PracaGrupypl.praca.dyskusjeAudyt oprogramowania › Re: Audyt oprogramowania
    From: fReLuZ <f...@i...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Audyt oprogramowania
    Date: Thu, 08 Sep 2005 08:30:33 +0200

    > Glownie wiedza na temat licencji grupowych i o zgrozo na temat OEMow i
    > BOXow.
    > Kiedys (jakis rok temu) w przyplywie checi eksperymentatorskich
    > przeprowadzilem swoje male badanie na pieciu, raczej wiekszych sklepach
    > komputerowych. Wiekszych, tzn, takich w ktorych byl wiecej niz jeden
    > sprzedawca.
    > Wiedza na temat licencjonowania raczej mierna: Office OEMa chcieli mi
    > sprzedac z myszka,

    heh.... Windows mozna kupic z myszka (!) Info ze szkolenia w MS z
    licencjonowania.

    Windowsy i Offisy OEMoew chcieli przenosic z komputera
    > starego na nowy....
    > Miesiac pozniej zadzwonilem do trzech* firm informatycznych z zapytaniem o
    > licencje na 20 komputerow (chodzilo o MSO i licencje dostepowe do serwera).
    > W jednej chciano mi sprzedac OEMy, w drugiej BOXy (nawet zgodne z licencja,
    > tylko malo oplacalne), w trzeciej nic mi nie odpowiedziano - dalej czekam na
    > oferte. Na moje stwierdzenie, ze slyszalem cos o licencjach grupowych, byla
    > zmiana tematu, mowienie, ze sie nie znam lub ze musial bym miec kilkaset

    bo i tak zazwyczaj bardziej sie oplaca kupic OEMy - niz OLPa na 5 stanowsik.

    Pozatym Licencjonowanie to powazny temat, az po reprezentowanie spolek w
    sadach. Bo z jednej strony producent wymysla warunki licencji (w ktorych
    sam sie gubi) a z drugiej strony musisz wziasc pod uwage prawa
    obowiazujace w danym kraju. Te 2 rzeczy sa zazwyczaj sprzeczne.
    Dodatkowo jestesmy w EU, wiec i prawa UE.