PracaGrupypl.praca.dyskusje › Programista Java Wiedeń

  • 1. Data: 2010-07-16 22:20:27
    Temat: Programista Java Wiedeń
    Od: grep <g...@o...pl>

    Witam!

    Zastanawiam się nad podjęciem pracy programisty Java w stolicy
    Austrii. Niestety zanim na poważnie zacznę brać jakiekolwiek
    ogłoszenia dostępne w internecie zależałoby mi na poznaniu widełek
    płacowych, które mogą być realne dla kandydatów z następującym
    profilem:

    - doświadczenie komercyjne <3, 5> lat
    - certyfikaty suna
    - znajomość niezbędnych narzędzi i frameworków wymaganych w konkretnym
    ogłoszniu (załóżmy "standard": jee, mvn, coś z kontroli wersji,
    oracla, jakieś ide, znajomość wzorców projektowych itp)

    Mógłbym prosić o Waszą pomoc? Przy okazji wdzięczny byłbym za
    wszelkiej maści informacje dotyczące kosztu życia i utrzymania w
    Wiedniu

    --
    pozdrawiam greengoo

  • 2. Data: 2010-07-17 07:22:21
    Temat: Re: Programista Java Wiedeń
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

> [...]
    > ogłoszenia dostępne w internecie zależałoby mi na poznaniu widełek
    > płacowych, które mogą być realne dla kandydatów z następującym

    Zacznijmy od podstawowej kwestii, na jakim poziomie znasz język niemiecki?

  • 3. Data: 2010-07-17 07:31:51
    Od: grep <g...@o...pl>

    > Zacznijmy od podstawowej kwestii, na jakim poziomie znasz język niemiecki?

    Załóżmy, że angielski + niemiecki znam na poziomie umożliwiającym
    swobodną komunikację.

  • 4. Data: 2010-07-18 13:54:28
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    W dniu 2010-07-17 09:31, grep pisze:

    > Załóżmy, że angielski + niemiecki znam na poziomie umożliwiającym
    > swobodną komunikację.

    1. Jeśli rozważasz propozycje pracy (programista java - wiedeń) którą
    napastują ostatnio wszelakie HR-ki to zapomnij. Dają 9tys zł brutto "z
    łaską" i niby mieszkanie gdzieś poza miastem + dojazdy itp. Nie
    ciągnąłem tematu dalej ale pod pojęciem gotowości do pracy przez 2 lata
    może się wiązać lojalka tudzież jakaś umowa która Cię zniechęci przed
    opuszczeniem miejsca pracy przed czasem.

    2. Ceny mieszkań znajdziesz np tu: http://www.immobilien.net jak sam
    zobaczysz znajdziesz mieszkanie do wynajęcia i za 300E ale też za ponad
    1000E wszystko zależy od tego jak bardzo jesteś kompromisową osobą
    (odległość od centrum/standard wykończenia). Tak BTW to udaje się
    znaleźć dużo poniżej w/w 300E. Zaliczka to z reguły 3 miesięczny czynsz.

    3. Pytałem o niemiecki gdyż z własnego doświadczenia wiem, że Austriacy
    mają fioła na punkcie akcentu i potrafią wyśmiewać osoby z inną wymową -
    rzecz nie do spotkania w DE lub CH. Niestety Wiedeń w tym przoduje, mi
    się upiekło gdyż uczyłem się w OEI. Jak dla mnie Austria to wspaniały
    kraj do życia tylko te właśnie smaczki psują przyjemność pracy (może ja
    miałem pecha ale są to przemyślenia nie tylko moje a także Niemców z
    ossi/Berlina). Jak dla mnie nie jest to miasto jak np Berlin gdzie
    cudzoziemca znacznie się lepiej traktuje - mówię o otwartości a także o
    tym, że łatwiej być w gromadzie czarnych owiec niż być tą jedną w całej
    firmie. Kopię piłkę w swoją bramkę ale porównałbym to do legendarnego
    zadzierania nosa przez Krakusów :)

    4. Ponad dwa lata temu (a więc jak kryzys jeszcze nie był tak popularny
    :P) oferowano mi pracę w jednym z banków (notabene w Austrii panuje
    niemal monopol na usługi bankowe i zobaczysz tylko szyldy kilku banków
    spośród wielu dostępnych w PL) ze stawką 60tys E tyle, że to było
    "podkupienie" szukano osoby z dokładnie takimi umiejętnościami jak moje,
    doświadczenie miałem o jakieś 2-3 lata większe od Ciebie ale ogólnie
    profil podobny.
    Jak pewnie zauważyłeś oferty ogłoszeń nie zawierają wysokości
    wynagrodzenia, jednak kilka razy na xing-u czy innym portalu z pracą
    zaciekawiony ofertą dostawałem odpowiedź z orientacyjną stawką 30-40tys
    E. Dla mnie to za mało (mam po odliczeniu kosztów życia więcej w PL).

    5. Odnośnie kosztów życia... nie wiem z jakiego jesteś rejonu Polski ale
    jeśli mieszkasz w dużym mieście jak Wawa, Kraków itp to z roku na rok
    "szok" wywołany różnicą cen jest o wiele mniejszy. Teraz nawet stawka za
    oryginalnego Wiener Schnitzel nie jest tak paraliżująca (15E) jak
    jeszcze kilka lat temu :)
    Ceny w marketach podobne do cen w Niemczech, tańsze paliwo (czasami
    taniej niż w PL sic!).

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-07-18 17:01:37
    Od: grep <g...@o...pl>

> [...]
    > może się wiązać lojalka tudzież jakaś umowa która Cię zniechęci przed
    > opuszczeniem miejsca pracy przed czasem.

    Do części informacji, ciężko jest dotrzeć a tu proszę -- dzięki za
    rzeczową odpowiedź, naprawdę dużo mi pomogłeś! (:

    --
    pozdrawiam! grep

  • 6. Data: 2010-07-18 18:19:17
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "sieciowy groszek" <b...@g...com> napisał w
    wiadomości news:4c43079c$0$17089$65785112@news.neostrada.pl...

    A jak jest z pozwoleniami na pracę dla IT? Są jakieś ułatwienia dla ludzi z PL?
    O ile pamiętam to od 01.05.2011 wszyscy Polacy będa mogli robić w D i A bez
    konieczności starania się o pozwolenie.

    --
    andreas

  • 7. Data: 2010-07-18 19:04:10
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

> [...]
    > O ile pamiętam to od 01.05.2011 wszyscy Polacy będa mogli robić w D i A
    > bez konieczności starania się o pozwolenie.

    W branży IT już od dawna ten przepis był martwy i generalnie nie sądzę
    aby coś się zmieniło po 2011.
    Ale gwoli ścisłości to masz racje. Formalnie od maja 2011 znika
    konieczność pozwolenia o pracę.

  • 8. Data: 2010-07-19 05:47:56
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "sieciowy groszek" <b...@g...com> napisał w
    wiadomości news:4c435034$0$17085$65785112@news.neostrada.pl...

    > W branży IT już od dawna ten przepis był martwy

    Kojarzę, że juz od jakiś paru lat były ułatwienia dla ludzi z tej branży, ale
    nie słyszałem o jakimś najeździe naszych IT-specjalistów na D lub A. Ich oferta
    była cienka, czy inne powody?

    --
    andreas

  • 9. Data: 2010-07-27 23:08:41
    Od: "R.M.M" <r...@o...pl>

    W dniu 2010-07-19 07:47, andreas pisze:

    > Kojarzę, że juz od jakiś paru lat były ułatwienia dla ludzi z tej
    > branży, ale nie słyszałem o jakimś najeździe naszych IT-specjalistów na
    > D lub A. Ich oferta była cienka, czy inne powody?

    Tak na chlopski rozum, wsrod specjalistow IT niemiecki nie jest glownym
    jezykiem obcym, bo tym jest, sila rzeczy, angielski (dokumentacje, inne
    materialy, wieksza uniwersalnosc w branzy). A brak lub slaba znajomosc
    niemieckiego wczesniej czy pozniej sie zemsci i to nie tylko w pracy,
    ale i w zyciu codziennym (ktos juz wczesniej o tym wspominal).

    Kolejna sprawa to oferowane warunki, zarowno pracy, jak i wynagrodzen.
    Jesli mowimy o specjalistach, a nie o "specjalistach", to dla tych
    pierwszych ww. warunki byly czesto za malo konkurencyjne, zeby przenosic
    sie do obcego kraju, szczegolnie jesli w gre wchodzila rozlaka z rodzina
    czy przyjaciolmi. No a "specjalistom" za granica chyba nawet ciezej
    znalezc prace za godziwe pieniadze niz w Polsce (lepiej zatrudnic
    swojego komunikatywnego partacza niz dukajacego po niemiecku obcokrajowca).

    --
    R.M.M