PracaGrupypl.praca.dyskusje › 7 minut rozmowy kwalifikacyjnej

  • 21. Data: 2005-09-19 14:13:38
    Temat: Re: 7 minut rozmowy kwalifikacyjnej
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Michal wrote:

    > To ze jestem przeedukowany to juz w Polsce kilkanascie razy uslyszalem.
    > Praca na uczelni to dla mnie ostatecznosc.

    Jesli faktycznie to jest problemem to mam kilka pomyslow dla Ciebie:

    - wiarygodnosc - mow tylko o tym w czym jestes bardzo dobry, pomin cala
    reszte, chocby to bylo 3/4 Twojego dorobku. Inaczej latwo wdepnac na mine.
    - j.w. - uzywaj tylko pozytywnych przykladow - zadnych nieudanych
    rekrutacji, konfliktow, zawalonych projektow. Nawet jesli moglyby
    pokazac Cie z dobrej strony (rozwiazywanie problemow itp.).
    - j.w. (jesli jestes bardzo zdeterminowany) - zmniejsz swoja wartosc,
    seplen, wspomnij o ograniczonej dyspozycyjnosci itp. Cos co nie bedzie
    krytyczne dla tej pracy a spowoduje, ze pracodawca uwierzy, ze chcesz
    zostac z nim na dluzej.
    - motywacja - jesli to nie jest krotkoterminowy kontrakt powinienes
    unikac motywowania siebie (wylacznie) pieniedzmi.
    - szukaj pracy gdzie indziej. ;-)

    IMHO naruszyles punkt 2 i 4. Nb. jestes pewien, ze te firmy nie
    wymieniaja miedzy soba informacji? Co do prezencji - zwykle nie jest
    problemem, pod warunkiem, ze pasuje do charakteru Twojej pracy (praca z
    klientem, publicznoscia itp.) i nie zachowujesz sie niegrzecznie lub
    nonszalancko.

    \R.

  • 22. Data: 2005-09-19 14:59:35
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 19 Sep 2005 13:31:48 GMT, Michal wrote:

    >:) NIezle

    Ale podejrzewam, że prawdziwe. Baby na stołkach są generalnie takie -
    robią się niebezpieczne gdy są olewane.

    >Zle sie wyrazilem. Ja mam prace.

    Ja wcale nie napisałem że jej nie masz. To że masz pracę to jest plus
    w czasie negocjacji.

    >Na wczesniejszej rozmowie w tej firmie
    >zaproponowano mi gorsze warunki pracy niz moje obecne i nie chodzi
    >tylko o pieniadze.

    m.in. dlatego nie będą Cię znowu do tejże firmy wysyłać.

    >To ze jestem przeedukowany to juz w Polsce kilkanascie razy uslyszalem.

    Naucz się pisać CV pod daną firmę i stanowisko. Jak już R. wspomniał -
    pisz o rzeczach, które są na danym stanowisku potrzebne, a o innych, o
    ile się da nie wspominaj, bo potem takimi tłumaczeniami Cię spławią -
    popatrz na to z boku - przecież osoba która oprócz danej działki, w
    której się specjalizuje robi też coś w innej, musi mieć coś z głową.
    Potem przyjdzie taki do firmy zacznie coś gadać, coś robić, a nikt nie
    będzie wiedział o co mu chodzi. Jeszcze jak na uczelni pracował, to
    zacznie się wymądrzać i co wtedy z takim zrobić?

    >Praca na uczelni to dla mnie ostatecznosc.

    Dlaczego? Jak jesteś samodzielnym pracownikiem naukowym na zachodzie
    to jest naprawdę ciekawie - szwędasz się po konferencjach po całym
    świecie (na które nie miałbyś czasu w "cywilu"), masz dostęp do
    dobrego zaplecza (laboratoria etc.), spotykasz się cały czas z ludźmi
    z branży (z firm i z innych uczelni). Robisz to co lubisz, oderwany od
    rzeczywistości, i nikt za bardzo Cię nie kontroluje. Gdyby nie te
    mizerne pieniądze to byłaby idylla :-)

    >Do pracy w Niemczech tez przechodzilem przez rozmowy kwalifikacyjne ale
    >tam nie bylo tanca godowego. Merytoryczne pytania co Herr potrafi a czego
    >sie chce nauczyc. Trwalo to jakies 4 godziny: prezentacja mojego
    >dorobku naukowego na forum profesorskim instytutu + pytania z sali+
    >zwiedzanie przyszlego stanowiska pracy i omawianie co mialbym robic i
    >jkaki jest cel tej pracy. NIe nawyklem jeszcze do wygibasow.

    Przyzwyczaisz się. No chyba że łowcy głów zaczną bezpośrednio do
    Ciebie uderzać - ci podobno są bardziej konkretni.

    Tak w ogóle to mogę się na e-mail odezwać? Mam kilka pytań dotyczących
    kultury pracy w Niemczech.

    >Cos mi sie zdaje ze cierpimy na ta sama przypadlosc, nie cierpie odwiedzac
    >fryzjerow 100x wole isc do dentysty.

    Ja nie, nie znoszę tego zgrzytu wiertła w zębach*.
    Co do sierści, to z dłuższymi włosami wyglądam trochę starzej co w
    mojej sytuacji jest mi na rękę (np. w sklepach nie muszę wołać żeby
    mnie ktoś łaskawie obsłużył, a osobniki płci przeciwnej wykazujące
    zainteresowanie są z odpowiedniego przedziału wiekowego (teraz to się
    mówi że z targetu) - ciekawe tylko dlaczego konwersacja często zaczyna
    się od porady związanej z wizytą u fryzjera?)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

    * ostatnio mnie dentysta rozwalił kompletnie - wydłubał miazgę z zęba
    (leczenie kanałowe), podstawił mi ją pod nos i powiedział "i pomyśleć,
    że przez takie coś dorośli ludzie po ścianach chodzą" - wypowiedział
    to z takim głupim uśmiechem na ustach i z takim nieukrywanym
    zainteresowniem ją oglądał, że o mało co z fotela nie uciekłem

  • 23. Data: 2005-09-19 15:04:41
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Mon, 19 Sep 2005 23:13:38 +0900, nbs wrote:

    >seplen

    że co? (jeszcze takich numerów nie odwalałem ;-))

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 24. Data: 2005-09-19 16:29:20
    Od: nbs <n...@g...pl>

    Bremse wrote:

    > że co? (jeszcze takich numerów nie odwalałem ;-))

    Ha! Wiedzialem, ze ktos sie do tego przyczepi! ;-)

    Wbrew pozorom drobne wady sa czesto do przyjecia. Moga byc nawet zaleta
    jesli zmniejszaja nierownowage w negocjacjach.

    Poza tym nawet w podstawowej dziedzinie, w ktorej odbywa sie rekrutacja
    zwykle istnieje pewien staly poziom kompetencji optymalny dla danego
    stanowiska. Powyzej niego wieksze umiejetnosci, doswiadczenie nie
    przekladaja sie liniowo na efekty a mocno zwiekszaja ryzyko. Wyjatkiem
    sa artysci, sportowcy itp. ale oni sprzedaja raczej swoje nazwisko a nie
    prace.

    \R.

  • 25. Data: 2005-09-19 18:29:47
    Od: Piotr Przewłocki <p...@p...onet.pl>

    Michal napisał(a):

    > Mozesz wyjasnicz dlaczego ? Jak mozna odczytac taka postawe ?

    O tym już inni napisali, nie będę powtarzał.

    > Czyli sklamac? A co jesli zechca sprawdzic ta informacje ?

    Kłamstwo wykluczone.
    Jednak mogłeś na pierwszym miejscu podać inną (o mniejszym znaczeniu)
    przyczynę. Jestem przekonany, że oprócz pwysokości pensji znalazł byś
    coś jeszcze.

    > Czemu ? Przez polskie znaki ktore przynajmniej u mnie wygladaja jak
    > pytjniki czy ....

    Nie, nie... Chodziło i mi o kodowanie.

    --
    Pitt
    http://republika.pl/p_przewlocki/

  • 26. Data: 2005-09-19 19:42:29
    Od: "Koziorozec" <k...@T...pl>

    Użytkownik "Bremse" napisał w wiadomości

> [...]
    > to z takim głupim uśmiechem na ustach i z takim nieukrywanym
    > zainteresowniem ją oglądał, że o mało co z fotela nie uciekłem

    A co? Pasy Cię przytrzymały??? :)))))

    --
    Koziorozec

  • 27. Data: 2005-09-20 06:06:51
    Od: Michal <m...@o...smieci.pl>

    > Ja wcale nie napisałem że jej nie masz. To że masz pracę to jest plus
    > w czasie negocjacji.
    Ja nie twierdze ze tak napisales ale to ze mama prace oznacza ze nie
    jestem az tak zdeterminowany zeby przyjmowac byle jakie propozycje z
    pensja poczatkujacego nauczyciela.

    > m.in. dlatego nie będą Cię znowu do tejże firmy wysyłać.
    Ale teraz nie bylo zle.

> [...]
    > popatrz na to z boku - przecież osoba która oprócz danej działki, w
    > której się specjalizuje robi też coś w innej, musi mieć coś z głową.
    zawsze mie uczono ze to robienie czegos w innej dzialce swiadczy o
    otwartym umysle.

    > Potem przyjdzie taki do firmy zacznie coś gadać, coś robić, a nikt nie
    > będzie wiedział o co mu chodzi. Jeszcze jak na uczelni pracował, to
    > zacznie się wymądrzać i co wtedy z takim zrobić?
    A z tym sie zgodze; zreszta to mi powiedziano kiedys na porzadznie
    przeprowadzonej rozmowie, po ktorej uslyszalem ze sie nie nadaje na
    stanowisko o ktorym rozmawialismy ale pani widzie mnie w dziale R&D szkoda
    tylko ze firma takiego dzialu nie ma....

> [...]
    > z branży (z firm i z innych uczelni). Robisz to co lubisz, oderwany od
    > rzeczywistości, i nikt za bardzo Cię nie kontroluje. Gdyby nie te
    NA zachodzie pieniadze nie byly az tak mizerne, ale nie o pieniadze mi
    chodzi. Chce pracowac w firmie ktorej produkt mozna zrealizowac w
    zaleznosci czy to jest jakis produkt czy pomysl.

    > Przyzwyczaisz się. No chyba że łowcy głów zaczną bezpośrednio do
    > Ciebie uderzać - ci podobno są bardziej konkretni.
    To jak dotychczas zdarzylo mi sie raz pani zadzwonila ze ma bardzo pilna
    oferte pracy w Austri w osrodku badawczym pewnej firmy miedzynarodowej itd
    papiery wyslaelm ale na tym sie skonczylo. Dzwonilem do rekrutujacej ale
    poinformowala mnie ze moje dokumenty sa juz w austrii i teraz ruch nalezy
    do nich i nic sie niedzieje juz jakies 6 miesiecy.

    > Tak w ogóle to mogę się na e-mail odezwać? Mam kilka pytań dotyczących
    > kultury pracy w Niemczech.
    OK wysle na Twoja skrzynke moj e-mail.

> [...]
    > mówi że z targetu) - ciekawe tylko dlaczego konwersacja często zaczyna
    > się od porady związanej z wizytą u fryzjera?)
    Ja juz nie mam tych problemow ozenilem sie a potem z tego powodu osiwialem
    panienki z dowolnego przedzialu wiekowego odpadaja a i wiek widac.

    Pozdrawiam
    Michal

  • 28. Data: 2005-09-20 07:29:36
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    mogłeś się zapytać - jakiego typu gesty, mimika twarzy ( bo to jest
    komunikacja niewerbalna) przesądziły o tym, że nie zostanę zatrudniony , pewnie
    byś panience zabił ćwieka, bo znająć życie, ona sama nie wie czym komunikacja
    niewerbalna jest, pewnie wykuła się tego zwrotu na pamięć tuż przed rozmową z
    tobą

  • 29. Data: 2005-09-20 13:12:16
    Od: "Forest " <g...@w...pl>

    troche nie na temat - Polacy nie gęsi i swój język mają

    gdzie się podziały polski litery

    nie cierpie czytać tekstu w tego typu formie

  • 30. Data: 2005-09-26 10:29:33
    Od: "Grupa TemPo" <b...@g...pl>

    Użytkownik "Michal" <m...@o...smieci.pl> napisał w wiadomości

    > Do Pana Macieja Sobczyka : MI3ego opalania.
    Dziękuję :) Opaliłem się jak diabli. Najbardziej opaliłem stopy jakimiś
    algami albo meduzami, kąpiąc się w morzu :)

    > Mozesz rozwinac mysl: "skonfrontowac swoje wyobrazenie o sobie z tym, kim
    > i czym naprawde jest " ?

    Proszę. Umówmy się, że na potrzeby tego postu będę używał sformułowania
    "mowa ciała", chociaż komunikacja niewerbalna i pozawerbalna to termin
    głębszy (ton głosu, tembre, szybkość mówienia, dźwięki nieartykułowane ,
    gestykulacja, postawa ciała, szybkość i sposób przemieszczania się etc. ).

    Na ogół, gdy pojawia się zarzut co do komunikacji kandydata, dotyczy on
    niespójności pomiędzy tym, co kandydat mówi, a tym, co mówi jego ciało. Dużą
    rolę w powstawaniu niespójności odgrywa chęć wyeksponowania swoich
    największych zalet i pokazania się od jak najlepszej strony co skutkuje
    szczególną koncentracją na wypowiadanych słowach, kosztem koncentracji nad
    tym, co mówi ciało. Pomiędzy jednym a drugim pojawia się niespójność,
    sugerująca niewiarygodność kandydata.

    Rozbieżność pojawia się również często, gdy kandydat niewłaściwie ocenia
    swoje kompetencje, predyspozycje, zalety i wady oraz pożądane przez
    pracodawcę cechy kandydata. Dysonans pomiędzy jednym a drugim nieuchronnie
    uwidacznia się podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Rekruter ocenia kandydata
    kierując się swoją własną hierarchią cech, kandydat odpowiada i stara się
    uwidocznić cechy, które w jego hierarchii zajmują wysokie miejsce. W oczach
    rekrutera kandydat mówiący o swoich cechach wypada zupełnie inaczej, niż
    ocenia siebie samego kandydat.

    Sytuacji takich można uniknąć, robiąc rzetelny, możliwie najbardziej
    obiektywny, bilans własnej osoby - predyspozycji, zalet, zaplecza, etc.

    Nie wiem Michale, jakie są powody takiego a nie innego przebiegu Twojej
    rozmowy kwalifikacyjnej. Nie twierdzę, że Twój wizerunek samego siebie jest
    diametralnie różny od tego, jaki jesteś naprawdę. Wiem, że bilans samego
    siebie zawsze się przydaje, bo pozwala chociażby określić swoje najsłabsze
    strony i przy odrobinie dobrej woli coś z nimi zrobić.

    Tyle na ten temat.

    > I jeszcze do Twojej wypowiedzi : nie jestem "rozgoryczony, ze odlano go
    > zanim powiedzial wszystko o sobie"
    > ja nie powiedzialem nic o sobie, nie padlo ani jedno
    > merytoryczne pytanie.
    > I nie wydaje mi sij zeby ta pani miala zaplanowanie pytanie mnie o
    > cokolwiek.

    Tak się właśnie nad tym zastanawiam i trochę nie wiem, co odpowiedzieć.
    Firmy, czasami spotykają się z kandydatami, co do których mają przekonanie,
    że ich raczej nie zatrudnią. Moim zdaniem takie działanie to strata czasu i
    pieniędzy, chociaż jest ono prowadzone właśnie w imię oszczędności - żeby
    nie robić kolejnej, kosztownej rekrutacji, nie tracić drugi raz czasu i
    pieniędzy.

    > Ach zapomnialbym ubrany bylem normalnie spodnie koszula marynarka. Byc
    > moze bledem byl moj dwu tygodniowy zarost.

    Błędem może był, może nie był. Tak jak pisałem na samej górze, komunikacja
    niewerbalna to coś więcej niż ubiór i zarost.

    Tak przy okazji: TV emituje reklamę piwa, która genialnie obrazuje potęgę
    komunikacji niewerbalnej. Znana aktorka próbuje zdjąć z regału sklepowego
    dwie ostatnie butelki piwa. Podchodzi mężczyzna z zamiarem pomocy,
    oczywiście rozpoznaje aktorkę. Ona daje mu do zrozumienia, że oczekuje
    pomocy. Mężczyzna z miną kubusia puchatka dobierającego się do ostatniego
    garczka miodu ściąga butelki i odchodzi. Aktorka jest totalnie zaskoczona.
    Spot trwa 30 sek.,. nie pada ani jedno słowo. Mimo niezastosowania technik
    wyrazu typowych dla pantomimy, jego treść jest doskonale zrozumiała.

    Pozdrawiam
    m.