PracaGrupypl.praca.dyskusje › Brak pracy czy... (długie)

  • 111. Data: 2002-05-28 16:31:58
    Temat: Re: Brak pracy czy... (długie)
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    <u...@s...pl> wrote in message news:ad0503$qtb$1@news.tpi.pl...

    > Odpowiem ci, nie mam rodziny, ktora by mi pozyczyla kase na poczatek.
    > Moi znajomi tez sa w takiej sytuacji, ze serca bym musiala nie miec by
    > pozyczac od nich.
    > Sa jakies inne propozycje?
    > Tylko nie wysylaj mnie do banku, nie mam czym poreczyc.
    > Cos jeszcze?

    Znajomy gdy znalazł się w sytuacji podbramkowej, będąc na własnym utrzymaniu
    (co się wiąże chociażby z koniecznością opłacenia mieszkania), zatrudnił się
    za psie pieniądze w KFC (gdzie rotacja jest b. duża, i nietrudno się
    załapać). I nie dość, że wystarczyło mu na życie, to jeszcze dał radę co
    nieco oszczędzić. Dodam, że nie była to Warszawa, ani żadne inne duże miasto
    (typu Gdańsk, Kraków, itp.), gdzie jest więcej takich możliwości.

    Ponadto, będąc zarejestrowanym jako bezrobotny, można dostać pożyczkę z
    Urzędu Pracy na rozpoczęcie własnej działalności. Tyle, że z takiej pożyczki
    korzystają nieliczni (w marcu 2002 - 227 osób, czyli 0,12% ogółu osób
    wyrejestrowanych ze statusu bezrobotnego)

    Pozdrawiam
    Adam

  • 112. Data: 2002-05-28 17:21:08
    Temat: Re: Brak pracy czy... (dłuuuuuuugie)
    Od: "konopia" <k...@p...onet.pl>

    [ciach.....]

    Nie zrozumie glodnego ten co.........

    Po za tym modul sprawdzania pisowni dziala wowczas jak piszesz z ogonkami ;)
    Ale do tego odnosi sie odpowiedni zapis netykiety....
    Podobnie jak do wiekszosci z Twojej wypowiedzi.

    Po trzecie, nie chcialem sie do tego odnosic ale coz.
    Widze ze wychowany jestes smacznymi kaskami pana K. i pana B., wiec wszelka
    dyskujsa z Toba nie ma sensu bo kazdy z nas ma swoje racje. Ale zrobie to
    dla
    Ciebie i zaczne studiowac ekonomie Balcerowicza.
    Dorobiles sie, co zapewne zawdzieczasz niebywalemu szczesciu, bo niestety
    uczciwie w tym kraju jeszcze nikt sie nie dorobil, niestety takie prawo
    miedzy
    innymi skarbowe ;). I co? I traktujesz wszystkich, ktorzy nie maja tego co
    Ty
    jakby byli zyciowymi niudacznikami. Winszuje tolerancji.

    Powiem tylko wszystkim bezrobotnym w wieku 45-60 lat zeby sie pod mur
    ustawili bo pan Pollak bedzie strzelal coby ulzyc ich cierpieniu. Bo tak
    wedlug
    Ciebie nalezaloby zrobic. Zrobilem cos niebywalego. Poszedlem do biblioteki
    i porzegladnalem dzienniki z poprzednich lat (losowo po 30 z kazdego roku od
    1989),
    a teraz stwierdzenie faktow tam zawartych: nie znalazlem ogloszenia o prace,
    gdzie
    bylby zapis, ze wiek nie byl brany pod uwage, co wiecej mnostrwo bylo
    ogloszen, ze
    przyjmiemy kogos do pracy w wieku (co najwyzej) do 35 lat. Jakby nieliczyc
    50-13=37
    niestety :(. Poza tym, czy jak pracowales a nie dawales prace codziennie
    rozgladales sie za
    nowa praca? A jakbys znalazl nawet to zostawil bys poprzednia jezeli
    powiedzmy nowa
    bylaby mniej platna? Wcale nie ukrywam, ze bledem bylo nie doksztalcanie sie
    i ewentualne przekwalifikowanie sie. Ale jak mowi inne przyslowie: madry
    Polak po
    szkodzie. A teraz wez sobie pod uwage kilkaset tysiecy gornikow, kolejarzy,
    rolnikow.
    Ale coz lepiej sie z nich nabijac, bo to przeciez imbecyle, mogli sobie
    szukac pracy.
    Bo zapewne kazdy z nich codziennie myslal o tym, ze gornictwo, kolej,
    hutnictwo upadnie
    nieprawdaz? Oj widac ich blad, mogli sie udac po rade do pana Pollaka, on
    wiedzial, bo to
    przeciez Nostradamus naszych czasow!

    >Natomiast jeśli miałbym zatrudnić bezrobotnego, to 10 razy bym się
    >zastanowił, czy on jest bezrobotny wskutek okoliczności czy - jak to bardzo
    >często bywa - wskutek własnej mentalności.

    To kogo Ty wlasciwie zatrudniasz? Samych absolwentow?

    >Nie ma to jak rozmowa z kulturalnym człowiekiem.

    No coz.... dobrze, ze Ty to powiedziales, bo ja naprawde nie mialem podstaw:

  • 113. Data: 2002-05-28 17:29:33
    Od: "konopia" <k...@p...onet.pl>

    > Nie jest moim celem narzekanie, rozumiem że trzeba jakoś sobie poradzić i
    > właśnie to zamierzam zrobić.
    > Natomiast irytuja mnie wypowiedzi sugerujące, że bezrobocia w Polsce nie
    ma
    > (konstrukt wymyslony przez beznadziejnych pracowników i leniwych
    > absolwentów, aby usprawiedliwić sowoja niezaradność), ze każdy kto nie ma
    > pracy to życiowy nieudacznik nie mogący się odnaleźć w nowej polskiej.
    > rzeczywistości.....

    ufffff. Dziekuje Wiolu bo juz myslalem, ze jestem jedynym, ktory tak mysli,
    i ze uprawiam wyjatkowa donkiszoterie podczas tej dyskusji (chyba razem ja
    uprawiamy :)

    Pozdrawiam

  • 114. Data: 2002-05-28 17:40:59
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Greg" <o...@f...sos.com.pl> wrote in message

    > Heh... na jednych z ostatnich wykladow (bylo o php, ale przeszlismy na chw
    > ile do html'a w ktorym php mialo byc zakotwiczone) gdy skontrolowalem
    > zapis naszego wykladowcy znalazlem pare bledow. Od razu powiedzialem mu
    > gdzie i co musi poprawic. Przy chyba czwartej poprawce troszke sie
    > skrzywil a ja pomyslalem, ze chyba powinienem sie ugryzc w jezyk ;) Czy
    > wlasnie o te "podgryzanie jezyka" Ci chodzi? Bo tego chyba nie potrafie.
    > (......)

    Pozwolę się włączyć w wymianę zdań.... ja sam nie znoszę wazeliniarstwa ani
    w jedną ani w drugą stronę, niedobrze mi się też robi gdy obserwuję
    bezmyślną i bezkrytyczną aprobatę reguł głoszonych przez innych (krótko
    mówiąc jestem nonkonformistą i dobrze mi z tym, moi znajomi cenią mnie za
    moje zasady). Gdy pracowałem swego czasu na etacie, nigdy nie właziłem w to
    i owo przełożonym, gdyż wychodzę z założenia, że jeżeli pracodawcę bardziej
    interesuje wazelina niż merytoryczne uwagi i rzetelna praca, to ja osobiście
    nie chciałbym mieć z takim kimś nic wspólnego. Od jakiegoś czasu sam
    prowadzę działalność, gdyż doszedłem do wniosku, że z moją filozofią pracy
    nie nadaję się na pracownika najemnego (chociażby z powodu nadmiernej
    inicjatywy oraz posiadania własnych poglądów, a nie poglądów pracodawcy).
    Nie zatrudniam nikogo na etat (jeszcze mi się nie spieszy do bankructwa...
    chociaż przeprowadziłem już kilkanaście rozmów w nadziei, że znajdę kogoś
    odpowiedniego - ostatnio bardzo rozbawił mnie człowiek, który zaczął mi
    grozić sądem jeszcze na rozmowie kwalifikacyjnej), czasem jednak zlecam
    różne projekty podwykonawcom na zasadzie umów o dzieło. Zazwyczaj jest to
    krąg tych samych osób, które traktuję jako stałych współpracowników,
    zlecając regularnie nowe projekty. Do czego dążę ? Otóż całkiem niedawno
    podziękowalem jednemu człowiekowi za nadmierną wazelinę, od której
    dostawałem mdłości. Innemu z kolei zapłaciłem 30% więcej za cenne,
    merytoryczne uwagi, którymi się ze mną podzielił (nie uważam siebie za
    nieomylnego i mogę to powtórzyć przy każdej okazji).

    Prawdą jest, że ludzie szukają podobnych sobie. Problem w tym, że osób,
    które wiedzą czego chcą, potrafią prowadzić merytoryczną rozmowę, ocenić
    problem chłodnym okiem, zaakceptować rzeczową krytykę, wziąć się porządnie
    do roboty, itd. - jest mało zarówno po stronie pracodawców jak i
    pracowników. Wszyscy, którzy krytykują zamiłowanie do wazeliny ze strony
    pracodawców oczywiście mają rację, ale tą samą filozofię reprezentuje
    również wielu pracowników, z tą różnicą, że przed nimi nie ma się kto
    płaszczyć.

    > Az tak wysoko nosa nie zadzieram ;) Gdy mam jakis pomysl, watpliwosci itp.
    > to o tym mowie. Nie staram sie jednak za wszelka cene postawic na swoim.
    > Jesli moj rozmowca uzyje trafnych argumentow potrafie przyznac sie do
    > bledu.

    Wydaje mi się, że przedmówca nieco ironicznie chciał dać do zrozumienia, że
    kariery się nie robi mając rację i wyrażając ją trafnymi argumentami, lecz
    dostosowując się do cudzych poglądów, nawet jeżeli są bzdurne i
    niedorzeczne, a osoba z drugiej strony gada od rzeczy. Krótko mówiąc -
    tanimi pochlebstwami.

    Smutne, ale prawdziwe. Całe szczęście nie wszyscy wyznają taką filozofię.
    Mnie w każdym razie taki model nie odpowiadał, więc wziąłem swoje sprawy w
    swoje ręce. Bogaty może nie będę, ale bynajmniej nie jest to moim głównym
    celem. Wystarczy mi poziom nieco wyższy niż przeciętna i satysfakcja, że nie
    zrezygnowałem ze swoich zasad i mogę codziennie spojrzeć na siebie w
    lustrze.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 115. Data: 2002-05-28 17:41:44
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 27 May 2002 18:15:01 GMT),
    spam@g_r_o_z_n_y_at_n_e_t_._w_i_z_j_a (Limfo) był(a) napisał(a):

    >[ciach...]
    >A to normalne lepiej (latwiej?) jest zrobic nowy nabor niz przejrzec
    >stare oferty (bo np numery kontaktowe sie zdezaktualizowaly)

    No nie przesadzaj. Cieżko sprawdzić?

    >Co do
    >twego kolesia to oznacza chyba to ze byli zdesperowani.

    Tak, ze nie mieli sił sprawdzić leżących z wcześniejszych czasów
    zgłoszeń? Temu mówię, że pracodawcy to w sporej części oszołomy, a
    bezrobocie jest naprawdę...

    --
    Jego Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 116. Data: 2002-05-28 17:42:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Mon, 27 May 2002 21:01:01 +0200), "Andrzej
    Bochniak" <b...@k...onet.pl> był(a) napisał(a):

    >Albo ze np. fachowiec chcial X tys. a "dyletant" 3x mniej i ludzili sie, ze
    >taniej bedzie zainwestowac w nauke "dyletanta".

    Sory, ale jeszcze nic nie chcicałem, bo nawet na rozmowę nie
    wezwali...

    >Znam z bliskiej obserwacji taki przyklad, no moze nie "dyletant" a
    >"poczatkujacy", pracuje juz ok. pol roku i obydwie strony sa zadowolone.

    Kurde, to co? Pisać w CV żem rolnik samouk z wykształceniem
    podstawowym?

  • 117. Data: 2002-05-28 17:44:47
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sun, 26 May 2002 21:22:27 +0200), "Tomasz T.
    Żuchniewicz" <t...@m...to> był(a) napisał(a):

    >I co z tego, że z wyższym się pytam? Co z tego?

    No to, że jeśli, jasna cholera, dla wykształconych nie ma pracy, to co
    z mniej wykfalifikowanymi...

    >Ale pracę znalazłeś?

    Nie. Znalazłem, ale nie jako programista i za minimalną krajową...

  • 118. Data: 2002-05-28 18:03:48
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > To wielka sztuka robić pieniądze nie wykorzystując innych.
    wiesz, i ja i Ty zostalismy przez niego wykorzystani, bo kupilismy jego
    ksiazki....

    jesli ktos wykorzysta jego metody i _okradnie_ swojego pracodawce czy to
    z impulsow teleofnicznych, czy z papieru, czy z casu (spiac), to bedzie
    on niejako wspolwinny tej kradziezy. I to, ze w sadzie nie da sie nic
    wskurac wiele nie zmienia... :-

    pozdrawiam

    romekk

  • 119. Data: 2002-05-28 18:11:29
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "konopia" <k...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    ;)
    > Ale do tego odnosi sie odpowiedni zapis netykiety....

    Wiesz... ten zapis powstał X lat temu, i dotyczył zupełnie innej sytuacji.
    Teraz niestety zaczął stanowić usprawiedliwienie dla leni, którym nie chce
    się zadbać o pisownię.
    Ale nie chcę po raz kolejny zaczynać bezsensownej dyskusji o ortografii...
    Powiem tylko, że literówki mogą się zdarzyć każdemu, kto pisze szybko na
    klawiaturze, jednak robienie błędów ortograficznych jest lekceważeniem
    rozmówcy, tak samo jak wyrazem lekceważenia jest przyjście na spotkanie w
    obdartym i brudnym ubraniu - takie jest moje osobiste zdanie.

> [...]
    sie
    > i ewentualne przekwalifikowanie sie. Ale jak mowi inne przyslowie: madry

    Znam i współpracuję z człowiekiem, który mając już dyplom inżyniera,
    postanowił się dokształcić i zostać specjalistą w zakresie marketingu
    terotorialnego, kierunku który pojawił się w Polsce stosunkowo niedawno. Nie
    mógł znaleźć pracy w swoim wcześniejszym zawodzie, więc wyszukał sobie inny
    i to on wyszedł pracy naprzeciwko, zamiast narzekać, że jest za stary na
    znalezienie zatrudnienia. Nie wiem ile konkretnie ma lat, gdyż nie pytałem
    go o to wprost, ale z pewnością znacząco więcej niż wymieniona przez Ciebie
    granica 35 lat. Cenię go bardzo wysoko za to, że nie poddał się ogólnemu
    pesymizmowi i całkiem nieźle poradził nie będąc już "pięknym i młodym" (jest
    żywym przykładem, że jest to możliwe). Wiele osób na tej grupie spisałoby go
    zapewne na straty.

    Pozdrawiam
    Adam

  • 120. Data: 2002-05-28 18:14:10
    Od: "Adam F." <p...@s...com>

    "Roman Kubik" <r...@p...com.pl> wrote in message
> [...]
    > z impulsow teleofnicznych, czy z papieru, czy z casu (spiac), to bedzie
    > on niejako wspolwinny tej kradziezy. I to, ze w sadzie nie da sie nic

    Zgadzam się w stu procentach.
    Dodam jeszcze, że smutne jest, iż wiele osób bierze Adamsa na poważnie.
    Dla mnie jego książki to po prostu dobra satyra.

    Pozdrawiam
    Adam