PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zbiory jabłek

  • 51. Data: 2010-10-28 10:36:54
    Temat: Re: Zbiory jabłek
    Od: Piotr <...@...com>

    W dniu 2010-10-28 12:16, Liwiusz pisze:

    > Znaczy się N dni urlopu jest dla Ciebie lepsze niż N+1?

    Ja lubię swoja prace. Urlopu mam na tyle dużo by jechac z rodzina 2x w
    roku na wakacje. Wiecej nie potrzebuje.

  • 52. Data: 2010-10-28 12:49:22
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 28, 12:16 pm, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Znaczy się N dni urlopu jest dla Ciebie lepsze niż N+1?

    Różnie w życiu bywa. Czasami opłacałoby się urlop zwyczajnie
    pracodawcy sprzedać, np. idąc do pracy za podwójną stawkę. KP jednak
    tego zabrania.

    --
    mihau

  • 53. Data: 2010-10-28 13:42:30
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    > Raczej stworzyć pozory, że odzdziela.
    > Udało mi się wdepnąć w leasing pracowniczy, na szczęście tylko na chwilę.
    > jest dopiero niewolnictwo na miarę XXI w. I wszystko zgodnie z prawem.
    Poczytałem o tym i faktycznie nieciekawie to wygląda.
    Ustawa o pracy tymczasowej w wielu miejscach koliduje IMO z KP.
    Tu jest szersze opracowanie na ten temat:
    http://www.monitorprawapracy.pl/index.php?mod=m_aktu
    alnosci&cid=40&id=176
    Wychodzi, że najlepiej nie wdeptywać.

    --
    Jotte

  • 54. Data: 2010-10-28 13:46:09
    Od: "Jotte" <t...@s...wypad.wp.pl>

    Użytkownik "Piotr" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Mam własna DG i urlop platny(tak sie dogadałem z zleceniodawca).
    > Po co mi KP?
    Tobie może po nic.
    Ale ty nie jesteś pępkiem świata.
    Zresztą - to na razie. W życiu różnie bywa, może kiedyś z byznesmenka
    przeobrazisz się w pracownika. Wówczas przeprosisz się z KP.

    --
    Jotte

  • 55. Data: 2010-10-28 14:43:15
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Jotte wrote:

> [...]
    > Ustawa o pracy tymczasowej w wielu miejscach koliduje IMO z KP.
    > Tu jest szersze opracowanie na ten temat:

    To prawda, ja sobie mogę pozwolić na pokazanie "im" środkowego palca, ale...
    Niestety, miałam okazję poznać ludzi, którzy na takich warunkach pracować
    muszą, w dodatku dojeżdżają 60 - 70 km. Bo to i tak lepsza opcja, niż nie
    miec na chleb.
    J.

  • 56. Data: 2010-10-28 19:08:59
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Może jestem mitycznym samozatrudnionym, ale właśnie zaczynam ponownie
    > pracę po 10 miesiącach wakacji. Wakacji zaplanowanych i na własne
    > życzenie.

    Tyle, że dyskutujemy o płatnych urlopach. Etatowiec też się może zwolnić
    na 10 miesięcy a nawet na dużo dłużej jeśli mu to odpowiada :)

    e.

  • 57. Data: 2010-10-28 19:10:17
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "mihau" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Samozatrudniony koszt wakacji wlicza sobie do stawki za czas pracy.

    10-cio miesięcznych.

    e.

  • 58. Data: 2010-10-28 19:13:47
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Piotr" <...@...com> napisał w wiadomości

    > Mam własna DG i urlop platny(tak sie dogadałem z zleceniodawca).
    > Po co mi KP?

    Póki wszystko idzie dobrze - po nic. Ale zachorujesz na miesiąc albo
    zleceniodawcy się coś odwidzi i wtedy szybko zajarzysz po co :)

    e.

  • 59. Data: 2010-10-28 20:42:23
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-10-28, entroper <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    [...]

    > Póki wszystko idzie dobrze - po nic. Ale zachorujesz na miesiąc

    To masz np. chorobowe w wysokości 100% + oczywiście kasa z ZUSu,
    bo w końcu składki opłacasz.

    > albo zleceniodawcy się coś odwidzi

    No i co wtedy? To samo może się pracodawcy odwidzieć. A jak pracodawca
    to mała spółka z kapitałem 5000, to powodzenia w odzyskiwaniu co należne.
    Jak ktoś chce oszukać, to da radę.

    > i wtedy szybko zajarzysz po co :)

    Jak pracodawca/zleceniodawca jest np. z USA/UK, to już widzę jak ich rusza
    nasz polski KP. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 60. Data: 2010-10-28 21:12:12
    Od: mihau <m...@g...com>

    On Oct 28, 9:08 pm, "entroper" <entroper-pocztaonetpeel> wrote:

    > Tyle, że dyskutujemy o płatnych urlopach. Etatowiec też się może zwolnić
    > na 10 miesięcy a nawet na dużo dłużej jeśli mu to odpowiada :)

    Widzę że nadal nie rozumiesz. Klientowi nie będę gadał farmazonów o
    płatnych urlopach, ZUSach jakie płacę, itp. Jego to nie obchodzi, a ja
    nie muszę się spowiadać. Sam sobie te koszta doliczam i przedstawiam
    mu końcową stawkę. On się zgadza albo nie. Jak na razie wszyscy się
    zgadzają.

    --
    mihau