PracaGrupypl.praca.dyskusje › Aktualizacja CV - Czy wysyłać informację o zmianach ?

  • 1. Data: 2006-04-24 20:40:07
    Temat: Aktualizacja CV - Czy wysyłać informację o zmianach ?
    Od: studentos <s...@T...pl>

    Witam

    Chciałbym zapytać o Wasze zdanie na temat wysyłania informacji w sytuacji,
    kiedy zmienił się mój status. Chodzi o to, że aktualnie jestem już w stanie
    rozpocząć pracę od zaraz, a w chwili gdy wysyłałem CV byłem jeszcze osobą
    pracującą. Mam też pytanie w jakiej formie radzilibyście przesłać tego
    rodzaju informację: w treści CV (jeśli tak to w jaki sposób przemycić taką
    informację), czy po prostu w treści maila ?
    --
    Kłaniam się zobowiązany za pomoc
    studentos

  • 2. Data: 2006-04-25 07:50:20
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Chodzi o to, że aktualnie jestem już w stanie rozpocząć pracę od zaraz, a
    > w chwili gdy wysyłałem CV byłem jeszcze osobą pracującą.

    Takiej informacji raczej nie przesyłaj wogóle. W tym przypadku zadziała na
    Twoją niekorzyść. Lepiej postrzegani są kandydaci, którzy szukaja lepszej
    pracy, a poza tym na rozmowie kwalifikacyjnej będziesz miał mniejsze pole
    manewru do negocjowania przyszłej pensji.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 3. Data: 2006-04-25 08:25:18
    Od: studentos <s...@T...pl>

    25-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > pracy, a poza tym na rozmowie kwalifikacyjnej będziesz miał mniejsze pole
    > manewru do negocjowania przyszłej pensji.

    Zastanawiałem się nad tym walorem, ale z drugiej strony wiem na 100%, że
    raz przegrałem w b.dobrej firmie, ponieważ potrzebowali kogoś mogącego
    rozpocząć pracę od zaraz. A mnie teoretycznie obowiązywał trzymiesięczny
    termin wypowiedzenia. Teraz jestem na trzymiesięcznym okresie wypowiedzenia
    ze zwolnieniem z obowiązku świadczenia pracy. Więc może na pierwszy rzut
    oka nie wygląda to na "zwolnienie" mnie, tylko może także na złożenie
    wypowiedzenia przeze mnie ?

    Poza tym, przez te trzy miesiące otrzymuję wynagrodzenia, więc też nie mam
    jakiegoś ostrego noża na gardle... Jeśli bym odpowiednio przedstawił taką
    sytuację w treści maila, jakoś sucho i skupił się tylko na (w tym wypadku
    dwuznacznych) faktach, nie wyglądało by to tak źle ?
    studentos

  • 4. Data: 2006-04-25 10:19:54
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Zastanawiałem się nad tym walorem, ale z drugiej strony wiem na 100%, że
    > raz przegrałem w b.dobrej firmie, ponieważ potrzebowali kogoś mogącego
    > rozpocząć pracę od zaraz.

    Pytanie o to, kiedy możesz podjąc prace i ile obowiązuje Cię wypowiedzenia
    pada zawsze na rozmowie kwalifikacyjnej. Z CV raczej się nie domniemuje, że
    masz np. 3 miesiące wypowiedzenia. Możesz być przecież zatrudniony na DG lub
    np. podpisać niedawno nową umowę ze swoim pracodawcą. Poza tym często umowa
    jest rozwiązywana za porozumieniem stron. Takich sytuacji jest wiele i
    częste. W CV ani LM nic się nie pisze o terminie wypowiedzenia.

    Zasada jest taka: idziesz na rozmowe kwalifikacyjną i mowisz ile Cię
    formalnie obowiązuje. Pytasz ich, jaki max. termin im odpowiada. Jak będą
    zainteresowani, to podejmiesz rozmowę ze swoim pracodawcą w sprawie
    skrócenia tego terminu i dasz im ostateczną odpowiedź.

    A jak jesteś bezrobotny, to domniemuje się, że jesteś "na głodzie pracy" i
    oferta zarobków od razu spada na łeb na szyję.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 5. Data: 2006-04-25 11:47:05
    Od: studentos <s...@T...pl>

    25-04-2006, na pl.praca.dyskusje, Lukasz napisał(a):

    .:ciach:.

    Słuszna opinia, dziękuję.
    studentos