PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biedronka w TVN

  • 41. Data: 2004-04-20 20:35:27
    Temat: Re: Biedronka w TVN
    Od: "Maksik" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Piotr Kosela" <k...@b...polbox.com> napisał w wiadomości
    news:c61g9c$jur$1@korweta.task.gda.pl...
    > To Twój wniosek ;-)
    > Są pracownicy, którzy pozwalają na takie traktowanie siebie i innych -
    > pracodawca to wykorzystuje. Nie od dziś wiadomo, że przeważnie młody
    > facet/dziewczyna, zaraz po szkole nie zna przepisów/nie wie, że może
    > (powinno) być inaczej/ traktuje pracę tymczasowo itp. Pracodawca, po
    > prostu wykorzystuje ten fakt. I dotyczy to nie tylko marketów. Niestety.

    Zgadzam się. Ale weźmy pod uwagę (hipotetycznie w realnym - polskim
    świecie nie wyda), że bojkotujemy. Zaczynamy kupować w sklepikach,
    sklepach, ich obroty wzrastają, zatrudnią może po jednej osobie więcej.
    Sklepiki kupują w hurtowniach, które także notują wzrost sprzedaży, wzrost
    zysków, wzrost inwestycji, może wzrost zatrudnienia (to pewnie na samym
    końcu bo ZUS nie pozwala). Hurtownie kupują od producentów czy dużych
    dystrybutorów, które notują spadek sprzedaży do hipermarketów a wzrost do
    hurtowni. Czy taki system nie byłby odrobinę zdrowszy?

    Trochę OT, ale się rozmarzyłem...

  • 42. Data: 2004-04-21 00:00:43
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Tue, 20 Apr 2004 15:39:19 +0200, ct wrote:

    > Sheriff Dagget sez:

    > Ostrożnie. Temat podjął Newsweek (axel springer polska), nie tvn. JMD to
    > firma portugalska. tvn się przyłączył, bo temat bardzo dobry jest

    ...z tego co oglądałem na TVNie nie dało się wywnioskować, że to
    temat Newsweeka, ale kłócić się nie będę...

    > przeciez. Jezeli w wyniku slusznego bojkotu sieci jmd odsprzeda sklepy
    > jakiemus aldi albo innemu niemieckiemu whateverowi, to zobaczymy
    > wszyscy, jak w dzisiejszych czasach wyglada patriotyzm. tyle ze nie
    > nasz, niestety.

    ...spiskowa teoria dziejów... rozumiem, że gdyby ta sytuacja miała
    miejsce w Niemczech i dotyczyła niemieckiej sieci, to Axel Springer
    (wtedy) Niemcy tematu by nie poruszył, bo to przecież niepatriotyczne...
    Czy to sugerujesz??

    ...a teraz z innej beczki... Axel Springer Polska to firma córka Axel
    Springer Niemcy, ale Newsweek należy (z tego co mi się wydaje) do
    Ruperta Murdocha, Australijczyka z amerykańskim paszportem... pytanie
    więc, czyje interesy (według Ciebie) reprezentuje Newsweek? Niemieckie?
    Austalijskie? Amerykańskie? Polskie? A może po prostu robi to co należy
    robić jako przedstawiciel wolnej prasy?

    macth Register Linux User: 318934
    gg: 2017571 | jid: m...@j...org | gsm: 501035283 | www.macth.prv.pl

    --- odwiedź www.flug.org.pl ---

  • 43. Data: 2004-04-21 00:13:06
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Tue, 20 Apr 2004 11:57:35 +0200, Flyer wrote:

    > Zależy jaka jest kobieta i mężczyzna - zapewne znajdą sie faceci [i to
    > całkiem dużo], którzy nie podniosą sztangi Agaty Wróbel.

    ...no i co z tego? Zapewne znajdą się tacy niepełnoletni (15-17 lat),
    którzy podnoszą więcej niż przeciętny Kowalski. Ale czy to jest
    powód, aby zrównywać dopuszczalne ciężary pracowników młodocianych
    z pełnoletnimi?

    > Sam pomysł z
    > różnicowaniem wagi w KC jest porąbany [oprócz ciąży] - aż dziw, że Panie
    > nie walczą o jego zniesienie [zrównanie].

    ...a mógłbyś powiedzieć coś szerzej o swoim punkcie widzenia? Bo
    chyba nie wnioskujesz tego na przykładzie Agaty Wróbel, którą trudno
    nazwać statystyczną Polką?

    > No nie powtarzaj takich wytartych frazesów, jak chcesz być
    > obiektywny/a.
    > ;)

    ...obiektywnY, ale czy frazesów?? Gdzieś czytałem, że wykazały to
    badania...

  • 44. Data: 2004-04-21 00:22:59
    Od: macth <m...@f...org.pl-USUN.TO>

    On Tue, 20 Apr 2004 09:54:50 +0200, Alpha wrote:

    > A wiesz co Ci powiem? Mnie osobiscie to akurat irytuje. Poza
    > tym ze jestem kobieta, to jestem tez czlowiekiem, pochlebiam
    > sobie ze myslacym i nie widze najmniejszego powodu zeby ktos
    > mi ustalal gdzie moge pracowac a gdzie nie.

    ...wszystko zależy od punktu widzenia... niestety statystyczne kobiece
    ,,osiągi'' są mniejsze od statystycznych ,,osiągów'' męskich, co
    widać na przykładzie różnych sportów...

    ...więc gdyby nie było żadnych norm określających ciężary,
    przypuszczam że długo byś nie wytrzymała w tej kopalni...

    > Mowiac najkrocej, jak mi szajba odbije, i bede sobie chciala w tej
    > kopalni pozasuwac, to g... Cie to powinno obchodzic...

    ...na dobrą sprawę Twoje słowa można dla przykładu użyć tak: ,,jak
    mi szajba odbije i będę chciała sobie pozasuwać w Biedronce to g...
    Was (czytelników, telewidzów, kontrolerów PIP, itp.) powinno to
    obchodzić... przecież jestem myślącą osobą i nikt nie będzie mi
    mówił co mi wolno a czego nie...''

  • 45. Data: 2004-04-21 05:55:10
    Od: "Jerzy Borowski" <j...@o...pip.gov.pl>

    Użytkownik "Robert Drózd" <r...@y...iq.wytnijto.pl> napisał w wiadomości
    > Mam głęboką nadzieję że wielu urzędników nie ma nic wspólnego z tymi
    > aferami i starają się znaleźć złoty środek między ochroną praw
    > pracownika, a interesem pracodawcy. Bardzo Cię przepraszam, jeśli akurat
    > dla nich pracujesz i uraziła Cię tam moja generalizacja.
    >
    > Robert

    Przeprosiny zostały przyjęte z zadowoleniem ale nie o to mi chodziło.
    Uważam, że każdy powinien brać odpowiedzialność za swoje słowa a Ty byłeś
    uprzejmy stwierdzić cytuję "Sieci czy to polskie czy niepolskie smarują im
    aż miło." Jest to wyraźne oskarżenie.
    A na marginesie - słusznie wyciągnąłeś wniosek, że pracuję w PIP.

  • 46. Data: 2004-04-21 07:59:04
    Od: "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl>

    Fabio napisał(a):

    > 2/ duza ilosc bezrobotnych posiadajacych niskie kwalifikacje; aby
    > pracowac w supermarkecie, wiele nie trzeba;

    he he zdziwilbys sie wiedzac jaki jest poziom wyksztalcenia pracownikow
    hipermarketow ;-) he he

    w duzej czesci to studenci ;-) w bardzo duzej...

    --
    =< Normanos >=< mailto: normanos(małpa)wp(kropka)pl >=---
    "...Nie potrzebuje noża, nie mam żadnych celów zbrojnych,

  • 47. Data: 2004-04-21 08:06:32
    Od: ct <c...@P...gazeta.pl>

    Sheriff Dagget sez:

    >Hmm, ale z czym ostroznie? To ze media nawzajem sie inspiruja to zadna
    >nowosc nie bardzo chwytam o co Ci chodzi?

    z zachlystem bezinteresowna misja mediow. poza tym zgadzam sie z toba
    calkowicie.

    pzdr

  • 48. Data: 2004-04-21 08:41:13
    Od: "libra" <l...@o...pl>

    Użytkownik "_Normanos_" <n...@w...SPAM-SUXX.pl> napisał w wiadomości
    > he he zdziwilbys sie wiedzac jaki jest poziom wyksztalcenia pracownikow
    > hipermarketow ;-) he he
    > w duzej czesci to studenci ;-) w bardzo duzej...

    Nie widzę w tym nic zabawnego. Z dwóch powodów:
    - za studentów nie płaci się składek na ZUS.
    - studenci zazwyczaj dorabiają sobie, więc mają znacznie
    mniejsze wymagania finansowe, co dla zwykłego człowieka
    (opodatkowanie obowiązkowe ZUS-em i koszty życia)
    stanowi konkurencję nie do przejścia. Po prostu nie da się
    taniej niż student pracować.
    L.

    ---
    Virus Free by AVG Anti Virus System

  • 49. Data: 2004-04-21 08:47:09
    Od: Alpha <a...@g...in.pl>

    macth (m...@f...org.pl-USUN.TO) piszesz:

    > ....wszystko zależy od punktu widzenia... niestety statystyczne
    > kobiece ,,osiągi'' są mniejsze od statystycznych ,,osiągów'' męskich,
    > co widać na przykładzie różnych sportów...

    Alez ja temu wcale nie zaprzeczam :) Tyle ze statystyczny Polak
    ma jedna piers i jedno jadro, jesli rozumiesz aluzje... ;)

    > ....więc gdyby nie było żadnych norm określających ciężary,
    > przypuszczam że długo byś nie wytrzymała w tej kopalni...

    No ja wcale nie zamierzam sprawdzac :) Tak samo jak nie zamierzam
    sprawdzac np. jak to jest wyskoczyc z gdzies wysokiego budynku.
    Ale odgorne ograniczenie uwazam jednak za idiotyzm.

> [...]
    > to g... Was (czytelników, telewidzów, kontrolerów PIP, itp.) powinno
    > to obchodzić... przecież jestem myślącą osobą i nikt nie będzie mi

    Niezupelnie. Jak sobie chcecie to robcie programy i czytajcie sobie,
    wolna wola. Ale jesli JA podpisuje umowe to jest to moja prywatna
    sprawa -- jak sobie wymysle ze mam ochote popracowac za darmo to tez
    moja sprawa i nie wiem dlaczego niby ktos mialby mi tego zabraniac?

    Zauwaz, ze nie pisze ze taka praca jest ogolnie rewelacyjna itp.
    Pisze tylko ze nie podoba mi sie opcja zakazu podejmowania jakiejs
    pracy bo ktos tam tak wymyslil.

    pzdr.

  • 50. Data: 2004-04-21 08:50:17
    Od: Alpha <a...@g...in.pl>

    Mariusz Jankowicz (m...@e...com.pl) piszesz:

    > Zwyczajowo.

    Ale prawnie nie widzialam.

    Zdawanie sobie sprawy z wlasnych mozliwosci i ograniczen to jedno,
    a odgorny prawny zakaz to zupelnie inna bajka.

    > Nie, feminizm dla mnie to m.in. pretensje o roznicowanie plciowe

    No to nie pasuje, przykro mi.

    pzdr.