PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo jazdy, a samochód służbowy.

  • 1. Data: 2008-05-17 18:10:39
    Temat: Prawo jazdy, a samochód służbowy.
    Od: z/svc <z/svc@>

    Witam,

    W firmie, gdzie pracuję, dużo się jeździ samochodami służbowymi. Czy
    jak przychodzi nowy pracownik, to musi on przechodzić jakieś specjalne
    badania lekarskie (przy okazji badań medycyny pracy), aby móc jeździć
    autem służbowym, czy nie?

    Czy kierowanie samochodem służbowym, w czasie wykonywania obowiązków,
    to już kierowanie 'zawodowe', czy nie? Mówię tutaj o przemieszczaniu
    się przykładowo od klienta do klienta, a nie o jeździe na taxi, czy
    rozwożeniu towaru.

    --
    z/svc

  • 2. Data: 2008-05-18 09:56:29
    Temat: Re: Prawo jazdy, a samochód służbowy.
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    z/svc wrote:
> [...]

    > to już kierowanie 'zawodowe', czy nie? Mówię tutaj o przemieszczaniu
    > się przykładowo od klienta do klienta, a nie o jeździe na taxi, czy

    nie

  • 3. Data: 2008-05-18 09:59:29
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > to już kierowanie 'zawodowe', czy nie? Mówię tutaj o przemieszczaniu
    > się przykładowo od klienta do klienta, a nie o jeździe na taxi, czy

    Jest jeszcze coś takiego jak prawo jazdy zawodowe? Jeżeli otrzymałeś PJ to
    znaczy, że jesteś osobą zdolną do jazdy.

    B.Z.

  • 4. Data: 2008-05-18 11:37:36
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl> wrote in message

    > Jest jeszcze coś takiego jak prawo jazdy zawodowe? Jeżeli otrzymałeś PJ to
    > znaczy, że jesteś osobą zdolną do jazdy.

    Mozesz miec PJ z przeciwwskazaniem do zawodowego kierowania pojazdem.

    pozdr

  • 5. Data: 2008-05-18 12:18:16
    Od: z/svc <z/svc@>

    On Sun, 18 May 2008 13:37:36 +0200, "Z" <a...@o...pl> wrote:

    >Mozesz miec PJ z przeciwwskazaniem do zawodowego kierowania pojazdem.

    Właśnie, a czy to zabrania kierowania autem służbowym?

    --
    z/svc

  • 6. Data: 2008-05-18 14:46:36
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "z/svc" <z/svc@> wrote in message

    > Właśnie, a czy to zabrania kierowania autem służbowym?

    Niestety nie wiem. ZTCP zabrania wykonywania pracy zwiazanej z prowadzeniem
    pojazdu (w mysl jakis przepisow - nie wiem jakich), czyli praca taksowkarza
    (i ogolnie przewoz osob), do tego z takim PJ nie ma co probowac robic C/D
    czy starac sie o swiadectwo kwalifikacji. Tak wiec jazda samochodem
    sluzbowym to jest to samo co jazda prywatnym (zwykle przemieszczanie sie, a
    nie wykonywanie pracy), wiec nie powinno miec wplywow (tak mowi logika - ale
    lepiej poszukaj przepisow).

    pozdr

  • 7. Data: 2008-05-18 18:03:04
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

    > Mozesz miec PJ z przeciwwskazaniem do zawodowego kierowania pojazdem.

    Przyznam, że nie spotkałem się z czymś takim. Dzięki za odpowiedź.

    B.Z.

  • 8. Data: 2008-05-18 19:43:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:g0pfg5$qc8$1@news.onet.pl Z <a...@o...pl> pisze:

    > Niestety nie wiem. ZTCP zabrania wykonywania pracy zwiazanej z
    > prowadzeniem pojazdu (w mysl jakis przepisow - nie wiem jakich)

    Spotkałem się z poglądem, że dobrze jest najpierw poczytać i coś wiedzieć, a
    dopiero potem
    pisać.
    http://www.naukajazdy.pl/zawodowe_prawko.html

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2008-05-28 22:11:25
    Od: "Jackare" <1...@p...pl>

    > Jest jeszcze coś takiego jak prawo jazdy zawodowe? Jeżeli otrzymałeś PJ to
    > znaczy, że jesteś osobą zdolną do jazdy.

    są świadectwa kwalifikacyjne do praw jazdy.
    Jeżeli masz np prawo jady kat. C, to możesz na nim sobie pomykać swoją
    prywatną cieżarówką lub jechać pustą firmową. Żeby pracować trzeba mieć
    świadectwo kwalifikacyjne na transport towarów i rzeczy.
    Analogicznie jest z autobusami. Mając prawo jazdy kat. D możesz sobie co
    najwyżej pojeździć pustym autobusem.
    --
    Jackare