PracaGrupypl.praca.dyskusje › samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika

  • 1. Data: 2008-05-17 21:34:20
    Temat: samochód służbowy - prawa i obowiązki pracodawcy i pracownika
    Od: bullet <f...@o...pl>

    witam

    ostatnio zatrudniłem się w firmie X, od pierwszego tygodnia zdarzają się
    sprzeczki o samochód, który dostałem do dyspozycji, tak naprawde nie
    powinienem nim wyjechać na droge (z większych wad brak klaksonu, pęknięcie
    na przedniej szybie plus dużo innych drobiazgów) dwa razy nim się
    przeturlałem ale potem odmówiłem jeżdżenia nim, wogóle przestałem nosić
    prawko do pracy i tu zaczyna się malutki problem bo bez samochodu to dla
    mnie nie ma miejsca w tej firmie, poprzedni pracownicy tym złomem jeździli,
    ja stwierdziłem że karku nadstawiać nie będe, pozatym praca to tylko
    przejściówka więc i tak skończy się na max trzech miesiącach okresu
    próbnego.

    Tutaj mam kilka pytań co do samych samochodów służbowych,
    jak wygląda sprawa dowodu rejestracyjnego ? ten wóz który dostałem jest
    zarejestrowany na szefa, prawdopodobnie jest to jego prywatny, w dowodzie
    nic o firmie nie ma napisane, szczerze to nie wiem czy powinno?
    kiedyś słyszałem że wogóle powinienem podpisać odbiór i zdanie samochodu
    służbowego, jak z tym sprawa wygląda ?

    Czym mogę pogrozić szefowi za zmuszanie lub wymuszanie do używania takiego
    złomu ? oraz siadania w nim jako pasażer ? bo drugi pracownik nim niestety
    jeździ a często pracujemy razem.
    Gdzie moge znaleźć przepisy odnośnie samochodu służbowego ? prywatnego szefa
    używanego w firmie czy to firmowego ?

    Jak wygląda sprawa odpowiedzialności przy ewentualnej kontroli drogowej ?
    jesli ja coś zawinię (np prędkość, ciągła linia - jasne moja wina) to
    wiadomo ja płace ale jak w pozostałych przypadkach gdzie stan pojazdu
    zależy od firmy ?

    Jakie ja mam obowiązki w sprawach związanych z służbowym autkiem a jakie
    firma?

    tą sprawę traktuje bardziej jako ostrzeżenie i pomoc dla innych bo w moim
    przypadku jestem w takiej sytuacji że moge na szefa nawrzeszczeć i wyjść i
    tak tam długo pracuje (5 tyg), w firmie jest taki bałagan i dziadostwo że
    pracownicy zmieniają się co niecały miesiąc i idą gdzie indziej, a jak tam
    trafiłem przez przypadek i już prawie znalazłem sobie inne normalne
    miejsce :) ale wiadomo prawie ... chociaż niewiadomo gdzie trafie kiedyś
    indziej może mi się to bardzo przyda

    pozdrawiam
    bullet

  • 2. Data: 2008-05-18 07:54:29
    Od: KsZZysiek <kszysiek@____tlen.pl>

    > prawko do pracy i tu zaczyna się malutki problem bo bez samochodu to dla
    > mnie nie ma miejsca w tej firmie, poprzedni pracownicy tym złomem jeździli,
    > ja stwierdziłem że karku nadstawiać nie będe, pozatym praca to tylko

    Nie ma z tym zadnego problemu. Podjezdzasz do najblizszego patrolu
    drogowego policji i wyłuszczasz im w czym kłopot. Zabiorą DR pojazdu, ty
    wrocisz do firmy jakby nigdy nic i zaczniesz opowiesz "przyczepiła sie
    do mnie policja i w ogole nie chcieli ulec moim błaganiom a tak mi
    zalezało na jezdzeniu tą bryką" :))))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kp.oz.pl/

  • 3. Data: 2008-05-18 09:39:07
    Temat: Re: samoch
    Od: bullet <f...@o...pl>

    KsZZysiek wrote:

    > Nie ma z tym zadnego problemu. Podjezdzasz do najblizszego patrolu
    > drogowego policji i wyłuszczasz im w czym kłopot.

    poprzedni pracownik miał taki pomysł , tylko jak trafie na służbiste to jako
    kierujący też moge mieć kłopot za wyjechanie niesprawnym autem, musze
    poszukać co za to wogóle grozi, pozatym nie chce mi się kombinować,
    poprostu nim nie jeżdże

  • 4. Data: 2008-05-18 22:37:14
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Sat, 17 May 2008 23:34:20 +0200, bullet <f...@o...pl> wrote:

    >Czym mogę pogrozić szefowi za zmuszanie lub wymuszanie do używania takiego
    >złomu ? oraz siadania w nim jako pasażer ? bo drugi pracownik nim niestety
    >jeździ a często pracujemy razem.

    A masz problem. Podjedź dopatrolu drogówki, pogadaj i DR będzie
    zabrany.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl GG: 3524356

  • 5. Data: 2008-05-19 07:03:03
    Od: bullet <f...@o...pl>

    Adam Płaszczyca wrote:

    > A masz problem. Podjedź dopatrolu drogówki, pogadaj i DR będzie
    > zabrany.
    z tym to akurat nie ma problemu, nie jeżdże nim a jak będe musiał to tak
    zrobie
    pisząc tego posta miałem nadzieję że ktoś wydłubie jakieś przepisy np z
    kodeksu pracy, bo ja go w ogromnej większości nie znam

    --
    news

  • 6. Data: 2008-05-19 09:45:53
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 19 May 2008 09:03:03 +0200, bullet <f...@o...pl> wrote:

    >pisząc tego posta miałem nadzieję że ktoś wydłubie jakieś przepisy np z
    >kodeksu pracy, bo ja go w ogromnej większości nie znam

    To może w google wklepiesz hasło 'kodeks pracy' i przeczytasz? To dość
    cieńka książeczka.
    Ogólnie temat 'auto służbowe' nie istnieje w tymże explicite, jedynie
    masz obowiązek pracodawcy zapewnienia bezpieczeństwa dla pracownika, w
    tym dostarczania narzędzi.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 7. Data: 2008-05-28 22:06:39
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    Jeżeli firma nie jest osobą prawną to pojazdy będą zarejestrowane na osoby
    fizyczne będące właścicielami lub wspólnikami i pracownikowi w zasadzie nic
    do tego co/kto jest wpisany w dowodzie.

    Zły stan techniczny łapie się pod KP który mówi że pracodawca ma obowiązek
    wyposażyć stanowisko pracy pracownika w sprzęt i narzędzia zapewniające w
    pracy bezpieczeństwo. Jeżeli tak nie jest, pracowni ma prawo powstrzymac się
    od pracy.
    --
    Jackare