PracaGrupypl.praca.dyskusje › admin sieci, jak zaczac?

  • 11. Data: 2003-09-07 07:50:47
    Temat: Re: admin sieci, jak zaczac?
    Od: Paweł Biel <p...@s...pl>

    tj wrote:
    > (uwagi poparte doswiadczeniem) polecam zaczynac od podstaw a
    > najlepiej jako support w jakies firmie, przede wszystkim dlatego, ze
    > w warunkach domowych nie przecwiczysz umiejetnosci rozwiazywania
    > problemow, ktore pojawiaja sie w rzeczywistosci a nie w
    > "laboratorium". Szukaj firm z przynajmniej kilkudzisiecioma zestawami
    > w biurze i polecaj sie a_przy_dobrym_adminie_mozna_sie_wiele_nauczyc.

    Fakt.
    Ale mnie np. scieżka kariery ułożyła się inaczej...
    Pracowałem w 3 firmach jako jedyny administrator,
    a potem dzieki doświadczeniu, dostałem się do
    znanej firmy jako 'młodszy administrator'.
    Jak na razie nie jest źle....trzeba jeszcze tylko
    studia skończyć ;)

    > ale pamietaj ze to ciezki kawalek chleba i nie zawsze oplacalny.
    > ceryfikaty swoja droga ale opanowany system z redmond, linux, cisco,
    > jakis jezyk skryptowy no i obecnie spora dawka wiedzy na temat
    > bezpieczenstwa to wymogi stawiane dzisiaj. Powodzenia! tj

    Co do certyfikatów Ms to niestety da się obkuć na pamięć materiał
    do nich. Jednak bardzo szybko wyjdzie w praktyce, kto ile
    miał doświadczenia pomimo posiadania certyfikatu.
    Do tego, co napisałeś dołożyłbym jeszcze obowiązakową lekturę
    stron www związanych z systemami i nowinkami
    (przykład: 90% adminów nie wie, że jest narzędzie do skanowania
    sieci pod kątem zabezpieczeń przed MsBlast,
    a poprawka związana a tym wirusem była opublikowana ok.
    miesiąc wcześniej). Jednym słowem admin musi się ciągle douczać.

    --
    pozdrawiam
    Paweł Biel

  • 12. Data: 2003-09-07 09:53:46
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Pawel Biel wrote:

    > No wlasnie...
    > Z takim doswiadczeniem najwyzej na helpdeska mozesz aspirowac.
    > Polecam zainteresowanie sie systemami które maja w nazwie 'server'.
    > Wiele firm uzywa tej linii i to nie tylko jako kontrolerów domeny,
    > ale jako system operacyjny pod np. SAPa lub PEOPLESOFTa.
    >
    > A jesli zainstalujesz windows 2000 Sever lub 2003 Server,
    > to dwa kompy wystarcza juz do jakotakiego poznania
    > AD, group policy, QoS, TS, CA i oczywiscie IIS (hardening go
    > to bardzo wazna umiejetnosc) itd .

    eh i jeszcze aby doba trwala 48 h i nie trzeba bylo spac.
    _specjalizacja_ w jakims kierunku, reszta ogolne pojecie.
    jak koles jest dobry to potrzebny material do nower pracy szybko opanuje

    > p.s. ustaw kodowanie na ISO-8859-2,
    > brak na polskich grupach nie nie swiadczy dobrze o tobie
    > jako adminie.

    bzdura...na VM tez bede mial polskie znaczki ?
    ( o ile kojarzysz VM )

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 13. Data: 2003-09-07 15:02:12
    Od: "WojtekS" <w...@R...wp.pl>

    "fRiQ" <f...@w...pl> wrote in message news:bj3bn7$1e66$2@news.mm.pl...

    > mało mam znajomych w tej brnży. Co zrobić? Raczej malo kto powierzy mi
    swoja
    > sieć i zaplecze informatyczne jak mu powiem że dopiero co zaczynam. Mogłby
    > ktoś poradzić jak zacząć w tej branży?

    Idz do firmy i uczciwie powiedz, ze chcesz pomoc i przy okazji nauczyc sie
    (za darmo).
    Jak trafisz na dobrego szefa dzialu to zrozumie i przyjmie cie (zawsze ktos
    taki sie przydaje).
    Jak trafisz na glupiego szefa to i tak nie warto sie dreczyc taka firma.

    Powodzenia,
    Wojtek

  • 14. Data: 2003-09-07 17:55:32
    Od: "Pawel Biel" <p...@s...pl>

    Marcin Strzyzewski wrote:
    > eh i jeszcze aby doba trwala 48 h i nie trzeba bylo spac.
    > _specjalizacja_ w jakims kierunku, reszta ogolne pojecie.
    > jak koles jest dobry to potrzebny material do nower pracy szybko
    > opanuje

    Taki los...studia i praca ...;)
    Btw. m...@t...pw.edu.pl - czyzby kolega z Elki ? ;)
    Studia jeszcze czy pracownik?

    > bzdura...na VM tez bede mial polskie znaczki ?
    > ( o ile kojarzysz VM )

    Nie powiedzialbym.
    Moze wyrazilem sie nieprecyzyjnie.
    Nie mam nic przeciwko ISO-8859-1,
    ale jesli cytuje cos w ISO-8859-2 to
    pownien miec taka deklaracje charsetu
    w wysylanym poscie.

    A co do VM to nie uzywalem nigdy tego readera,
    wiec nie wiem czy mozna miec polski charset.

    Ale skoro Lotus Notes'a w wersji ENG bez serwera da sie zmusic do
    poprawego wysylania newsów
    to moze i VM sie da ;))

    --
    pozdrawiam
    Pawel Biel

  • 15. Data: 2003-09-07 19:34:37
    Od: "fRiQ" <f...@w...pl>

> [...]
    ktos
    > taki sie przydaje).
    > Jak trafisz na glupiego szefa to i tak nie warto sie dreczyc taka firma.

    Gdzies tu juz opinia byla zeby chodzic po roznych firmach.. ale ja sie
    wlasni eastanwaim czy chci nawet po hurtowniach skarpetek.. czy jednak
    szukac frim z branzy IT?

  • 16. Data: 2003-09-07 20:20:36
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "fRiQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Gdzies tu juz opinia byla zeby chodzic po roznych firmach.. ale ja sie
    > wlasni eastanwaim czy chci nawet po hurtowniach skarpetek.. czy jednak
    > szukac frim z branzy IT?

    Jesli masz w miejscu zamieszkania centrale ogolnopolskich firm
    wielooddzialowych nie IT warto tam popukac. Czesto moga tam byc wdrozone
    ciekawe rozwiazania. Jesli zaoferujesz bezplatna pomoc przy konfiguracji i
    naprawach stacji roboczych z czasem powinni dopuscic cie glebiej.
    Naturalnie, jesli uzgodnisz wczesniej taka perspektywe rozwoju. Obecnie w
    takich firmach z reguly ostro ograniczono platne etaty ludzi do "czarnej
    roboty" .

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 17. Data: 2003-09-07 21:17:52
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>

    > wlasni eastanwaim czy chci nawet po hurtowniach skarpetek.. czy jednak
    > szukac frim z branzy IT?
    IMHO idac w stone firm z branzy IT dzilajacych na zasadach outsourcingu masz
    dostep do najnowszych rozwiazan i rozwijasz sie wraz z urzadzeniami i
    software. W przeciwienstwie jednak do stanowiska administrator w jakiejs
    firmie, gnasz na zlamanie karku ze wszystkim, bo inaczej marnujesz czas i
    pieniadze. Plusem jest niewatpliwie uczestniczenie w projektach i ich
    realizacja. Bedac adminem w "hurtowni skarpetek" sam sobie jestes sterem,
    żeglarzem i okrętem. Jeżeli hurtownia ma kasę na rozwoj to spoko, w innym
    przypadku gonienie do Pani Krysi bo haslo nie dziala za niewielkie pieniadze
    nie jest rozwojowe. Jednak od czegos trzeba zaczac!
    tj

  • 18. Data: 2003-09-08 06:40:22
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    Pawel Biel wrote:

    > Taki los...studia i praca ...;)
    > Btw. m...@t...pw.edu.pl - czyzby kolega z Elki ? ;)
    > Studia jeszcze czy pracownik?

    hmmm absolwent :)

    > A co do VM to nie uzywalem nigdy tego readera,

    VM to takie cacko IBM'a czyli dawny PLEARN :) na UW :)
    to _sprzet_ nie soft :)

  • 19. Data: 2003-09-08 13:29:03
    Od: "Pawel Biel" <p...@s...pl>

    Marcin Strzyzewski wrote:
    > VM to takie cacko IBM'a czyli dawny PLEARN :) na UW :)
    > to _sprzet_ nie soft :)

    Nie tylko...nie tylko:
    http://www.wonderworks.com/vm/
    :P