PracaGrupypl.praca.dyskusje › wolne za odrabiane dni - wcześniej (przy wypowiedzeniu)

  • 1. Data: 2004-09-08 09:17:22
    Temat: wolne za odrabiane dni - wcześniej (przy wypowiedzeniu)
    Od: "Szymon" <s...@N...onet.pl>

    Witam,

    w firmie jest zarządzenie, że jedna sobota w miesiącu
    jest pracująca w związku z odrabianiem dni po Bożym
    Narodzeniu a przed Nowym Rokiem.
    W związku z tym jak to wygląda w przypadku zmiany
    pracodawcy (ja składam wypowiedzenie z 2 tygodniowym
    okresem) - czy te dni, które mam już odrobionę - mogę
    odebrać jako wolne w okresie wypowiedzenia? Czy one mi
    przepadną, bo tak jest zorganizowaa praca w tej firmie?

    Drugie pytanie - wolne za nadgodziny. Co w okresie
    wypowiedzenia ma wyższy priorytet? Wolne za nadgodziny,
    czy urlop. Bo chciałem także wybrać w okresie wypowiedzenia
    wolne za nadgodziny - jest to dla mnie bardziej opłacalne
    niż wzięcie urlopu (tak jest system wynagradzanie skonstruowany,
    że dla firmy praca w godzinach nadliczbowych (50%) jest
    tańsza, niż normalne godziny pracy).

    Czy chcąc wybrać wolne za nadgodziny (u mnie 6 dni) oraz
    wolne za odrabiane w soboty (3 dni) mogę się powołać na
    jakiś przepis? Czy to będzie tylko dobra wola pracodawcy,
    że takie coś mi da? Może być sytuacja, że wogóle mi nie da...
    i za wszystko kasę wypłaci - jednak mnie urządza chwila
    odpoczynku między jedną pracą a drugą.

    Z wyprzedzeniem dziękuję za odpowiedzi!!
    --
    Pozdrawiam - Szymon

  • 2. Data: 2004-09-08 09:33:31
    Od: Kamil Jarzynowski <a...@o...pl>

    Szymon wrote:

> [...]
    > i za wszystko kasę wypłaci - jednak mnie urządza chwila
    > odpoczynku między jedną pracą a drugą.
    >
    > Z wyprzedzeniem dziękuję za odpowiedzi!!

    Jesli nie masz tego w umowie (a prawdopodbnie nie masz) to jest dobra
    wola pracodawcy.
    Z kodeksu pracy mozesz wyegzekwowac urlop, ale odrabianie nadgodzin to
    zwykle kwestia ustnych ustalen.
    Moge sie mylic.

    Albi

  • 3. Data: 2004-09-08 10:47:08
    Od: "Szymon" <s...@N...onet.pl>

    In news:chmjtd$95u$2@nemesis.news.tpi.pl,
    Kamil Jarzynowski <a...@o...pl> typed:

    > Jesli nie masz tego w umowie (a prawdopodbnie nie masz) to jest dobra
    > wola pracodawcy.

    Nie mam w umowie nic na ten temat...
    Mam jedynie taki zapis:
    W okresie wypowiedzenia zaprzestanie świadczenia pracy nie będzie
    wpływało na wynagrodzenie Pracownika wynikające z niniejszej umowy
    i regulaminu zakładowego.

    > Z kodeksu pracy mozesz wyegzekwowac urlop, ale odrabianie nadgodzin to
    > zwykle kwestia ustnych ustalen.
    > Moge sie mylic.

    Pewnie tak jest...
    Mam też napisane, że Czas pracy określony jest przez obowiązujący
    w zakłądzie regulamin pracy, który może zostać wydany przez Pracodawcę
    według jego woli i zmieniany zgodnie z przepisami ustawowymi.

    Jeszcze pozerkam sobie do regulaminu pracy - może tam coś
    cieawego znajdę...

    Dzięki za odpowiedź.
    --
    Szymon