PracaGrupypl.praca.dyskusje › jak dochodzic swoich naleznosci?

  • 1. Data: 2002-10-27 23:03:59
    Temat: jak dochodzic swoich naleznosci?
    Od: "Andrzej" <d...@p...onet.pl>

    Witam,
    Pracowalem przez ponad 3 lata w pewnej firmie. Byla to moja pierwsza praca.
    Poniewaz w ostatnim okresie wspolpraca z moim szefem stawala sie, delikatnie
    mowiac nie do wytrzymania, postanowilem zlozyc wypowiedzenie. Zlozylem
    wypowiedzenie za porozumieniem stron, bez okresu wypowiedzenia. Szef wyrazil
    zgode, co mnie naprawde bardzo ucieszylo.

    Problem polega na tym, ze nie otrzymalem jeszcze wyplaty za wrzesien i
    kilkanascie dni pazdziernika, do ustania stosunku pracy. Podobne sytuacje
    mialy dosc czesto miejsce. Zdarzalo sie, ze wyplaty otrzymywalem po kilku
    miesiacach (!) zwłoki.
    Czy moj byly pracodawca moze odmowic mi teraz (po zakonczeniu stosunku
    pracy) zaleglej wyplaty?
    Ew. jak dochodzic swoich naleznosci (BTW calkiem niemala sumka) ??

    Pozdrawiam.
    Andrzej

  • 2. Data: 2002-10-27 23:15:25
    Temat: Re: jak dochodzic swoich naleznosci?
    Od: "Quit" <q...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > miesiacach (!) zwłoki.
    > Czy moj byly pracodawca moze odmowic mi teraz (po zakonczeniu stosunku

    Nie moze

    > Ew. jak dochodzic swoich naleznosci (BTW calkiem niemala sumka) ??

    Jesli nie pomoga upomnienia np. telefoniczne, to pozostaje chyba droga
    sadowa i zadanie zaplaty z odsetkami (bez sadu tez mozna zadac odsetek od
    zaleglej wyplaty)

  • 3. Data: 2002-10-28 09:08:16
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Andrzej <d...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy moj byly pracodawca moze odmowic mi teraz (po zakonczeniu stosunku
    > pracy) zaleglej wyplaty?

    Nie.

    > Ew. jak dochodzic swoich naleznosci (BTW calkiem niemala sumka) ??

    Sąd pracy.

    --