PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wymiar urlopu a zmiana umowy o prace na przelomie roku

  • 1. Data: 2007-06-14 13:00:07
    Temat: Wymiar urlopu a zmiana umowy o prace na przelomie roku
    Od: Jezikk <j...@g...com>

    Witajcie,

    mam taki oto problem:
    2-3 pazdziernika 2006 roku podpisalem umowe na okres probny (3
    miesiace). Umowa ta wygasla mi 3 stycznia i z tym wlasnie dniem
    przedluzylem umowe o prace na okres 1 roku czyli do 3 stycznia 2009 roku.

    I teraz moje pytanie jest takie:
    ile nalezy mi sie urlopu na koniec 2008 roku ???

    Wg moich wyliczen jest to 5dni za 2006rok (3m-ce x1.6dnia/m-c = 4.8 => 5
    dni) i 20 dni za 2007rok (bo jest to pierwsza praca po studiach na UP).
    Czyli wynika ze powinno to byc 25dni, ku mojemu zdziwieniu pracodawca
    upiera sie ze nalezy sie sie sumarycznie 24 dni. Sporny okres to wlasnie
    te 3 probne miesiace za ktore wg niego nalezy mi sie 4 a nie 5 dni.

    Mozecie mi pomoc rozwiazac ten problem ???

    pozdrawiam
    Łukasz Jezierski

  • 2. Data: 2007-06-14 21:04:07
    Od: "Kris" <k...@p...onet.pl>

    zapytaj pracodawce a raczej kadrowa dlaczego akurat 4 dni ci wiliczyla
    bo mnie tez wychodzi 5 dni urlopu za 3 miesiace pracy ale specjalista nie
    jestem

  • 3. Data: 2007-06-15 07:10:53
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Kris nabazgrolił na ekranie:

    I tu jest problem. Jest to twoja pierwsza praca, a umowę o pracę podpisałęś
    2-3 października (domyślam się, że od tego okresu też ona była zawarta).
    Nie przepracowałeś pełnych 3 miesiecy, dlatego liczony masz urlop za 2
    miesiace: czyli 3,33 (nawet tego nie trzeba było zaokrąglać do 4 dni,
    pracodawca poszedł ci na rękę).

    W przypadku pierwszej pracy ulrop w 1 roku pracy, prawo do urlopu nabywasz
    dopiero po _przepracowaniu_ miesiąca, w wymiarze 1/12.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --