PracaGrupypl.praca.dyskusje › admin sieci, jak zaczac?

  • 1. Data: 2003-09-02 23:56:06
    Temat: admin sieci, jak zaczac?
    Od: "fRiQ" <f...@w...pl>

    Witam,
    Mam taki problem, otoż chiałbym zosatć administratorem sieci. W sumie od
    kilku lat grzebie sie amatorsko w unxie, sieciach sporo oponowalem.. ale tak
    sie przecieza nic nienaucze Potrzebowałbym jakiegoś doswidczenia/praktyki.
    Żadna szkoła mnie tego raczje nie nauczy. Mieszkam w Trójmiescei, ale raczej
    mało mam znajomych w tej brnży. Co zrobić? Raczej malo kto powierzy mi swoja
    sieć i zaplecze informatyczne jak mu powiem że dopiero co zaczynam. Mogłby
    ktoś poradzić jak zacząć w tej branży?

  • 2. Data: 2003-09-03 00:41:46
    Temat: Re: admin sieci, jak zaczac?
    Od: "Marek" <m...@f...onet.pl>

> [...]
    swoja
    > sieć i zaplecze informatyczne jak mu powiem że dopiero co zaczynam. Mogłby
    Nie wiem, na ile trafnie Ci podpowiem. Jeżeli jesteś naprawdę dobry w
    zagadnieniach sieciowych zrób mały bilans. Zastanów się, ile potrafisz,
    jakich umiejętności jesteś pewien. A potem... No cóż, jeżeli nie nasz
    formalnego wykształcenia informatycznego (niewielu dobrych adminów je ma)
    może spróbuj założyć DG i składaj oferty. Myślę, że dużo zależy od tego, jak
    to wszystko "opakujesz". Znam dobrych informatyków którzy nie potrafią się
    sprzedać, i słabych informatyków z dużą zdolnością bajerowania.
    /np pewna firma ogłaszała sezonową superpromocję na swój soft, a tego softu
    jeszcze nie było!!!/. Bajer nie poparty wiedzą ma krótkie nogi. Ale dużą
    wiedzę też trzeba umieć sprzedać. Spróbuj- powodzenia.
    Marek

  • 3. Data: 2003-09-03 01:25:36
    Od: "fRiQ" <f...@w...pl>

    Użytkownik "Marek" <m...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jeszcze nie było!!!/. Bajer nie poparty wiedzą ma krótkie nogi. Ale dużą
    > wiedzę też trzeba umieć sprzedać. Spróbuj- powodzenia.
    No wiem wciskanie bajeru to swoja droga, ale mi chodzi raczej o to w jaki
    sposob zalatwic sobie praktyke/popracowac troche za friqo i sie przucyc,
    zeby szersza wiedze posiasc, bo wkrecic sie w role admina i pozniej
    niepodolac polwie zadan to jest dopiero obciach :)

  • 4. Data: 2003-09-03 06:35:03
    Od: "Mitch" <p...@w...pl>

    Użytkownik "fRiQ" <f...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > zeby szersza wiedze posiasc, bo wkrecic sie w role admina i pozniej
    > niepodolac polwie zadan to jest dopiero obciach :)

    Ogłoś się może w jakiejś lokalnej gazecie ze zajmiesz sie tym za friko w
    celach praktyki, ale podkresl ze miales z tym do czynienia i nie bedziesz
    sial postachu wsrod userow :-)

    Powodzenia

  • 5. Data: 2003-09-03 06:57:40
    Od: "Dominik J." <d...@g...pl>

> [...]
    > zeby szersza wiedze posiasc, bo wkrecic sie w role admina i pozniej
    > niepodolac polwie zadan to jest dopiero obciach :)

    Sprobuj popytac sie po wiekszych firmach, czesto niekoniecznie zwiazanych z
    branza informatyczna. Ja np chodzilem w poszukiwaniach pracy i pytalem, to
    zaproponowali mi wlasnie praktyke pod okiem admina swojej sieci (jednak z
    gory zaznaczyli ze jest to praktyka bezplatna).
    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 6. Data: 2003-09-03 12:01:41
    Od: Marcin Strzyzewski <m...@t...pw.edu.pl>

    fRiQ wrote:
> [...]
    > sie przecieza nic nienaucze Potrzebowałbym jakiegoś doswidczenia/praktyki.

    w domu mozna sie sporo nauczyc :)
    wiekszosc free *unixow,ale sa podobne, wiec jesli myslisz o wiekszych
    firmach poznaj Linuxa i Solarisa ( za darmo )

    potem sieci :
    wiekzosc tanich pudelek to sie robi nie znajac produktu. wieksze firmy
    zazwyczaj maja cisco :) tak wiec : boson.com, sciagasz symulator i fiu...
    na sym. sporo mozna zrobic.
    idziesz zapisujesz sie na egzamin CCNA,zdajesz :)

    wpisane w CV - znajomosc administracji linux/ Sun solaris
    znajomosc Cisco ( cert. CCNA )

    i juz do przodu jestes.
    jak to zrobisz, bedziesz wiedzial czego nie wiesz

    na poczatek

    --
    Marcin Tadeusz Strzyzewski
    CCNP/CCSP/SCSA

  • 7. Data: 2003-09-05 19:25:02
    Od: Paweł Biel <p...@s...pl>

    Marcin Strzyzewski wrote:
    > w domu mozna sie sporo nauczyc :)
    > wiekszosc free *unixow,ale sa podobne, wiec jesli myslisz o wiekszych
    > firmach poznaj Linuxa i Solarisa ( za darmo )

    Tu bym dodał grzebanie w MsWindows.
    Wersje 2003 można dostać za free do testów na 180 dni.
    A naprawdę się opłaca być specjalistą w tej dziedzine. (linia NT Server )
    Specjalista...tzn kims kto siedzi w tym kilka lat
    i umie coś więcej niż instalacja windows 98 ;)

    > wpisane w CV - znajomosc administracji linux/ Sun solaris
    > znajomosc Cisco ( cert. CCNA )

    Oprócz tego Oracle, Solaris, MCP/MCSA/MCSE

    --
    pozdrawiam
    Paweł Biel

  • 8. Data: 2003-09-05 23:36:15
    Od: fRiQ <f...@w...pl>

    > Tu bym doda? grzebanie w MsWindows.
    > Wersje 2003 mo?na dostaae za free do testów na 180 dni.
    > A naprawd? si? op?aca byae specjalist? w tej dziedzine. (linia NT Server )
    > Specjalista...tzn kims kto siedzi w tym kilka lat
    > i umie co? wi?cej ni? instalacja windows 98 ;)

    no coz, wiekszosc windziastych to mam przecwiczone.. ale raczej od strony desktop niz
    dzilania w sieci.. 2 kompy zpiete raczje nie naucza mnie zabawy z uslugami typowymi
    dal serva :)

  • 9. Data: 2003-09-06 09:21:59
    Od: "Pawel Biel" <p...@s...pl>

    fRiQ wrote:
    > no coz, wiekszosc windziastych to mam przecwiczone.. ale raczej od
    > strony desktop niz dzilania w sieci.. 2 kompy zpiete raczje nie
    > naucza mnie zabawy z uslugami typowymi dal serva :)

    No wlasnie...
    Z takim doswiadczeniem najwyzej na helpdeska mozesz aspirowac.
    Polecam zainteresowanie sie systemami które maja w nazwie 'server'.
    Wiele firm uzywa tej linii i to nie tylko jako kontrolerów domeny,
    ale jako system operacyjny pod np. SAPa lub PEOPLESOFTa.

    A jesli zainstalujesz windows 2000 Sever lub 2003 Server,
    to dwa kompy wystarcza juz do jakotakiego poznania
    AD, group policy, QoS, TS, CA i oczywiscie IIS (hardening go
    to bardzo wazna umiejetnosc) itd .
    Poza tym polecam czasopisma i inet.
    Jesli interesuje Cie wiecej wal na priva.

    btw. oba sa dostepne leganie jako wersja 'evaluate'

    p.s. ustaw kodowanie na ISO-8859-2,
    brak na polskich grupach nie nie swiadczy dobrze o tobie
    jako adminie.

    --
    pozdrawiam
    Pawel Biel

  • 10. Data: 2003-09-06 20:57:05
    Od: "tj" <5...@n...wp.pl>

    Uzytkownik "Pawel Biel" <p...@s...pl> napisal w wiadomosci
    > Z takim doswiadczeniem najwyzej na helpdeska mozesz aspirowac.
    (uwagi poparte doswiadczeniem) polecam zaczynac od podstaw a najlepiej jako
    support w jakies firmie, przede wszystkim dlatego, ze w warunkach domowych
    nie przecwiczysz umiejetnosci rozwiazywania problemow, ktore pojawiaja sie
    w rzeczywistosci a nie w "laboratorium". Szukaj firm z przynajmniej
    kilkudzisiecioma zestawami w biurze i polecaj sie
    a_przy_dobrym_adminie_mozna_sie_wiele_nauczyc. ale pamietaj ze to ciezki
    kawalek chleba i nie zawsze oplacalny. ceryfikaty swoja droga ale opanowany
    system z redmond, linux, cisco, jakis jezyk skryptowy no i obecnie spora
    dawka wiedzy na temat bezpieczenstwa to wymogi stawiane dzisiaj. Powodzenia!
    tj