PracaGrupypl.praca.dyskusje › CV na 1 czy 2 strony?

  • 51. Data: 2010-09-15 20:50:30
    Temat: Re: CV na 1 czy 2 strony?
    Od: Scowron <s...@o...pl>

    Dnia 15-09-2010 o 22:46:39 Irving Washington <m...@o...pl> napisał(a):

    > No właśnie ma znaczenie, bo przed rozmową jest preselekcja, dokonywana
    > tylko i wyłącznie na podstawie CV. Lub preselekcja + wstępny wywiad
    > telefoniczny.
    >
    > Rozmawiałem w ten weekend z grupą kierowniczek HR różnych firm. 80% CV
    > jest odrzucane na etapie preselekcji.

    Nie ma znaczenia w tym sensie, że jak ktoś przejdzie tą preselecję pomimo
    nie umieszczenia zdjęcia w CV, bo gdyby umieścił to zdjęcie to by nie
    przeszedł, to wtedy pierwsza rozmowa spowoduje że na tym rekrutacja się
    zakończy.

    --
    Scowron

  • 52. Data: 2010-09-15 20:59:19
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 15.09.2010 22:41, Jotte wrote:
    > Prześlij piwo, mail jest rzeczywisty.
    > Kupić ci Deprim w rewanżu?

    > Cholera! Deprim raczej nie wystarczy.
    > Może Prozac?
    > Wariat miota się po podłodze z histerycznym śmiechem.
    > Tu sam nie pomogę.
    ROTFL x 2. Deprim to ziołowy preparat, dostępny bez recepty. Niweluje
    poczucie obniżonego nastroju (nie: depresji, wg klasyfikacji ICD-10).

    Prozac to wycofany już z produkcji protoplasta inhibitorów zwrotnych
    serotoniny - obecnych SSRI. Klasyczne zastosowanie to właśnie depresja.
    Sporadycznie choroba afektywna dwubiegunowa, gdzie za bardzo się nie
    sprawdzał.

    Doucz się człowieku, zanim zaczniesz pisać.

    > Jestem odbierany tak, jak sobie życzę.
    ROTFL x 3.

    JEsteś tak odbierany, jak inni Cię odbierają. Nie jak sobie życzysz. Nie
    jak chciałbyś. Nie jak Ci się wydaje. Jak inni Cię odbierają.

    Chryste, z kim ja dyskutuję?

    M.
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXX
    Tęsknię za Tobą tragicznie!
    A.T. Tappman, Kapelan Armii Stanów Zjednoczonych

  • 53. Data: 2010-09-15 21:00:58
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6rano$sgl$1@news.onet.pl Krzysztof
    <k...@a...pl> pisze:

    > Ale bywa, że wpływają i co teraz?
    > Ponieważ nie ma żadnego obowiązku uzasadniania odmowy nawiązania
    > współpracy z danym kandydatem, to kryteria doboru pracowników pozostają
    > prywatną sprawą zatrudniającego.
    Pierwszy raz wyszło ci sensowne zdanie, choc to zwykły truizm.
    Ale to tylko częśc zagadnienia, ta najbardziej powierzchowna, do której
    udało ci się dotrzeć.
    Otóż potencjalnemu pracodawcy prawo zezwala na wymaganie tylko pewnego
    zasobu informacji o kandydacie. Jest to zasób dość wąski, toteż usiłują oni
    omijać przepisy i zdobyć tych informacji więcej. Starają się w tym celu
    znaleźć luki w prawie i sposoby jego omijania. Sposoby są zasadniczo dwa:
    - nieformalna wymiana informacji o kandydatach (często także nielegalna)
    - skłonienie kandydata do dobrowolnego podania danych, których podania nie
    mają prawa żądać, a pracownik podawać nie musi.
    Ta druga opcja możliwa jest tylko w sytuacji nadpodaży pracowników danej
    branży czy specjalności.
    Przykładowo - gdy branża budowlana cierpiała na niedobór fachowców, brali
    wszystkich, kogo się dało, aby tylko mieć kim robić. Ale gdy zaistnieje
    nadpodaż kandydatów i deficyt zapotrzebowania na nich zaczyna się
    przebieranie w kandydatach i wspomniane wcześniej zakamuflowane wymuszenia,
    pytania o oczekiwane wynagrodzenie itp. To czas tzw. rekruterów, testerów,
    agencji pracy i tym podobnych gnid traktujących ludzi jak sprzęt.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2010-09-15 21:04:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-09-15 22:59, Irving Washington pisze:

    > Chryste, z kim ja dyskutuję?

    A on ma z Ciebie polewkę. Nie karmić, to sam zdechnie.

    --
    Liwiusz

  • 55. Data: 2010-09-15 21:08:10
    Od: Irving Washington <m...@o...pl>

    On 15.09.2010 23:04, Liwiusz wrote:
    > A on ma z Ciebie polewkę. Nie karmić, to sam zdechnie.
    Masz rację. Do KF trolla.

  • 56. Data: 2010-09-15 21:12:01
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "Irving Washington" <m...@o...pl> napisał

    > Chryste, z kim ja dyskutuję?

    Olej, szkoda czasu. Jotte w ostatnim stadium "dyskusji" komentuje nawet
    znaki interpunkcyjne.

    K.

  • 57. Data: 2010-09-15 21:16:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6rc37$rr$1@news.onet.pl Irving Washington
    <m...@o...pl> pisze:

    > ROTFL x 2.
    No to chyba tylko kaftan...

    > Deprim to
    Wiem co to Deprim, oglądałem reklamy. W pierwszej chwili myslałem, że ci
    wystarczy.

    > Prozac to wycofany już z produkcji
    Wiem co to Prozac, umiem użyć googla, synu.
    I ciągle jest w sprzedaży.

    > ROTFL x 3.
    Teraz to już terapia na oddziale zamkniętym.
    Albo poczekać.
    Może miotając się walniesz łbem o glebę na tyle mocno, że sprawa sama się
    załatwi z korzyścią dla wszystkich.

    > JEsteś tak odbierany, jak inni Cię odbierają.
    Co za niezwykła myśl!
    I jaka logiczna!
    Dotąd byłem przekonany, że jestem odbierany tak, jak mnie nikt nie odbiera.

    > Nie jak sobie życzysz.
    Ależ dokładnie tak.
    Tak jak ich sprowokuję swoimi wypowiedziami.
    To samo z tobą.
    Poczytaj sobie o manipulowaniu ludzkimi emocjami i zachowaniami, zabawny,
    dęty "rekruterze"...

    > Chryste, z kim ja dyskutuję?
    Już ci pisałem.
    Z sobą samym.
    Ja cię tylko ośmieszam i irytuję.

    --
    Jotte

  • 58. Data: 2010-09-15 21:16:16
    Od: "Krzysztof" <k...@a...pl>

    "jcm" <j...@1...pl> napisał w wiadomości news:i6ra0u$1dqk$1@news.mm.pl...

    > Dlatego powinni tego zabronić (jak w GB).

    W ogóle powinni wszystkiego zabronić (dane osobowe też nie określają
    kompetencji kandydata) :>
    Tym sposobem ludzie (i kandydaci i rekruterzy) będą jedynie tracić czas, bo
    tak czy owak ostateczna decyzja, z której nie musisz się przecież
    tłumaczyć, zapada na/po rozmowie kwalifikacyjnej.

    K.

  • 59. Data: 2010-09-15 21:18:33
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6rcdl$1dn$1@news.onet.pl Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > A on ma z Ciebie polewkę.
    Z ciebie też nie raz lałem i to jak skutecznie.

    > Nie karmić, to sam zdechnie.
    Jakoś dotąd nie zdechłem.
    Co prawda ty też nie, a szkoda.

    --
    Jotte

  • 60. Data: 2010-09-15 21:20:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:i6rcjq$293$1@news.onet.pl Irving Washington
    <m...@o...pl> pisze:

    > Masz rację. Do KF trolla.
    No i posłuchał mnie idiota.
    Skonfigurował sobie czytnik i poinformował o tym.
    Skąd się biorą tacy głupcy?

    --
    Jotte