PracaGrupypl.praca.dyskusjeAudyt oprogramowania › Re: Audyt oprogramowania
    From: "Bolivar \(Bartek\)" <b...@b...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Audyt oprogramowania
    Date: Thu, 8 Sep 2005 07:34:59 +0200

    > a czym ma się to różnić od standardowej działalności każdej firmy
    > informatycznej???

    Glownie wiedza na temat licencji grupowych i o zgrozo na temat OEMow i
    BOXow.
    Kiedys (jakis rok temu) w przyplywie checi eksperymentatorskich
    przeprowadzilem swoje male badanie na pieciu, raczej wiekszych sklepach
    komputerowych. Wiekszych, tzn, takich w ktorych byl wiecej niz jeden
    sprzedawca.
    Wiedza na temat licencjonowania raczej mierna: Office OEMa chcieli mi
    sprzedac z myszka, Windowsy i Offisy OEMoew chcieli przenosic z komputera
    starego na nowy....
    Miesiac pozniej zadzwonilem do trzech* firm informatycznych z zapytaniem o
    licencje na 20 komputerow (chodzilo o MSO i licencje dostepowe do serwera).
    W jednej chciano mi sprzedac OEMy, w drugiej BOXy (nawet zgodne z licencja,
    tylko malo oplacalne), w trzeciej nic mi nie odpowiedziano - dalej czekam na
    oferte. Na moje stwierdzenie, ze slyszalem cos o licencjach grupowych, byla
    zmiana tematu, mowienie, ze sie nie znam lub ze musial bym miec kilkaset
    komputerow LOL.

    Moze mialem pecha, moze cos sie od tego czasu zmienilo. Nie bede twierdzil,
    ze tak jest zawsze. Niestety nie mam czasu przeprowadzic badania na wiekszej
    probce...

    * wytrzymalem tylko trzy rozmowy.....