PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...

  • 181. Data: 2005-09-24 07:26:13
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja...
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 24-09-2005 o 09:14:47 Kira <c...@-...pl> napisał:

    > Re to: Tomasz Płókarz [Sat, 24 Sep 2005 09:13:27 +0200]:

    > No w zasadzie to twierdziles, ze maja sie zajmowac tylko wydawaniem
    > juz zarobionych pieniedzy...

    Jest 20 ministerstw od wydawania pieniędzy i jedno od ich ściągania (bo
    nie zarabiania(!) - państwo zabiera tę frsę pod przymusem) - a celem nie
    jest maksymalizacja zysku, ani nawet zysk w ogóle.

    Mówisz, że tak wygląda biznes?

  • 182. Data: 2005-09-24 07:31:50
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz Płókarz [Sat, 24 Sep 2005 09:26:13 +0200]:

> [...]
    > ściągania (bo nie zarabiania(!) - państwo zabiera tę frsę
    > pod przymusem) - a celem nie jest maksymalizacja zysku, ani

    Mniej wiecej. Masz kilka dzialow firmy ktore bezposrednio Ci
    dochodu nie przynosza, i takie ktore sa wlasnie dochodotworcze.
    I musisz tak te pieniadze rozparcelowac, zeby wszystkie dzialy
    funkcjonowaly, ale zeby ten ktory na Ciebie zarabia dzialal
    sprawnie i zeby dalo sie z niego pieniadze miec.

    Fakt, zarabianie to nie sciaganie pod przymusem ;) Ale zasada
    IMO jednak jest dosc podobna.

    Kira

  • 183. Data: 2005-09-24 07:33:29
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 24-09-2005 o 09:31:50 Kira <c...@-...pl> napisał:

> [...]
    > sprawnie i zeby dalo sie z niego pieniadze miec.
    >
    > Fakt, zarabianie to nie sciaganie pod przymusem ;) Ale zasada

    O, widzę, że jeszcze jesteś w trakcie przemyśleń tej kwestii. No to
    chwilowo nie będę Ci przeszkadzał.

  • 184. Data: 2005-09-24 07:37:34
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Tomasz Płókarz [Sat, 24 Sep 2005 09:33:29 +0200]:

    > O, widzę, że jeszcze jesteś w trakcie przemyśleń tej kwestii.
    > No to chwilowo nie będę Ci przeszkadzał.

    Ty nie uciekaj od tematu, tylko konkretnie, palcem moze byc,
    wskaz blad w moim rozumowaniu :)

    Kira

  • 185. Data: 2005-09-24 07:43:39
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Koziorozec [Sat, 24 Sep 2005 01:34:07 +0200]:

    > Jeżeli nie widzisz tej subtelnej różnicy pomiędzy osobą o bardzo
    > niskich dochodach, która nie zapłaci podatku od korepetycji,
    > wypieku ciasta dla kogoś, a osobą prowadzącą firmę, która nie
    > zapłaci cła od 10 ton towaru przewiezionego przez granicę, to
    > rozmawiamy o czymś innym.

    No to chyba jest to BARDZO subtelna roznica pomiedzy kanciarzem
    i kanciarzem, ktorej rzeczywiscie nie za bardzo potrafie dostrzec.

    Kira

  • 186. Data: 2005-09-24 09:49:03
    Temat: Re: Bezrobocie w polsce - wielka fikcja... [ot]
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:dh3039$hg7$1@inews.gazeta.pl Kira
    <c...@-...pl> pisze:

    > No to chyba jest to BARDZO subtelna roznica pomiedzy kanciarzem
    > i kanciarzem, ktorej rzeczywiscie nie za bardzo potrafie dostrzec.
    Trochę to bez związku, ale słyszałem, że między Kantem a kanciarzami jest
    różnica taka sama, jak miedzy Marksem a marksistami. ;)

    Jotte

  • 187. Data: 2005-09-24 09:57:37
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dh1v0e$o85$1@inews.gazeta.pl...

    > No właśnie. Niektórzy są zdolni i mają ciekawe pomysły - więc
    > mogę im dać szansę! :>

    Na kluczowe stanowiska wybiera sie osoby z doswiadczeniem i kwalifikacjami
    potwierdzonymi tym, ze juz te kwalifikacje w sposob pzynoszacy dobre efekty
    wykorzystywaly.

    > Ja nie uogólniałam. Ale Twoja argumentacja była taka, że tylko
    > ludzie, którzy mają dużą kasę, mają receptę na sukces państwa.

    4-5k miesiecznie to nie jest duza kasa.

    > Za szybko czytasz.
    > Pisałam, jako usprawiedliwienie tego, że ludzie zawsze będą
    > próbowali zarobić więcej niż mniej.
    > Ta 'drobnica', o której piszesz to właśnie ludzie, którzy mają
    > niskie dochody, więc każda kwota jest dla nich cenna (sama
    > byłaś studentką).

    No wiec ja sie o drobnicy w zadnym razie nie wyrazam pogardliwie, bo sama
    tez do niej naleze. Tylko ze rozumiem, ze to jest drobnica i moje
    wyobrazenie o gospodarce i jej problemach nie ogranicza sie do kwestii
    wykonywania na czarno drobnych uslug.

    > Jeżeli jednak ktoś prowadzi dobrze prosperującą firmę i oszukuje
    > państwo nie płacąc podatków - sprzedając coś 'na lewo', bez
    > faktury/podatku albo nie wypłacając pensji w terminie, to jak go
    > nazwiesz? Przedsiębiorczy?

    Ale dlaczego ciagle mi gadasz o nieuczciwych pracodawcach? Jest poza Twoimi
    mozliwosciami wyobrazenia sobie, ze sa tez uczciwi? Firmy, ktore sie nie
    opozniaja z wyplata pensji ani z zaplata za faktury? wiekszosc mi znanych to
    wlasnie takie firmy.

    > Wszelkie działania pro-pracodawca nie przyniosły rezultatu w postaci
    > większego zatrudnienia. Pracodawcy mogli mieć pracownika za darmo
    > - to chętnie z tego korzystali i po okresie dotacji... zatrudniali
    > następnego
    > dotowanego. Czy w takim razie, ten pracownik, którego mieli za darmo
    > nie przysłużył się do zwiększenia zysków firmy? To może firma jest źle
    > zarządzana?

    Albo stanowisko kosztowe i nie majace szans ze swojej natury na zwiekszenie
    zyskow firmy przez dobre wykonywanie pracy na nim, albo firma zle
    zarzadzana, albo pracownik nieodpowiedni. Tak czy inaczej dotacje na
    okreslonego czlowieka, czasem jeszcze z gory przyslanego przez UP czy inna
    instytucje, nie sprawdzaja sie, bo pracodawca nie ma mozliwosci wyboru, jak
    wydac te dotacje. A to, ze wydaje nie swoje pieniadze powoduje, ze nie
    maksymalizuje racjonalnosci ich wydania.

    I.

  • 188. Data: 2005-09-24 10:08:50
    Od: "Immona" <m...@s...pl>

    Użytkownik "Koziorozec" <k...@T...pl> napisał w
    wiadomości news:dh2089$rth$1@inews.gazeta.pl...

    > Gdyby nie te rewolucje, to może teraz nie pracowałabyś tam,
    > gdzie pracujesz. Nie miałabyś wykształcenia, tylko zastanawiałabyś
    > się, co będziesz dzisiaj jeść.

    Gdybym w dzisiejszych czasach narodzila sie w biednym rejonie Afryki, tez
    nie mialabym wyksztalcenia i zastanawialabym sie, co bede dzis jesc.

    > Inna rzecz, co się działo dalej po tych rewolucjach.
    >
    > Sorry - a może masz błękitną krew? :>>

    Nie. Ale zachowane kroniki pewnej wsi opisuja moja protoplaszczynie rodu
    jako najgospodarniejsza gospodynie we wsi, jeszcze z czasow przez rewolucja
    pazdziernikowa :)

    > O propagandzie amerykańskiej nie będę się wypowiadać, bo już
    > o tym wspomniałam w którymś poście.

    To akurat nie propaganda, tylko statystyki. Propaganda to bycie "policja
    swiata" itd. i tego tez nie lubie. Ale stanu ich gospodarki nie mozna
    negowac, bo to fakty.

    > 'atrakcyjna'?

    > A to jednak płaca w granicach tych 1500 zł, a nawet 1000 - może
    > być dla nich, prawda?

    tak, ale jest wartosciowa wtedy, gdy jest zdobyta na wolnym rynku, jako
    czesc uczenia sie poruszania sie po nim, a nie jako bezwysilkowy efekt
    polozenia rodzicow.

    > O widzisz! To jest coś, co mi się nie podoba!
    > Czy wywalanie śmieci pod skrzynkę pocztową świadczy o Twojej
    > kulturze? Bo dozorca posprząta?!
    > Ja wyrzucam swoje i innych ulotki (jeśli je wyrzucili) do pojemnika
    > na makulaturę. Nie czekam na służącego.

    Pensja dozorcy jest finansowana z placonego przeze mnie i innych czynszu.
    Jakbym ja i wszyscy inni sasiedzi, tak samo wywalajacy te ulotki na ziemie
    robili to sami, dozorca nie bylby potrzebny i nie byloby jednego miejsca
    pracy.
    A tak my zyskujemy wygode, a on ma uczciwa prace. I jest przez mieszkancow
    szanowany za to, ze ja wykonuje.

    I.

  • 189. Data: 2005-09-24 10:21:35
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dh23o5$677$1@inews.gazeta.pl>
    Koziorozec napisał(a):

    > Ok. Kajam się: za udzielanie korepetycji, za naprawy sprzętu
    > dla znajomych :>
    >
    > Mam nadzieję, że będę mogła społeczeństwu zadośćuczynić
    > poprzez pracę wolontariacką, jaką wykonuję właśnie w imię
    > czynienia czegoś dla potrzebujących.

    Eh, nie o taką reakcję mi chidziło. Ja też na czarno dorabiałem. W tym
    kraju to chyba trudno inaczej w pewnych sytuacjach.

    Tylko nie rozumiem dlaczego potępiasz kogoś kto ma więcej kasy niż Ty i
    miga się od podatku w ten sam sposób. Kali kraść krowy to dobrze, ale
    Kalemu kraść to źle?

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała
    styx at irc dot pl

  • 190. Data: 2005-09-24 10:25:51
    Od: Paweł 'Styx' Chuchmała <s...@h...t15.ds.pwr.wroc.pl>

    W artykule <dh1tui$kvr$1@inews.gazeta.pl>
    Koziorozec napisał(a):

    > Są ci, którzy jedzą tylko polędwicę i są ci, którzy jedzą kaszankę.

    A Ty wiesz jak trudno dobrą kaszankę znaleźć? Tylko po znajomości. Gorzej
    niż z pracą.

    Pozdr,

    --
    Paweł 'Styx' Chuchmała