PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie i urlop

  • 1. Data: 2004-09-08 08:59:10
    Temat: wypowiedzenie i urlop
    Od: "Kosmo" <k...@w...pl>

    Witam grupowiczów
    Wczoraj złożyłem wypowiedzenie i musze pracować
    do końca października,mam do wykożystania 32 dni
    urlopu ( proporcjonalny z tego roku + zaległy). Generalnie chce odejść 1
    października, czy pracodawca może nie udzielić mi urlopu???Kodeksu
    art 167 mówi że jestem obowiązany do wykożystania urlopu w okresie
    wypowiedzenia,
    o ile pracodawca mi go udzieli. Jak zrobić tak żeby odejść 1 października??
    Dostałem dużo lepszą pracę, został bym w starej, ale obecny pracodawca nie
    chce słyszeć o daniu mi "podwyżki". Obawiam się że z czystej złośliwości
    pracodawce nie będzie chciał udzielić mi urlopu.. Ehhh jest jakiś sposób na
    szybsze "rozstanie" się z obecną pracą?? Inną sprawą jest że w ciągu dwu i
    pół roku pracy nie miałem urlopu dłuższego niż dwa dni... a i to z dużym
    bólem, oczywiście wszystkie moje podania załatawianw były tak: przyjdź
    później.. teraz nie ma czasu.. firma nie ma pracownika by Cię zastąpić,
    czyli nic co w tej chwili mógł bym udowodnić (człowiek uczy sie na własnych
    błędach)

    Ps dzwoniłem do inspekcji pracy miła panie powiedziała tak: ja mam obowiązek
    wykżystać urlop pracodawca nie musi go udzielić

  • 2. Data: 2004-09-08 09:21:24
    Temat: Re: wypowiedzenie i urlop
    Od: "Szymon" <s...@N...onet.pl>

    In news:chmhbr$6ev$1@atlantis.news.tpi.pl,
    Kosmo <k...@w...pl> typed:
> [...]
    > wypowiedzenia,
    > o ile pracodawca mi go udzieli. Jak zrobić tak żeby odejść 1

    A jaki masz okres wypowiedzenia na umowie??

    > Inną sprawą jest że w ciągu dwu i pół roku pracy nie miałem
    > urlopu dłuższego niż dwa dni...

    Chyba miesięczną... czyli od 1-go października, to jedyna
    możliwość rozstania się za porozumieniem stron.
    Inaczej musisz miesiąc odczekać

    > Ps dzwoniłem do inspekcji pracy miła panie powiedziała tak: ja mam
    > obowiązek wykżystać urlop pracodawca nie musi go udzielić

    Ale jeśli nie udzieli, to musi wypłacić ekwiwalent za urlop.

    --
    Szymon

  • 3. Data: 2004-09-08 09:54:35
    Od: "Kosmo" <k...@w...pl>

    nie musi go udzielić

    > Ale jeśli nie udzieli, to musi wypłacić ekwiwalent za urlop.
    >
    > --
    > Szymon

    Nie interesują mnie pieniądze tylko rozpoczęcie pracy 1 października w nowej
    firmie (szczerze mówiąc dużo większe pieniądze oferują ).. co do okresu
    wypowiedzenia to niedawno aneks do umowy o prace podpisywałem: jeden miesiąc
    okresu wypowiedzenia

  • 4. Data: 2004-09-08 12:33:10
    Od: "Mund" <r...@...legnica.pl>

  • 5. Data: 2004-09-08 14:09:49
    Od: "Kosmo" <k...@w...pl>

> [...]
    > ale w sumie to się opłaciło, szczególnie że następnemu pracodawcy pokażę
    > świadectwo od obecnego a nie tamto poprzednie.

    Nie to raczej nie wchodzi w gre zatrudniam sie w państwowej firmie a tam
    patrzą na takie rzeczy. A tak się zastanawiam czy możn zolnić sie bez
    wypowiedzenia za opóźnienia w wypłacaniu pensju tudzież wypłacania jej na
    raty?? Oczywiście działo się to kilka miesięcy temu... czy musi sie to dziać
    obecnie??

  • 6. Data: 2004-09-08 23:16:23
    Od: "Szymon" <s...@N...onet.pl>

    In news:chn3na$s62$1@nemesis.news.tpi.pl,
    Kosmo <k...@w...pl> typed:

> [...]
    > bez wypowiedzenia za opóźnienia w wypłacaniu pensju tudzież
    > wypłacania jej na raty?? Oczywiście działo się to kilka miesięcy

    To może L4 ??

    Masz jeszcze prawo do urlopu tzw. "kacowego" - czyli na żądanie!!
    Ale to nie zmienia terminu wypowiedzenia!!
    --
    Szymon