PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie na podst. "UTRATY ZAUFANIA" do pracownika

  • 1. Data: 2004-04-22 09:54:00
    Temat: wypowiedzenie na podst. "UTRATY ZAUFANIA" do pracownika
    Od: "Doddie" <p...@o...pl>

    Witam Grupowiczów,

    ostatnio rozmawiałem ze znajomym, który otrzymał wypowiedzenie od
    pracodawcy.
    Umowa byla na czas nieokreslony, a okres wypowiedzenia wynosił 3 miesiące.
    W wypowiedzeniu pracodawca stwierdzal, ze utracil zaufanie do pracownika
    i w zwiazku z tym chce zakonczyc stosunek pracy.

    Wszystko bylo by OK, ale pracodawca utrzymywal, ze nie wyplaci odprawy,
    poniewaz zwolnienie jest z winy pracownika.
    Pracownik, nadal miał powierzane obowiązki takie jak z przed wypowiedzenia,
    min.:
    - opisywanie faktur na podstawie których dokonywane byly przelewy zamykajace
    sie kwotami rzedu kilkunastu, kilkudziesieciu tysiecy PLN,
    - negocjowanie i zatwierdzanie stawek za uslugi.
    W zasadzie nic się nie zmieniło a myslę, że w wyniku utraty zaufania
    pracodawca powinien zarządzić zwolnienie bez świadczenia pracy, czyli
    pracownik siedzi sobie w domu przez okres wypowiedzenia.

    Pracownik, chcąc udowodnić iż pracodawca wcale nie utracił zaufania, zwlekał
    ze złożeniem pozwu do sądu pracy w ustawowym terminie 7 dni.

    Niestety na pierwszej rozprawie Sąd po rozpatrzeniu argumentów stron, orzekł
    o bezzasadności skargi na wypowiedzenie w związku z przekroczeniem terminu i
    odrzucił skargę pracownika.
    Pracownik jednak był uparty i odwołał się do sądu apelacyjnego, który
    podtrzymał ww orzeczenie.
    Niestety pracownik przegapił termin na złożenie wniosku o dostarczenie
    (wyroku, decyzji ??) a w sądzie dowiedział się że jest już za późno na
    czynienie jakich kolwiek kroków.

    Czy są jakieś szanse aby ruszyć jeszcze tę sprawę ?? (ostatnia rozprawa Gru.
    2003)
    Może zaskarżyć polskie sądownictwo do trybunału Strasburgu??

    Dodam, że sprawa dotyczy kwoty około 12tyś PLN + odsetki.

    Będziemy wdzięczni za ewentualne konstruktywne komentarze.

    Pozdrowienia

  • 2. Data: 2004-04-22 10:49:50
    Od: "Bodzio" <b...@w...pl>

    Użytkownik Doddie <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c684dm$kgq$...@i...gazeta.pl...
    > Witam Grupowiczów,
    >
    > Dodam, że sprawa dotyczy kwoty około 12tyś PLN + odsetki.
    > Będziemy wdzięczni za ewentualne konstruktywne komentarze.
    Z wlasnego doswiadczenia moge poradzic jako skuteczne w tej sytuacji jedynie
    srodki nie koniecznie prawne... :-/
    Pozdrawiam

    Bonza

  • 3. Data: 2004-04-22 11:25:33
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Bodzio napisał:
> [...]
    > napisał:c684dm$kgq$...@i...gazeta.pl...

    > Z wlasnego doswiadczenia moge poradzic jako skuteczne w tej sytuacji jedynie

    Niestety - winny jest kulawy polski kodeks pracy.
    Wlasnie przed wejscuiem w zycie tego przepisu, ostrzegano, ze bedzie to
    praktycznie jedyna mozliwosc dla wiekszego pracodawcy aby zwolnic
    pracownika nie placac mu odeszkodowania.

    - wady - spieprzone papiery - ciezko wtedy rowniez dostac pozytywna opinie
    - zalety - zachowuje sie praswo do zasilku dla bezrobotnych

    Przy rozstaniu sie z pracodawca za porozumieniem sa problemy z zasilkiem
    dla bezrobotnych, ale jesli chce sie miec niespieprzone utrata zaufania
    papiery to lepiej sie dogadac. Samo odszkodowanie wg mnie jest
    niemozliwe do wyegzekwowania, poniewaz pracodawca praktycznie nie ma
    obowiazku udowodnic przyczyn utraty zaufania.

    pzdr
    Krzsyztof

  • 4. Data: 2004-04-22 11:32:45
    Od: "Doddie" <p...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niemozliwe do wyegzekwowania, poniewaz pracodawca praktycznie nie ma
    > obowiazku udowodnic przyczyn utraty zaufania.

    Zapomniałem dodać, że pracownik ten uzyskał na zakończenie pracy REFERENCJE
    !!!, które oczywiście przedstawił w sądzie, natomiast w swiadectwie pracy
    powod rozwiazania umowy jest oznaczony artykułem KP, który mówi, że
    zwolnienie nastąpiło z winy pracodawcy.

    pozdr.
    Pawel

  • 5. Data: 2004-04-22 11:47:24
    Od: Fabio <f...@a...inet.alpha.pl>

    Doddie wrote:

> [...]
    >
    > Niestety pracownik przegapił termin na złożenie wniosku o dostarczenie
    > (wyroku, decyzji ??) a w sądzie dowiedział się że jest już za późno na

    Sam jest sobie winien, wiec od czego ma sie odwolywac?

    ..:: fabio

  • 6. Data: 2004-04-22 16:30:45
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 22 Apr 2004 13:32:45 +0200, "Doddie" <p...@o...pl>
    zakodował:

    >powod rozwiazania umowy jest oznaczony artykułem KP, który mówi, że
    >zwolnienie nastąpiło z winy pracodawcy.

    A dokładniej? Bo to może być podstawa domagania się odprawy. Bo jak
    rozumiem wcześniejsze sprawy były o unieważnienie wypowiedznia?
    Ile osób na umowę o pracę zatrudnia ta firma? Jak poniżej 20 to
    odprawa i tak się nie należy (niezależnie od uzasadnienia).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 Aktualność prawa w Polsce występuje w okresie przejściowym

  • 7. Data: 2004-04-22 18:02:12
    Od: "andrzej" <b...@o...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Niestety - winny jest kulawy polski kodeks pracy.

    Zgadza się, ale nie dlatego, że jest kulawy tylko dlatego, że wogóle jest.
    Gdyby nie było KP to wszystkim byłoby lepiej.

    andrzej