PracaGrupypl.praca.dyskusje › długi urlop i wywalenie z pracy

  • 1. Data: 2003-06-24 22:48:33
    Temat: długi urlop i wywalenie z pracy
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam wszystkich.

    Z powodow, o ktorych tu nie wspomne, wzialem bardzo dlugi urlop. Przez 4 lata
    nie bralem ani dnia wolnego (tak bylo umowione z pracodawca (byla na to
    oddzielne pisemko)) po to tylko, aby dostać 4 miesiące wolnego. Udało sie,
    poszedłem na urlop, niestety - wypadek "przy pracy" po skonczeniu sie okresu
    mojego urlopu nie dawalem o sobie znaku zycia przez tydzien czasu., Po tygodniu
    zjawilem sie w pracy i uslyszalem, ze "juz tu nie pracuje". Cz z prawnego
    punktu widzenia - moge mnie zwolnic, jesli np. w drodze powrotnej mialem
    wypadek samochodowy i nie dawalem znaku zycia bo gdzies tam lezalem w szpitalu
    nieprzytomny....?

  • 2. Data: 2003-06-25 07:37:06
    Temat: Re: długi urlop i wywalenie z pracy
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    j...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > wypadek samochodowy i nie dawalem znaku zycia bo gdzies tam lezalem w szpitalu

    Moje gdybanie - pewnie jak to zwykle u ludzi bywa, łatwiej było brać
    [Twój czas] niż dawać [urlop] i pracodawca po prostu zapomniał o
    zasadach fair play - jak dla mnie sprawa jest "polityczna" i są raczej
    małe szanse powrotu - trzeba po prostu pamiętać, że ludzie mają bardzo
    krótką pamięć :(.

    Nie będę teraz dawał porad prawnych, bo coś pokiełbasię, ale papiery do
    Sądu Pracy bym złożył.

    Flyer

  • 3. Data: 2003-06-25 16:22:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 25 Jun 2003 00:48:33 +0200, j...@p...onet.pl
    zakodował:
    >wypadek samochodowy i nie dawalem znaku zycia bo gdzies tam lezalem w szpitalu
    >nieprzytomny....?

    Zgodnie z rozporzadzeniem w sprawie sposobu usprawiedliwiania
    nieobecnosci w pracy oraz udzielania pracownikom zwolnien od pracy:

    § 2. 1. Pracownik powinien uprzedzić pracodawcę o przyczynie i
    przewidywanym okresie nieobecno?ci w pracy, jeżeli przyczyna tej
    nieobecno?ci jest z góry wiadoma lub możliwa do przewidzenia.

    2. W razie zaistnienia przyczyn uniemożliwiaj?cych stawienie się do
    pracy, pracownik jest obowi?zany niezwłocznie zawiadomić pracodawcę o
    przyczynie swojej nieobecno?ci i przewidywanym okresie jej trwania,
    nie póĽniej jednak niż w drugim dniu nieobecno?ci w pracy. Jeżeli
    przepisy prawa pracy obowi?zuj?ce u danego pracodawcy nie okre?laj?
    sposobu zawiadomienia pracodawcy o przyczynie nieobecno?ci pracownika
    w pracy, zawiadomienia tego pracownik dokonuje osobi?cie lub przez
    inn? osobę, telefonicznie lub za po?rednictwem innego ?rodka ł?czno?ci
    albo drog? pocztow?, przy czym za datę zawiadomienia uważa się wtedy
    datę stempla pocztowego.

    3. Niedotrzymanie terminu przewidzianego w ust. 1 może być
    usprawiedliwione szczególnymi okoliczno?ciami uniemożliwiaj?cymi
    terminowe dopełnienie przez pracownika obowi?zku okre?lonego w tym
    przepisie, zwłaszcza jego obłożn? chorob? poł?czon? z brakiem lub
    nieobecno?ci? domowników albo innym zdarzeniem losowym. Przepis ust. 2
    stosuje się odpowiednio po ustaniu przyczyn uniemożliwiaj?cych
    terminowe zawiadomienie pracodawcy o przyczynie i okresie nieobecno?ci
    pracownika w pracy.

    § 3. Dowodami usprawiedliwiaj?cymi nieobecno?ć w pracy s?:

    1) za?wiadczenie lekarskie o czasowej niezdolno?ci do pracy,
    wystawione zgodnie z przepisami o orzekaniu o czasowej niezdolno?ci do
    pracy,

    2) decyzja wła?ciwego państwowego inspektora sanitarnego, wydana
    zgodnie z przepisami o zwalczaniu chorób zakaĽnych - w razie
    odosobnienia pracownika z przyczyn przewidzianych tymi przepisami,

    3) o?wiadczenie pracownika - w razie zaistnienia okoliczno?ci
    uzasadniaj?cych konieczno?ć sprawowania przez pracownika osobistej
    opieki nad zdrowym dzieckiem do lat 8 z powodu nieprzewidzianego
    zamknięcia żłobka, przedszkola lub szkoły, do której dziecko
    uczęszcza,

    4) imienne wezwanie pracownika do osobistego stawienia się,
    wystosowane przez organ wła?ciwy w sprawach powszechnego obowi?zku
    obrony, organ administracji rz?dowej lub samorz?du terytorialnego,
    s?d, prokuraturę, policję lub organ prowadz?cy postępowanie w sprawach
    o wykroczenia - w charakterze strony lub ?wiadka w postępowaniu
    prowadzonym przed tymi organami, zawieraj?ce adnotację potwierdzaj?c?
    stawienie się pracownika na to wezwanie,

    5) o?wiadczenie pracownika potwierdzaj?ce odbycie podróży służbowej w
    godzinach nocnych, zakończonej w takim czasie, że do rozpoczęcia pracy
    nie upłynęło 8 godzin, w warunkach uniemożliwiaj?cych odpoczynek
    nocny.

    Jeżeli nie dotrzymałeś terminów to naruszyłeś swój podstawowy
    obowiązek i pracodawca jak najbardziej ma prawo zwolnić Cię
    "dyscyplinarnie".
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 4. Data: 2003-06-28 22:20:13
    Od: j...@p...onet.pl

    > Jeżeli nie dotrzymałeś terminów to naruszyłeś swój podstawowy
    > obowiązek i pracodawca jak najbardziej ma prawo zwolnić Cię
    > "dyscyplinarnie".

    - a jesli na stacji benzynowej ukradziono mi portfel i wracajac tego samego
    dnia z urlopu autostopem, ktory ulegl wypadkowi, przez 13 dni lezalem w
    spiaczce?? to czy maja prawo mnie zwolnic? lekarze nie mieli skad wziac moich
    danych osobowych..nie wiedzieli kim jestem!

  • 5. Data: 2003-06-29 12:44:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 29 Jun 2003 00:20:13 +0200, j...@p...onet.pl
    zakodował:

> [...]

    stosuje się odpowiednio po ustaniu przyczyn uniemożliwiaj?cych
    terminowe zawiadomienie pracodawcy o przyczynie i okresie nieobecno?ci

    Czyli jak obudziłeś się ze śpiączki, to od tego momentu liczy się
    czas.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775