-29 12:40:55
    Od: "Bzyko" <t...@i...pl>

    > Zobacz, jak się pracuje w Google:
    > http://pracownik.blogspot.com

    Any Any Ty świrze :))

  • 5. Data: 2008-03-30 08:47:36
    Od: Łukasz Wojciechowski <l...@p...lublin.pl>

    On 29 Mar, 12:18, "tho" <t...@o...pl> wrote:
    > Witam
    >
    > programuje w php od dłuższego czasu i.... mi sie znudził ten język.

    Dlaczego znudziło Ci się PHP ?

    --
    pozdrawiam
    Łukasz Wojciechowski

  • 6. Data: 2008-03-30 09:38:49
    Od: SOCAR <s...@i...pl>

    Dnia 29 Mar 2008 11:18:26 +0100, tho napisał(a):

> [...]
    > (hibernate,servlety,JBoss itd.) i właściwie nie wiem za co się zabrać.
    > Z Pythona jestem zielony, a ofert pracy w kuj-pom nie znalazłem:-(

    Sam w większosći czasu jestem programistą C#, ale ostatnimi czasy
    zastanawiam się czy nie rzucić MSproduktu dla Javy, którą na rynku pracy
    (po ogłoszeniach) widuję częściej w wymaganiach niż c#. Myślę że
    "zainwestowanie" w Javę wyjdzie Ci tylko na zdrowie, gdyż rynek się szybko
    rozwija, jest wielotorowy i ma rozpiętą skalę możliwości. Wcześniej czy
    później mozesz pisać aplikacje desktopowe w javie jak również servlety dla
    aplikacji webowych.

    Co do Pythona, to sam ostatnio coś w nim dłubie, ogólnie "idea", język i
    możliwości są ciekawe, ale Python jakoś (jeszcze?) nie przyjął się w
    Polsce. Co innego na zachodzie.
    --
    SOCAR (s...@i...pl)

  • 7. Data: 2008-03-30 13:06:12
    Od: "Piotr" <p...@o...pl>

> [...]
    > bo nie wiem "w co wejść"? Python? Java?
    > Jak myślicie, w który język warto zainwestować czas?

    w angielski zawsze

    --
    piotr

  • 8. Data: 2008-03-30 21:16:23
    Od: "Łukasz" <l...@W...gazeta.pl>

    Ogólnie za Jave cały czas płacą najwięcej. Ale tak jak piszesz tu jest ogrom
    wiedzy do przyswojenia. Ja z tego powodu zdecydowałem się na C/C++. Tobie też
    polecam te języki.
    Tu masz zestawienie które być może Cię zainteresuje:
    http://www.tiobe.com/index.php/content/paperinfo/tpc
    i/index.html

    Też pochodzę z kuj-pom ale za pracą wyjechałem do Wrocławia. W kuj-pom jest
    ciężko z dobrą pracą w IT. Jest tylko Alcatel Lucent - dowiedz się w czym tam
    piszą soft, jeżeli nie planujesz przeprowadzki za pracą do innego miasta.
    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2008-03-31 10:53:59
    Od: "l...@g...com" <l...@g...com>

> [...]
    > "zainwestowanie" w Javę wyjdzie Ci tylko na zdrowie, gdyż rynek się szybko
    > rozwija, jest wielotorowy i ma rozpiętą skalę możliwości.

    widze ze nie tylko ja mam takie mysli ;)

    pozdr.
    L.

  • 10. Data: 2008-03-31 17:01:28
    Od: t...@o...pl

    > Dlaczego znudziło Ci się PHP ?

    1. nie robie żadnych ciekawych projektów,
    2. ponieważ jestem "uwiązany" do kuj-pom ( a tu nie da sie porządnie zarobić
    programując w php. Co innego java, tu zarobki są odpowiednie).
    3. chciałbym uczyć się nowych rzeczy

    Pzdr,
    Tho