PracaGrupypl.praca.dyskusje › Absolwent na stażu

  • 1. Data: 2003-09-05 15:29:46
    Temat: Absolwent na stażu
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Złożyłem w pośredniaku podanie o staż (który oczywiście sam sobie znalazłem,
    bo urzędowi chyba się nie chce szukać a w przerwie w piciu kawy się nie
    opłaca).Teraz czekam na pozytywne rozpatrzenie tego podanie przez UP.
    Problem polega na tym że firma która proponuje mi staż mówi mi że mam zacząć
    staż już od przyszłego tygodnia.Jest to staż w odległości 30 km od mojego
    miejsca zamieszkania, więc ponosze koszty przejazdu.Nie jest to wielki
    koncern a firma usługowa.
    UP nie zapłaci mi stypendium za okres w ktorym jeżdziłem na staż a nie
    miałem z nim umowy.
    Czy mam sie dopominać, od osoby oferującej staż, przynajmniej o zwrot
    kosztów przejazdu czy czekać cierpliwie na umowe z UP i w między czasie
    jeździć na staż i wykonywaćprace już teraz zlecone?
    Jakieś dobre rady?

  • 2. Data: 2003-09-05 16:20:57
    Temat: Re: Absolwent na stażu
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > kosztów przejazdu czy czekać cierpliwie na umowe z UP i w między czasie
    > jeździć na staż i wykonywaćprace już teraz zlecone?

    co do daty rozp. stazu, jezeli to wszystko trwa dluzej niz tydzien to idz do
    szefowej i powiedz co jest grane !!
    jezeli jest u was min. 6% bezrobocia a koszty dojazdu (imienne bilety
    miesieczne) wynosza conajmniej 120zl(15% minimalnego wynagr) to urzad moze
    (ale nie musi) zwracac koszty dojazdu w wys. 90% poniesionych kosztow w
    ciagu pierszych 6 mies oraz 70% od 7 miesiaca, nie wicej jednak niz 90(70)%
    najnizszej krajowki

    Jean

  • 3. Data: 2003-09-05 20:49:17
    Od: "Arek" <a...@o...pl>

    Pytałem między innymi o to czy mam wykonywać jakiekolwiek prace dla firmy, z
    którą prawdopodobnie podpisze umowe o staż (99% szans) i czy pracować w domu
    w weekend robiąc analize ekonomiczną.Czy potem oddając taką analizę domagać
    się zapłaty za taką robotę (przypomnę że nie mam jeszcze podpisanej umowy o
    staż z tą firmą)?

  • 4. Data: 2003-09-06 07:28:15
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    domagać
    > się zapłaty za taką robotę (przypomnę że nie mam jeszcze podpisanej umowy

    jezeli masz buc skierowany z pup to musisz byc bezrobotny abs., a zeby nim
    byc nie mozesz uzyskiwac dochodow(oficjalnie), w trakcie stazu to samo

    Jean