PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy czy... (długie)

  • 61. Data: 2002-05-27 08:42:34
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: "konopia" <k...@p...onet.pl>

    > A czemu Ty nie masz znajomości? Za głupi jesteś, żeby je sobie wyrobić?

    Wlasnie o to chodzi ze mam. Bo jakbym nie mial to d. a nie na zachod bym
    wyjechal. I tylko tyle.
    A u Ciebie co? Nazwisko zobowiazuje?
    Jak taki z Ciebie cwaniaczek to moze dasz prace tym wszystkim bezrobotnym?

    Przestan pieprzyc i udawac ze nie widzisz w jakim kraju zyjesz. Jak sie
    czegos
    dorobiles to Ci chwala, jak to jeszcze zarobiles uczciwie to klaniam sie po
    pas.
    Ale gowno wiesz o tym wszystkim. Moi oboje rodzice prace stracili po 30 i 35
    latach przepracowania. I co i gowno bo nie kwalifikuja sie na zadne
    swiadczenia.
    Teraz 6 miechow kuroniowy a potem? A dlaczego??? bo sie to nazywa
    restruturyzacja.

    Wiec przestan pieprzyc ze sie powtorze bo co ty wiesz o tym? Ty myslisz ze
    ja teraz
    po 5 latach charowki bede za nedzne 900 zlotych zapierdalal? Widzisz nie
    wiem jak
    z tym jest u Ciebie ale ja czuje sie w obowiazku pomoc swoim starszym wiec
    mozesz
    mi pogadac prostaku!!

  • 62. Data: 2002-05-27 08:46:06
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: "konopia" <k...@p...onet.pl>

    > Nie ma to jak dobry komunistyczny mit pracy.
    >
    > Może tobie tak się zdażyło, że w pracy "siedzisz sobie wygodnie w
    eleganckim
    > biurze.." i nic nie robisz.
    > Ja siedzę w co prawda w średnio eleganckim pokoju, z wiatrakiem a nie
    klimą,
    > ale przyznaję - mam dużo lepiej od robola na dworze - ale myślisz, że ten
    > robol mółby mnie zastąpić ?
    >
    > Całe szczęście, że takie myślenie nie jest jedynym - inaczej nadal byśmy
    > łupaki kamienie - bo to jest "prawdziwa" praca.

    Ok moze zbyt malo precyzyjnie to ujalem. Oczywiscie ze nie jest Ciebie w
    stanie
    zastapic ten robol. Ale nie o to mi chodzilo. Tylko o to, ze nie tyle
    kwalifikacje
    sa wazne ale kwalifikacje+wykonywana praca. Takie mam wrazenie.
    No chyba ze nalezysz do tych, ktorzy chca tylko wiecej, wiecej
    wiece...........

  • 63. Data: 2002-05-27 09:05:41
    Od: "Yach Kowalski" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Flashmaster" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Yach Kowalski" <y...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > masz rację, ale w myśł kodeksu pracy to pracodawca ponosi ryzyko
    > gospodarcze........ niektorzy ludzie wola byc pracownikami - miec mniej
    ale
    > pewnie, a nie ktorzy wola byc przedsiebiorcami - miec wiecej ale mniejsza
    > pewnosc. Bez obrazy, ale tacy ludzie jak Ty probuja zarobic na cudzej
    pracy
    > nie ponoszac ryzyka, a to jest nie fair....
    >
    > pozdr. Marcin

    gadasz glupoty po ryzykuje codziennie...
    ryzykuje tym ze jakis niedouczony pracownik
    nagada glupot klientowi...
    a potem ja sie bede musial tlumaczyc i placic za
    jego bledy...

  • 64. Data: 2002-05-27 09:08:19
    Od: "Yach Kowalski" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> napisał w wiadomości

    > 1. zeby to sprzedac pewnie trzeba sie na tym niezle znac...
    > (nie kupilbym nic od przedstawiciela ktory wie mniej niz jest
    > w prospekcie ktory ma w reku)
    nie jest to az tak skomplikowane jakby sie wydawalo..
    z folderu mozna sie duzo nauczyc a poza tym raz na 3-4 miesiace producenci
    maszyn organizuja szkolenia...dwoch przedstawicieli juz wyslalem na swoj
    koszt...

    > 2. ile takich maszym sprzedaje sie miesiecznie?
    > ile _realnie_ moze sie sprzedac?
    mi udaje sie sprzedac okolo 6-10 maszyn miesiecznie w Polsce, 4-6 do
    Rosji...

    > 3. przy pomocy ilu akwizytorow?
    to nie sa akwizytorzy tylko przedstawiciele
    w tej chwili mam ich 2...

    > bo niewykluczone ze dla przecietnego bezrobotnego ubepiecznia lub Oriflame
    > z malym zyskiem jednostkowym moga byc duzo atrakcyjniejsze (*).

    na pewno....

  • 65. Data: 2002-05-27 09:09:01
    Od: "Yach Kowalski" <y...@w...pl>

    Użytkownik "fotech" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie uważasz, że takie rzeczy powinien sprzedawać dobrze przygotowany
    > inżynier ?
    > Jak by mi ktoś do mojej fabryki przyszedl oferować maszyny po 2 dniowym
    > przeszkoleniu, i zauważyłbym, że to nie jego życiowa pasja a konieczność,
    > bym psami poszczul...
    > Na frajera to można sprzedawać papier do faxu, i to tylko malutkim firmom,
    > nei poważne rzeczy....
    >
    > Wojtek
    daltego zatrudnilem dwoch gosci ktorzy potrafia odroznic frezarke od
    zgrzewarki :)

  • 66. Data: 2002-05-27 09:29:33
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    A czy ja gdziekolwiek napisałam że pomoże????????

  • 67. Data: 2002-05-27 10:08:44
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    <źli i niekompetentni pracownicy zdarzają się w każdej
    grupie wiekowe>
    > Powyżej jest mój cytat z innego postu, tak więc jak widzisz, nie twierdze
    , iż pracownicy to biedne, zmuszane do pracy żuczki a pracodawcy to nędzni
    wyzyskiwacze kapitaliści. Zgadzam się, iż bardzo dużo osób prezentuje nadal
    postawę roszczeniową, zgodnie z którą wszystko im się należy przy minimum
    wysiłku. Ale......dyskusja zaczęła się od pracowników (przeczytaj uważnie
    posty powyżej), ja chciałam zwrócić właśnie uwagę na tą druga stronę medalu.
    Chciałam zwrócić uwagę również na pewne praktyki, które są powszechne wśród
    pracodawców i ich postawę wobec pracownika, wynikającej między innym z
    nierównowagi o ktorej wspomniałam. Mianowiie dośc często się dzieje, iż
    pracownik może usłyszeć w bardzij lub mniej bezpośredni sposob, jak ci się
    nie podoba mam setki innych na twoje miejsce, ja osobiście usłyszłam "musisz
    byc szczęśliwa i wdzięczna w że dostałaś pracę", pracownik więc bojąc sie
    stracić pracę siedzi cicho i robi nadgodziny za darmo (nie piszę bajek znam
    z autopsji)
    a co do kosztów zatrudaniania są one bardzo często obchodzone, najczęściej
    kosztuje to pracowcę ogloszenie w gazecie,

  • 68. Data: 2002-05-27 10:11:02
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "konopia" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    No offence, stary, ale...

    > Wlasnie o to chodzi ze mam. Bo jakbym nie mial to d. a nie na zachod bym
    > wyjechal. I tylko tyle.

    Hmmm... Jezeli bez znajomosci nie umiesz wyjechac do pracy za granica, to
    faktycznie masz problem. Srednio po tygodniu intensywnego poszukiwania na
    miejscu na pewno znajdziesz prace (mowie o Londynie, nie wiem jak gdzie
    indziej).

    > A u Ciebie co? Nazwisko zobowiazuje?
    > Jak taki z Ciebie cwaniaczek to moze dasz prace tym wszystkim bezrobotnym?

    A dlaczego kolega ma sie troszczyc o wszystkich? Powinien miec na wzgledzie
    dobro swojej firmy, i kazdy powinien zadbac o siebie - rowniez pracownicy
    szukajac pracy.

    > Ale gowno wiesz o tym wszystkim. Moi oboje rodzice prace stracili po 30 i
    35
    > latach przepracowania. I co i gowno bo nie kwalifikuja sie na zadne
    > swiadczenia.

    Wspolczuje, ale z calym szacunkiem... To jest do przewidzenia, zazwyczaj z
    duzym wyprzedzeniem (czesto w przypadku restrukturyzowanych firm sa
    zawierane jakies umowy, ktore przewiduja zatrudnienie pelnego stanu zalogi
    przez - powiedzmy - 3 lata, a potem wiadomo, ze duza czesc zostanie
    zwolniona). Mogli dawno zaczac szukac nowej pracy, albo gromadzic pieniadze
    na otwarcie wlasnego interesu.
    A ze nie kwaliikuja sie na zadne swiadczenia... Zapytam z drugiej strony:
    chcialbys dostawac kase za nicnierobienie?

    > Teraz 6 miechow kuroniowy a potem? A dlaczego??? bo sie to nazywa
    > restruturyzacja.

    No to maja 6 miechow na koszt podatnika na szukanie pracy.

    > Wiec przestan pieprzyc ze sie powtorze bo co ty wiesz o tym? Ty myslisz ze
    > ja teraz
    > po 5 latach charowki bede za nedzne 900 zlotych zapierdalal?

    Jezeli nie pozwala Ci na wiecej rynek, albo jezeli nie szukasz i nie
    tworzysz mozliwosci, zeby zarabiac wiecej, tylko reprezentujesz postawe
    roszczeniowa (po 5 latach nie bede zapierdalal za 900 zet, bo po 5 latach
    nalezy mi sie biurowa praca za 3000 zet - najlepiej "za zaslugi").

    Widzisz nie
    > wiem jak
    > z tym jest u Ciebie ale ja czuje sie w obowiazku pomoc swoim starszym wiec

    Super, ze czujesz sie w obowiazku, i szczerze mowiac mam nadzieje, ze takich
    ludzi jest jeszcze wielu.

    > mozesz
    > mi pogadac prostaku!!

    Ale to juz zbedne...

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 69. Data: 2002-05-27 10:30:26
    Od: "wiola" <w...@w...pl>

    Studiowanie to nie tylko 'sztuka dla sztuki"to również inwestowanie w
    siebie, po to aby (cokolwiek wątpliwe)ale żeby zwiekszyć swoje szanse na
    rynku na pracy, a co za tym idzie.....
    Moje pytanie mialo byc smutnym podsumowaniem powyżeszej wymiany zdań, skoro
    każdy może przy minimalnym wysiłku, robić to co ja, to mogłam zamiast tracić
    5 lat pracować jako sprzątaczka, a później pp prostu się douczyć.

  • 70. Data: 2002-05-27 10:56:59
    Od: jerzu <n...@j...one.pl>

    On Sun, 26 May 2002 20:23:27 +0200, Paweł Pollak

    >A dla tych wszystkich, którzy tak wsiedli na Yacha Kowalskiego, mam
    >propozycję: załóżcie firmę, dajcie ludziom po 5 tysięcy pensji i zobaczymy,
    >ile pociągnięcie.

    A ty ilu zatrudniłeś? I ile im płacisz?

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl