PracaGrupypl.praca.dyskusje › Kiedy konczy sie umowa-zlecenie?

  • 1. Data: 2002-10-28 05:54:24
    Temat: Kiedy konczy sie umowa-zlecenie?
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

    Witam,
    podobne pytanie zadalem na p.s.prawo, ale nie otrzymalem konkretnej odpowiedzi.
    Tworze program komputerowy w oparciu o umowy-zlecenia. Jak zabezpieczyc sie
    przed ciaglymi zadaniami zmian w zakonczonych juz etapach (rachunek, wyplacone
    pieniadze)? W przypadku umow o dzielo jest to jasne ale zlecen? Kiedy nastepuje
    zamkniecie zlecenia - razem z podpisaniem rachunku?
    Pozdrawiam,
    TRS
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 2. Data: 2002-10-28 06:46:52
    Temat: Re: Kiedy konczy sie umowa-zlecenie?
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "TRS" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Jak zabezpieczyc sie
    > przed ciaglymi zadaniami zmian w zakonczonych juz etapach (rachunek,
    wyplacone
    > pieniadze)?

    A odwiedziłeś stronę, którą podałem Ci na gr. prawo?

    > W przypadku umow o dzielo jest to jasne ale zlecen? Kiedy nastepuje
    > zamkniecie zlecenia - razem z podpisaniem rachunku?

    Straszny maruda jesteś. Wrzuć na Google i otrzymasz kilka tysięcy opisów i
    porad (również odpowiedzi na Twoje pytanie).

    http://www.google.com.pl/search?q=umowa+zlecenie&ie=
    UTF-8&oe=UTF-8&hl=pl&lr=
    lang_pl

    Umowa zlecenie wygasa przez jej wykonanie. Może być rozwiązana przez każdą
    ze stron przez wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym. Strony w tym
    przypadku powinny rozliczyć otrzymane zaliczki i poniesione koszty.

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 3. Data: 2002-10-28 07:58:17
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

    >A odwiedziłeś stronę, którą podałem Ci na gr. prawo?

    Oczywiscie.
    Sytuacja nie bardzo przystaje do mojej - np. umowy dawno podpisane.
    Brakuje zrodel czyli odpowiednich paragrafow. W dyskusji z pracodawca argument
    "bo tak ktos napisal w necie" nie wystarczy...

    >Straszny maruda jesteś. Wrzuć na Google i otrzymasz kilka tysięcy opisów i
    >porad (również odpowiedzi na Twoje pytanie).

    Wlasnie zeby uniknac czytania kilku tysiecy opisow pytam na newsach - liczac na
    informacje z pierwszej (drugiej) reki. Sprawa nie wydaje sie prosta i oczywista
    i dlatego zaczalem poszukiwania odpowiedzi w tej kolejnosci (1.news 2.google)

    >Umowa zlecenie wygasa przez jej wykonanie. Może być rozwiązana przez każdą
    >ze stron przez wypowiedzenie ze skutkiem natychmiastowym. Strony w tym
    >przypadku powinny rozliczyć otrzymane zaliczki i poniesione koszty.

    adal nie wiem - czy podpisanie rachunku oznacza zaakceptowanie wykonania zlecenia?

  • 4. Data: 2002-10-28 09:20:59
    Od: antek <a...@p...onet.pl>

    ahoj

    TRS wrote:
    > adal nie wiem - czy podpisanie rachunku oznacza zaakceptowanie wykonania zlecenia?

    w prawie umow cywilnych (to sobie musisz znalezc bo nie mam pod reka
    jaki to Dz.U.) jest

    Art.744.W razie odplatnego zleceniania wynagrodzenie nalezy sie
    przyjmujacemu dopiero po wykonaniu zlecenia, chyba ze co innego wynika
    z umowy z przepisow szczeglnych.

    wiec jezeli ci zaplacil a w umowie nic nie bylo, i przepisy szczegolne
    w twoim wypadku nie istnieja to znaczy ze zlecenia jest zakonczone

    pozdrawiam
    Antek

  • 5. Data: 2002-10-28 10:29:24
    Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl>

    > adal nie wiem - czy podpisanie rachunku oznacza zaakceptowanie wykonania
    zlecenia?

    Skoro to nie jest jasne, wyciągnij sam wnioski z przepisów ustawy.

    UMOWA ZLECENIA
    Umowa, na mocy której przyjmujący zlecenie zobowiązuje się do dokonania
    określonej czynności prawnej dla dającego zlecenie. W braku odmiennej umowy
    zlecenie obejmuje umocowanie do wykonania czynności w imieniu dającego
    zlecenie. Zlecenie uregulowane jest w art. 734 - 751 Kodeksu cywilnego (Dz.
    U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm.).

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/9ccbb24fca41c4aec1
    2567ae002a59a3/8c2c8cb7f
    6a2296cc125665700482ce3?OpenDocument

    (weź poprawkę na złamanie linku)
    Ustawa jest do pobrania w formacie pdf.

    http://isip.sejm.gov.pl/PRAWO.nsf/9ccbb24fca41c4aec1
    2567ae002a59a3/8c2c8cb7f
    6a2296cc125665700482ce3/$FILE/D19640093L.pdf

    Przez te wichury transfer prawie zerowy. :-)

    --
    Pozdrawiam.
    Perła

  • 6. Data: 2002-10-28 11:45:12
    Od: Wiesław Wronowicz <w...@p...com>

> [...]
    argument
    > "bo tak ktos napisal w necie" nie wystarczy...

    I pracodawca ma rację. Umowa zlecenie jest umową typu cywilnego. Oznacza to
    że nalezy dopilnować aby było w niej napisane to co Cie interesuje. A jeżeli
    czegoś nie ma to zastosowanie ma Kodeks Cywilny w części dotyczącej umów
    zlecenia, a nastepnie pozostałe artykuły.
    Jeżeli to ma się dalej "kręcić", to napisz aneks do umowy zlecenia, w której
    wpisz wszystko co Cię interesuje i dołączaj ten aneks do każdej kolejnej
    umowy. W takim aneksie moze byc wszystko. np. że po wystawieniu rachunku
    termin zaplaty wynosi 2 tygodnie, a potem są naliczane odsetki w wysokości
    5% za kazdy dzień zwłoki, albo że wykonane zlecenie nie jest objete
    gwarancją i rekojmią.

    Wiesiek

  • 7. Data: 2002-10-28 12:33:00
    Od: "TRS" <f...@p...onet.pl>

> [...]
    >czegoś nie ma to zastosowanie ma Kodeks Cywilny w części dotyczącej umów
    >zlecenia, a nastepnie pozostałe artykuły.

    Oczywiscie masz racje. Tyle ze jest to umowa juz zawarta i stanowiaca pewien
    standard w firmie. Dlatego nie bardzo moglem przy niej majstrowac.
    Stad tez wynikaja moje pytania, bo w tym przypadku zastosowanie beda mialy
    przepisy KC , ze tak powiem "defaultowe".
    Mam nadzieje ze sprawe zalatwi (w razie czego) art. 744 - skoro zaplacili to
    znaczy ze zlecenie zostalo dobrze wykonane i przyjete.