PracaGrupypl.praca.dyskusje › praca zdalna w Polsce: mit, czy rzeczywistość

  • 1. Data: 2005-11-08 09:30:19
    Temat: praca zdalna w Polsce: mit, czy rzeczywistość
    Od: " rafikan" <r...@W...gazeta.pl>

    Cóż, po raz kolejny mnie wyrolowano. Piszę, bo może jednak miał ktoś pozytywne
    doświadczenia w pracy zdalnej. Pomijam tłumaczy, grafików, webasterów itp.
    Konkretnie chodzi mi o tzw. redaktorów stron www. To jakaś paranoja, co
    przerabiam do tej pory. Firmy niby do rzeczy, ale... zlecają pracę, uważając,
    że opracowanie tekstu do jest niczym pier... (za przeproszeniem)Nikt nie
    pomyśli, że potrzeba sporo czasu, aby wiadomosci znaleźć, zebrać i wyszukać.
    Że potem fajnie się klika na temat i on się pojawia, to jedno, ale żeby on
    mógł zaistnieć, to ktoś musi poświęcić mu trochę swego czasu. O pracy
    dorywczej, to nawet szkoda pisać chyba. W Polsce pracę dorywczą traktuje sie
    po prostu jak drugi etat (to jest myślenie pracodawcy). Łatwy sposób na
    znalezienie dobrego i taniego pracownika. Żenuła, po prostu, bo na poprawność
    językową już nawet siliś się nie chcę. Ale może ktoś jednak ma pozytywne
    doświadczenia, chętnie je przeczytam, że istnieje jakaś normalność w tym kraju...

  • 2. Data: 2005-11-08 10:17:02
    Temat: Re: praca zdalna w Polsce: mit, czy rzeczywistość
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 3. Data: 2005-11-08 10:27:53
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > Cóż, po raz kolejny mnie wyrolowano.

    :-(

    > Pomijam tłumaczy, grafików, webasterów itp.

    No, to ja może akurat w temacie zawodów pomijanych przez Ciebie ale mimo
    wszystko napiszę... :-)
    W mojej byłej firmie pocztąkowo ok. 70% programistów pracowało zdalnie
    (firma w Wawie ludzie byli z Łodzi, Szczecina, Wrocławia, Śląska). Później
    trochę się to zmieniło i zostało ich ok. 30-40%. Niektórzy pracują już tak
    3-4 lata. Wszyscy zdalni programiści musieli prowadzić DG ale mieli płatne
    urlopy, dostawali prezenty od firmy itp (aby zachować pozory normalnego
    etatu).
    Aha, nie jest to firma informatyczna ale z sektora finansowego.

    Tytus

  • 4. Data: 2005-11-08 11:30:37
    Od: " " <r...@N...gazeta.pl>

    no ja dziękuję bardzo z odpowiedź, bo zawsze to jest jakiś uśmiech w tych
    oparach absurdu:) żałuję, że nie jestem programistą, bo wtedy pewnie byłoby mi
    łatwiej;) chcę nadal szukać pracy zdalnej (z wielu różnych względów) i szukać
    jej muszę zdalnie (ze względów zawodowych), a żeby to wszystko było możliwe,
    to potrzeba mi nieco wiary:), a więc szukam okruchów:)

  • 5. Data: 2005-11-08 11:35:18
    Temat: dziękuję
    Od: " rafikan" <r...@g...pl>

    Opisałam się jak osiołek w poprzednim poście, ale tytułu nie zmieniłam:D

  • 6. Data: 2005-11-08 14:45:22
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

> [...]
    > pozytywne
    > doświadczenia w pracy zdalnej. Pomijam tłumaczy, grafików, webasterów itp.

    Pomijasz tych, ktorzy najlepiej sie maja na rynku pracy zdalnej :)

> [...]
    > językową już nawet siliś się nie chcę. Ale może ktoś jednak ma pozytywne
    > doświadczenia, chętnie je przeczytam, że istnieje jakaś normalność w tym

    IMHO ten rynek musi byc zepsuty przez studentow i licealistow, ktorzy sa
    bardzo chetni robic to za poldarmo dla wpisu w CV/kieszonkowego. W
    przeciwienstwie dziennikarstwa czy tekstow eksperckich, gdzie pisze sie cos
    tworczego, oryginalnego, jedynego w swoim rodzaju,
    search-copy-paste-edit-check jest w stanie poprawnie wykonac bardzo wiele
    osob. Wymaga to czasu, wysilku i pewnych zdolnosci, ale i tak jest to bardzo
    wiele osob. Zamiast Cie pocieszac, na Twoim miejscu postaralabym sie troche
    przesunac w tej branzy, tam, gdzie to, co wykonujesz, wymaga rzadszych
    umiejetnosci - np. silnie branzowe portale nastawione na profesjonalistow
    jakiejs dziedziny, gdzie trzeba posiadac wiedze z tej dziedziny i znac jej
    specjalistyczne slownictwo dla sensownego i bezblednego zredagowania
    informacji.

    I.

  • 7. Data: 2005-11-08 15:43:53
    Temat: Re: praca zdalna w Polsce: mit, czy rzeczywisto?ć
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 8 Nov 2005 11:27:53 +0100, "Tytus"
    <m...@w...pl> wrote:

    >Wszyscy zdalni programiści musieli prowadzić DG ale mieli płatne
    >urlopy, dostawali prezenty od firmy itp (aby zachować pozory normalnego
    >etatu).

    A po co (dla kogo?) zachowanie tych pozorow? Nie rozumiem.

    WAM
    --
    Sylwester 2005!
    Może nad morze?

  • 8. Data: 2005-11-08 18:20:23
    Od: d...@g...pl

> [...]
    > doświadczenia, chętnie je przeczytam, że istnieje jakaś normalność w tym kraju...

    Luzik; nie jestes sam. Graficy 3d/low poly maja podobnie (wnioskuje z wlasnego
    dosw.)- aktualnie wole dojezdzac te 50 km za znacznie mniejsza pensje i pracowac
    na miejscu niz za obiecywane kokosy z np. Warszawy ktorych i tak nie zobacze ;)

  • 9. Data: 2005-11-08 19:19:46
    Od: "Tytus" <m...@w...pl>

    > A po co (dla kogo?) zachowanie tych pozorow? Nie rozumiem.

    Jesli jesteś zatrudniony na zasadzie kontraktu, to (zazwyczaj) dostajesz
    kasę tylko za przepracowany okres czyli nie masz płatnych urlopów. Jesteś
    zewnętrzną firmą więc nie dotyczą Cię wszelkie "bonusy", które otrzymuja
    pracownicy. A tutaj było tak, że pomimo takiego kontraktu, te wszystkie
    bonusy pracownik otrzymywał. Zachowanie tych pozorów było więc dla
    pracownika. Pytanie dlaczego więc firma nie zatrudniała na etat jeśli mimo
    wszytko starała się zachować takie pozory...no cóż...oficjalna wersja głosi,
    że otrzymywała pozwolenie z centrali na określoną ilość nowych etatów, a do
    IT trafiał najwyżej jeden...(bo przecież to najmniej ważny dział w firmie
    :-))))))))))

    Tytus

  • 10. Data: 2005-11-08 20:33:56
    Od: futszaK <f...@p...pl>

    8 Nov 2005 19:20:23 +0100, użyszkodnik d...@g...pl napisał:

> [...]
    > na miejscu niz za obiecywane kokosy z np. Warszawy ktorych i tak nie zobacze ;)

    czemu nie zobaczysz ???

    jak uczciwa firma to zaplaci, jak nie uczciwa to i tak prędzej czy
    później zbankrutuje

    --
    futszaK
    601061867 (61)6222647