PracaGrupypl.praca.dyskusje › pytania testowe

  • 1. Data: 2003-10-21 18:56:33
    Temat: pytania testowe
    Od: "Marcin Kawa" <m...@t...pl>

    Witam, chcialem zapytac czy ktos z Was spotkal sie
    z pytaniami "testowymi" na rozmowie.

    Generalnie chodzi mi o dwa:

    1) dlaczego otwory (wlazy) do kanalizacji sa w
    ksztalcie kola
    2) jak obliczyc ile stacji benzynowych "nasyci
    rynek", tzn. znajac liczbe mieszkancow (a co za
    tym idzie
    srednia liczbe samochodow) jak policzyc ile bedzie
    potrzebnych stacji.

    Dodam, ze pytania sa abstrakcyjne na tyle, ze nie
    sa istotne dane, tylko pomysl na odpowiedz.
    Pytania pomocnicze dot. tego ze stacje powinny byc
    na drogach "przelotowych" i ze trzba wiedziec
    czy to miasto tranzytowe, ze stacje na osiedlach i
    w zaleznosci od osiedla nie da istotne.

    (moze to pytania z jakiegos zestawu dla
    rekrutujacych i sprawa sie wyjasni)

    pozdrawiam

    Marcin Kawa

  • 2. Data: 2003-10-21 21:20:25
    Temat: Re: pytania testowe
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    odpowiem od końca:

    > (może to pytania z jakiegoś zestawu dla
    > rekrutujących i sprawa się wyjaśni)
    na pewno z zestawu osób które ciebie kwalifikowały

    > czy ktos z Was spotkal sie
    > z pytaniami "testowymi" na rozmowie.
    pewnie każdy się spotkał

    > 1) dlaczego otwory (wlazy) do kanalizacji sa w
    > ksztalcie kola

    bo koło jest najbardziej naturalnym kształtem, znali je już aztekowie (tu
    może być mała dygresja do "złotego miasta"

    > 2) jak obliczyc ile stacji benzynowych "nasyci
    > rynek", tzn. znajac liczbe mieszkancow (a co za
    > tym idzie srednia liczbe samochodow) jak policzyc ile bedzie
    > potrzebnych stacji.
    pierwsza rzecz - jaki obszar. o kilometrach będę pisał w kontekście
    najdłuższej odległości. jeżeli auta jeżdżą jedynie w obszarze
    kilku/kilkunastu kilometrów to powinny wystarczyć 2-3 stacje. bo na takim
    obszarze samochody nie będą mieć dużego spalania a więc i nie będą zbyt dużo
    tankować.
    jeżeli mamy obszar duży, rzędu kilkuset kilometrów to na pewno stacje musza
    być w większym zagęszczeniu w skupiskach miejsc pracy/ gospodarstw
    domowych/miejsc użyteczności, w mniejszym na trasie jednak nie rzadziej niż
    co 20 - 30 km.
    i wreszcie przeliczając to na mieszkańców - można założyć że co drugie
    gospodarstwo domowe ma samochód. gospodarstwo domowe to od "singli" przez
    2+1 do rodzin wielodzietnych, rodzin wielopokoleniowych. mozna uśrednić, że
    zwykle jest to model 2 + 2. czyli dla naszego modelu liczbę mieszkańców
    dzielimy przez 8 (2 * (2+2) ). tyle mamy samochodów. samochody jeżdżą jako
    "podjazdowe" i do pokonania dłuższych tras. te "podjazdowe" w miesiącu
    potrzebują w miesiącu najwyżej 2 pełnych baków, te od dłuższych tras
    potrzebują co najmniej 5 pełnych baków. załózmy, że średnio na wszystkie
    auta "dalekobieżne" to 8 pełnych baków. załózmy też, że każdy kierowca
    będzie chciał tankować "przy zerze" i zawsze "do pełna". Dalej należy
    założyć proporcje w pojazdach - np. tych "podjazdowych" jest 3 razy więcej
    niż "dalekobieżnych". i teraz już łatwo policzyć ile jest aut, jak często
    będą tankować a tym samym ile razy będą musiały zawitać na stację. średni
    czas obsługi jednego auta można przyjąć np. 10 minut.
    można podac liczbę minimalną (to znaczy taka liczba stacji, która wynika
    wprost ze stosunku ilości tankowań i czasu obsługi), można ja później
    zawyżyć "dla komfortu obsługi klienta i pracowników stacji" itd itp.
    W tym konkretnym przypadku (w odniesieniu do pyt. pomocniczego) należało by
    z grubsza odrzucić samochody "krótkojezdne" (bo one raczej będą tankowane w
    stacjach "osiedlowych") i załozyć, że auta "dalekojezdne" nie będą tankować
    na takich stacjach.
    Z mojego uproszczonego sposobu można raczej wywnioskować średnią
    rozmieszczenia stacji, z tym że ciężar raczej byłby przeniesiony (co chyba
    naturalne) na trasy bardziej uczęszczane (wiadomo - trasy pomiędzy większymi
    skupiskami), itp, jednak zasadnicze pytanie było "ile stacji" a na to
    pytanie już chyba odpowiedziałem

    > pozdrawiam
    >
    > Marcin Kawa

    gromax

  • 3. Data: 2003-10-21 22:57:27
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > bo koło jest najbardziej naturalnym kształtem, znali je już aztekowie (tu
    > może być mała dygresja do "złotego miasta"

    Słabo, kołowa przykrywka nie wpadnie do środka.

  • 4. Data: 2003-10-22 06:17:04
    Od: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>

    On Wed, 22 Oct 2003 00:57:27 +0200
    "MC" <m...@g...pl> wrote:

    > U?ytkownik "gromax" <g...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > S?abo, ko?owa przykrywka nie wpadnie do ?rodka.

    kwadratowa tez nie wpadnie. przeciez, zeby takie cos zakrywalo wlaz,
    musi miec srednice nieco wieksza od tego, co przykrywa.
    kwadrat czy kolo - nie wpadnie, poki jest nieco wieksze. a nieco wieksze
    byc musi, zeby zakrywalo...

    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun

  • 5. Data: 2003-10-22 06:57:06
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

> [...]
    > musi miec srednice nieco wieksza od tego, co przykrywa.
    > kwadrat czy kolo - nie wpadnie, poki jest nieco wieksze. a nieco wieksze

    Jeśli powiedzmy otwór ma 50X50 cm a przykrywka 55X55 (pięć centymetrów
    więcej żeby nie wpadła) to przekątna tego otworu wg Pitagorasa będzie
    wynosić ok 70cm. Czy na pewno nie można jej wrzucić do środka?

    pozdrawiam
    Rafti

  • 6. Data: 2003-10-22 07:10:05
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

  • 7. Data: 2003-10-22 07:21:29
    Od: Catbert <v...@w...pl>

> [...]
    > musi miec srednice nieco wieksza od tego, co przykrywa.
    > kwadrat czy kolo - nie wpadnie, poki jest nieco wieksze. a nieco wieksze

    Jeżeli kwadrat ma bok np. 50cm, to jego przekątna ma ok. 70 cm - to czy
    wpadnie, czy nie może być limitowane jedynie "grubością" klapy.

    Pzdr: Catbert EHRM

  • 8. Data: 2003-10-22 07:22:51
    Od: Rafti <r...@W...go2.pl>

> [...]
    > musi miec srednice nieco wieksza od tego, co przykrywa.
    > kwadrat czy kolo - nie wpadnie, poki jest nieco wieksze. a nieco wieksze

    Jeśli otwór ma przykładowo 50x50cm to jego przekątna wg Pitagorasa
    trochę ponad 70cm. Jeśli przykrywka ma nawet 60x60 cm (trochę więcej
    żeby nie wpadła) to czy na pewno nie można jej wrzucić do środka?

    pozdrawiam
    Rafti

  • 9. Data: 2003-10-22 07:23:43
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    > bo koło jest najbardziej naturalnym kształtem, znali je już aztekowie (tu
    > może być mała dygresja do "złotego miasta"

    ...i ma moc magiczną, co wpływa na to, że odchody płyną do oczyszczalni,
    a nnie odwrotnie.

    Pzdr: Catbert EHRM

  • 10. Data: 2003-10-22 07:36:58
    Od: "Kroket" <kroket@_BEZ_MIELONKI_op.pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> wrote in message
    .usun...

> [...]
    > musi miec srednice nieco wieksza od tego, co przykrywa.
    > kwadrat czy kolo - nie wpadnie, poki jest nieco wieksze. a nieco wieksze

    Kwadratowa wpadnie po przekatnej, ktora jest dluzsza niz bok. No chyba, ze
    pokrywa jest bardzo gruba.

    --
    Pozdrawiam, Filip

    < "Rzutki to brutalny sport: w kazdej grze jest zwyciezca i przegrany" >