PracaGrupypl.praca.dyskusje › Linux czy Windows

  • 1. Data: 2003-10-21 17:00:02
    Temat: Linux czy Windows
    Od: Piotr Piwko <p...@a...afraid.org>

    Witam grupowiczow
    Jak myslicie co bedzie bardziej przyszlosciowe dla programisty? Linux czy Windows?
    Pod co warto uczyc sie tworzyc oprogramowanie?
    Dziekuje za wszelkie sugestie
    --
    Piotr Piwko
    http://afro.afraid.org/~afro

  • 2. Data: 2003-10-21 17:05:43
    Temat: Re: Linux czy Windows
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Piotr Piwko...

    > Jak myslicie co bedzie bardziej przyszlosciowe dla programisty?
    > Linux czy Windows? Pod co warto uczyc sie tworzyc oprogramowanie?

    Przyszłościowe programowanie to programowanie pozasystemowe.
    Trzeba się liczyć z tym, że ceplusplusy odchodzą do lamusa.

    Warto więc nauczyć się Javy. Sądzę, że od strony klienta bardziej
    będzie to windows a od strony serwera bardziej linux. Ale nie należy
    uogólniać. Oczywiście nie tylko Java.

    Poza tym tworzenie oprogramowania, to szeroka wiedza wykraczająca
    daleko poza znajomość składni i semantyki języka oraz praktyczne
    umiejętności posługiwania się językiem. Powiedz lepiej na jakim jesteś
    etapie 'nauki programowania'...

    adam
    --
    rectifier[X]mesa.eu.org | e-mail (change [X] into @)
    www.mesa.eu.org | my b&w photographs

  • 3. Data: 2003-10-21 17:27:35
    Od: Piotr Piwko <p...@a...afraid.org>

    On 21 Oct 2003 17:05:43 GMT
    DecatonE <n...@s...mesa.eu.org> wrote:
> [...]
    > daleko poza znajomość składni i semantyki języka oraz praktyczne
    > umiejętności posługiwania się językiem. Powiedz lepiej na jakim jesteś

    na etapie w ktorym nalezy zdecydowac w ktora strone teraz windows czy linux. Mam
    doswiadczenie w programowaniu w windwos jak i linuks, tylko wieksze pieniadze byly z
    windows'a. Szczegolnie jesli chodzi o dziedzine mi bliska systemy wbudowane. Mi
    potrzebne jest do pracy assembler, fortan, c++ tylko pozostaje platforma ...

  • 4. Data: 2003-10-21 17:50:25
    Od: DecatonE <n...@s...mesa.eu.org>

    Piotr Piwko...

> [...]
    > jesli chodzi o dziedzine mi bliska systemy wbudowane. Mi potrzebne
    > jest do pracy assembler, fortan, c++ tylko pozostaje platforma ...

    A. Teraz rozumiem. Co prawda systemy wbudowane też robi się w językach
    wyższego poziomu (Java, różne funkcjonalne) to jednak zwyczajowo
    potrzeba nieco niżej zejść. Sam pisałem w Embedded Visual C++ (czy coś
    podobnego).

    Bardzo nieprecyzyjnie zadałeś więc pytanie :)

    Zmartwię Cię - musisz być elastyczny. Na nic się nie nastawiaj,
    choć raczej skierowałbym troszkę bardziej się w stronę windows.
    Czemu zależy Ci na wybraniu konkretnej platformy? Tu naprawdę trzeba
    się chyba wciąż i wciąż dostosowywać...

    adam

  • 5. Data: 2003-10-21 18:42:40
    Od: Piotr Piwko <p...@a...afraid.org>

    On 21 Oct 2003 17:50:25 GMT
    DecatonE <n...@s...mesa.eu.org> wrote:

    > Zmartwię Cię - musisz być elastyczny. Na nic się nie nastawiaj,
    > choć raczej skierowałbym troszkę bardziej się w stronę windows.
    > Czemu zależy Ci na wybraniu konkretnej platformy?

    bo zawsze mnie uczone ze warto znac jedna rzezc w 100% a reszta tak zeby znac

    > Tu naprawdę trzeba się chyba wciąż i wciąż dostosowywać...

    oj trzeba

  • 6. Data: 2003-10-21 18:50:46
    Od: "AnTyCh" <a...@i...n0spam.pl>

    Piotr Piwko wrote:
    > Witam grupowiczow
    > Jak myslicie co bedzie bardziej przyszlosciowe dla programisty? Linux
    > czy Windows?

    IMHO na dzis PHP, na jutro Java. Nie ma powodu by ograniczac sie do
    Windowsa lub Linuxa, przyszlosc to urzadzenia przenosne i prznosnosc
    kodu oraz danych.

    --
    Karol, ICQ# 75033121 GG# 5133378 | ircnet #prgk

  • 7. Data: 2003-10-21 19:57:27
    Od: kalipso <n...@n...no>

    Użytkownik Piotr Piwko napisał:

    > Witam grupowiczow
    > Jak myslicie co bedzie bardziej przyszlosciowe dla programisty? Linux czy Windows?
    Pod co warto uczyc sie tworzyc oprogramowanie?
    > Dziekuje za wszelkie sugestie

    zalezy jaki soft robisz jak dla firm i dla ludu to imho winda
    [patrz platnik wiekszosc firm musi go miec wiec i winde musza miec :>

    w jednym poscie mowiles cos o fortranie i $$$ to powiedz mi kto ci
    placil za soft w fortranie i coto za soft???

    obacz na C# jak/kiedy/wogole m$ wyda frameworka na linuxa to java bedzie
    sikac po nogach :(

    pozdro

  • 8. Data: 2003-10-21 20:32:01
    Od: "AnTyCh" <a...@i...n0spam.pl>

    kalipso wrote:

    > zalezy jaki soft robisz jak dla firm i dla ludu to imho winda
    > [patrz platnik wiekszosc firm musi go miec wiec i winde musza miec :>

    Po pierwsze nie maja wyboru, po drugie za niego nie placa, wiec
    to kiepski przyklad. A skoro "dla firm i dla ludu to imho winda"
    to dla kogo zostaje linux?

    > obacz na C# jak/kiedy/wogole m$ wyda frameworka na linuxa to java
    > bedzie sikac po nogach :(

    Nigdy nie wyda, no chyba ze zacznie oficjalnie wspierac Linuxa,
    to by bylo ciekawe :) A o jave bym sie nie martwil.

    --
    Karol, ICQ# 75033121 GG# 5133378 | ircnet #prgk

  • 9. Data: 2003-10-22 06:52:24
    Od: "Goel" <g...@N...o2.pl>

    "AnTyCh" <a...@i...n0spam.pl> wrote in message
> [...]
    /.../

    > Nigdy nie wyda, no chyba ze zacznie oficjalnie wspierac Linuxa,
    > to by bylo ciekawe :) A o jave bym sie nie martwil.

    M$ moze nie, ale na jego miejscu juz zaczal bym "sikac po nogach" po Open
    Source juz im po nich depta ;)
    Chodzi mi o http://www.go-mono.com/

    Pozdrowienia,
    goel

  • 10. Data: 2003-10-22 06:54:53
    Od: "Tomodati" <a...@o...pl>

    Witam,

    > Po pierwsze nie maja wyboru, po drugie za niego nie placa, wiec

    To, ze nie placa wcale nie znaczy, ze za ten soft nie zaplacono ;-)
    A zaplacono i to duzo ;)

    Polecam http://www.go-mono.com/ cos mi sie zdaje

    > to by bylo ciekawe :) A o jave bym sie nie martwil.

    Bo i po co? ;-)

    Adas