PracaGrupypl.praca.dyskusje › wybor pracy/zajęcia

  • 1. Data: 2010-07-18 15:49:37
    Temat: wybor pracy/zajęcia
    Od: "MiReK" <r...@a...pl>

    Skonczylem kurs lakiernika samochodowego. Przyjalem sie na praktyke/ nauke w
    jednym zakladzie lakiernicznym, ale mizernie placa. Pojawilo sie drugie
    ogloszenie ze potrzebuja lakiernika/pomocnika lakiernika ale z
    doswiadczeniem. Moje pytanie brzmi czy starac sie przeniesc do tej drugiej
    firmy jak moje umiejetnosci nie sa duze? Wiadomo, jak sie rezygnuje u pracy
    u kogos, to ten ktos juz patrzy na osobe jako malo solidną. Z drugiej strony
    mam szanse na zarobek minimum krajowego, bo narazie pracuje ponizej tej
    kwoty (na czarno). Co myslicie w tej sprawie?

  • 2. Data: 2010-07-18 18:14:06
    Temat: Re: wybor pracy/zajęcia
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "MiReK" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    > bo narazie pracuje ponizej tej kwoty (na czarno). Co myslicie w tej sprawie?

    Myślę, że zmyślasz. Mamy przecież kodeks pracy, więc nie jest możliwe, aby
    pracować za mniej niż aktualne minimalne wynagrodzenie.

    --
    andreas

  • 3. Data: 2010-07-18 19:18:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 18 Jul 2010 17:49:37 +0200, MiReK napisał(a):

    > Co myslicie w tej sprawie?

    Zależy ci na tym by wyglądać na solidnego w oczach osoby która płaci ci
    takie grosze?

    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-07-18 23:37:51
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > strony mam szanse na zarobek minimum krajowego, bo narazie pracuje ponizej
    > tej kwoty (na czarno). Co myslicie w tej sprawie?

    Jeżeli pracujesz u kogoś na czarno jesteś frajer - dajesz się okradać. Z
    jakiego więc powodu masz rozterki czy odejść od złodzieja czy u niego
    zostać? Ja bym odszedł.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2010-07-19 04:59:30
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

> [...]
    > doswiadczeniem. Moje pytanie brzmi czy starac sie przeniesc do tej drugiej
    > firmy jak moje umiejetnosci nie sa duze?

    A to już zależy od Ciebie i od Twojego nowego potencjalnego pracodawcy. Nie
    wiemy, jak nieduże są Twoje umiejętności i jak dużego doświadczenia on
    wymaga. Na pewno warto spróbować z nim porozmawiać, jakie są jego
    oczekiwania.

    > Wiadomo, jak sie rezygnuje u pracy u kogos, to ten ktos juz patrzy na
    > osobe jako malo solidną.

    Bzdura. Pracodawca też ma rozum i zdrowy rozsądek i będzie widział, jak
    sytuacja wygląda. Przecież praca to nie jest coś, co się dostaje na raz na
    całe życie.

    > Z drugiej strony
    > mam szanse na zarobek minimum krajowego, bo narazie pracuje ponizej tej
    > kwoty (na czarno). Co myslicie w tej sprawie?

    Próbuj.

    --
    Yakhub

  • 6. Data: 2010-07-19 06:19:56
    Od: "B.Z." <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > solidną. Z drugiej strony mam szanse na zarobek minimum krajowego, bo
    > narazie pracuje ponizej tej kwoty (na czarno). Co myslicie w tej

    Jakiej jest wielkości miejscowość/miasto w którym pracujesz? Jeżeli jest małą to
    w branży znają się wszyscy. Teraz pytanie czy panuje między nimi "zgoda" czy
    nie. Jeżeli jest to duże miasto to nie masz problemu. W dużym mieście możesz
    poszukać pracy w autoryzowanym serwisie - zazwyczaj maja dużą rotację. Sensowni
    mechanicy/lakiernicy/blacharze odchodzą na swoje lub do normalnych zakładów.

    Jeżeli pracujesz na czarno to nie masz umowy... nie masz nic.

    Przyjąłeś się na praktykę i jesteś na niej już... no właśnie ile? Z drugiej
    strony w tym zawodzie albo jesteś dobry i widać to po kilku miesiącach albo
    naprawdę potrzebna ci praktyka.

    B.Z.

  • 7. Data: 2010-07-19 09:41:53
    Od: "wt" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > drugiej strony mam szanse na zarobek minimum krajowego, bo narazie pracuje
    > ponizej tej kwoty (na czarno). Co myslicie w tej sprawie?
    Prosty rachunek daje, że na "czarno" to zarobek trzeba podzielić na dwa, na
    "biało" to zarobek trzeba podzielić na trzy. Za wszystko i tak musi
    "zapłacić" pracownik, bo innych środków fizycznie nie ma. Nawet jak się
    pracuje na "czarno" to warto pracodawcę "ograbić" z wiedzy i wielka krzywda
    mu się nie stanie. Jak już "wiedza" będzie nasza to wtedy "na swoje" i nikt
    nie będzie nas ograbiał, chyba że z wiedzy.

  • 8. Data: 2010-07-19 11:34:19
    Od: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Dnia 18-07-2010 o 20:14:06 andreas <a...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "MiReK" <r...@a...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Myślę, że zmyślasz. Mamy przecież kodeks pracy, więc nie jest możliwe,
    > aby pracować za mniej niż aktualne minimalne wynagrodzenie.

    To jeszcze malo widziales... ;)