PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2004-02-15 13:45:23
    Temat: Zwolnienie lekarskie
    Od: P@weł B. <p...@o...pl>

    Witam wszystkich serdecznie!

    Mam następujący problem. Wczoraj dopadła mnie grypa i jeżeli mój stan
    zdrowia się nie poprawi zapewne jutro z rana udam się do lekarza.
    Podejrzewam dodatkowo, że wizyta oprócz przepisania medykamentów zakończy
    się wystawieniem zwolnienia lekarskiego (zatrudniony jestem na umowę o
    pracę od 2.01.2004, umowa na czas nieokreślony).
    Mam w związku z tym pytanie następującej treści (trochę googlowałem, ale
    wysoka gorączka zniechęciła mnie do dalszych poszukiwań, liczę na to, że
    ktoś uprzejmy odpowie na mojego posta, za co z góry dziękuję):

    Idę do lekarza. Wyobraźmy sobie sytuację, że lekarz nie wystawia
    zwolnienia. Jak to się ma do opuszczonego dnia pracy? Czy lekarz ma
    obowiązek wystawienia zwolnienia za dzień, w którym było się u niego na
    wizycie?
    I jeszcze dwa krótkie pytania:
    1. Czy zwolnienie musi być koniecznie wystawione przez lekarza pierwszego
    kontaktu, czy może to być dowolny lekarz internista przyjmujący w
    placówce, do której jestem przypisany.
    2. Czy z punktu widzenia kp mam obowiązek uprzedzenia pracodawcy o swojej
    nieobecności w dniu wizyty lekarskiej ?

    Być może dla większości Was będą to naiwne pytania, ale jak dotąd zdrowie
    dopisywało i nie miałem koniecznośći rozważania takiej możliwości...

    Paweł B. --> p...@o...pl
    Odpowiadając wytnij NOS-a z adresu

  • 2. Data: 2004-02-15 17:40:51
    Temat: Re: Zwolnienie lekarskie
    Od: "Tony_Soprano" <p...@o...pl>

    Użytkownik "P@weł B." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zwolnienia. Jak to się ma do opuszczonego dnia pracy? Czy lekarz ma
    > obowiązek wystawienia zwolnienia za dzień, w którym było się u niego na

    Lekarz może ci wystawić zwolnienie na ten dzien ale nie musi...

    > I jeszcze dwa krótkie pytania:
    > 1. Czy zwolnienie musi być koniecznie wystawione przez lekarza pierwszego
    > kontaktu, czy może to być dowolny lekarz internista przyjmujący w
    > placówce, do której jestem przypisany.

    Zwolnienie może być wystawione na przez każdego lekarza.

    > 2. Czy z punktu widzenia kp mam obowiązek uprzedzenia pracodawcy o swojej
    > nieobecności w dniu wizyty lekarskiej ?

    Nie masz takiego obowiązku, ale lepiej poinformować pracodawce że jesteś
    chory i że udajesz
    się do lekarza.

    > Być może dla większości Was będą to naiwne pytania, ale jak dotąd zdrowie
    > dopisywało i nie miałem koniecznośći rozważania takiej możliwości...

    Jeżeli się w czymś pomyliłem to proszę o korekte...

    Pozdrawiam
    TS.

  • 3. Data: 2004-02-15 18:08:38
    Od: P@weł B. <p...@o...pl>

    > Nie masz takiego obowiązku, ale lepiej poinformować pracodawce że jesteś
    > chory i że udajesz
    > się do lekarza.

    Dzięki za helpa, a tak na marginesie nie przeczytałem Twojej ostatniej
    linijki.... ;-) i mylnie zinterpretowałem Twoją wypowiedź....

  • 4. Data: 2004-02-15 18:21:38
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Tony_Soprano" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "P@weł B." <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Lekarz może ci wystawić zwolnienie na ten dzien ale nie musi...

    Nagminne jest u wielu lekarzy zwlaszcza dzieciecych w przychodniach
    przyklinicznych "zapominanie" bloczka ze zwolnieniami.
    Nie wiem, czy maja jakies limity wystawianych zwolnien, ale zona
    wielokrotnie przy okazji roznorodnych badan kontrolnych dziecka (nie chodzi
    tu o grypki i anginy) tracila 4 godziny w poczekalni, 20 minut badanie i 2
    godziny az znajdzie sie bloczek i lekarz wypisze zwolnienie.

    ps: "delimeter" sam sei wyregolowal (chyba- widze przy sciagnieciu podpisu)
    przy okazji aktualizacji OE, nie robienej, zapewniam was, w celu wyciecia
    "nadliczboewj" spacji czy myslnika.
    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##