PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop za prace w swieto, a chorobowe.

  • 31. Data: 2009-05-15 09:52:29
    Temat: Re: Urlop za prace w swieto, a chorobowe.
    Od: g...@p...pl

    On May 14, 7:17 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > pracownicze. Dlatego uważam, że wątkosprawca nie utracił prawa do dnia
    > wolnego mimo, że "zachorował".
    > Ponadto pracodawca nie może domagać się od niego wnioskowania o urlop na ten
    > dzień i to jeszcze fałszując datę (bo przecież data złożenia wniosku o urlop
    > nie może być późniejsza niż data urlopu, którego wniosek dotyczy).
    > Pracodawca IMO popełnił błąd - udzielił dnia wolnego _zanim_ pracownicy
    > uzyskali do niego prawo, a wątkoczyńca nie mógł przecież przewidzieć, że
    > "zachoruje".
    > Ponowię swoją tezę - nic nie robić, piłka po drugiej stronie.

    Pilka po drugiej stronie? Jak to w praktyce ma wygladac?
    Kadry maja mi cos udowadniac? Przeciez to ich udowadnianie
    bedzie wygladac tak, ze powiedza mi, ze nie mam racji i zakwalifikuja
    mi ten dzien jako urlop. Oczywiscie nie moga tego zrobic ostatecznie
    dopoki nie napisze wniosku urlopowego (z data do tylu, jak piszesz).

    Walka z HR'ami tutaj to trudna walka...

    KM.

  • 32. Data: 2009-05-15 11:48:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 14 May 2009 19:17:25 +0200, Jotte napisał(a):

> [...]
    > rzeczywistością ogląd sytuacji.
    >
    > Jestem zdania, że 1.05 uczyniono dla tych pracowników dniem pracy

    Ale na ich wniosek!!
    Pracodawca ma na to "kwity". Nie zostało to im 'narzucone" ;)

    > za który zgodnie z prawem udzielono im dnia wolnego 4.05. I to
    > w dodatku _przed_ rzeczywistym zrealizowaniem pracy w święto.

    W nawiązaniu do posta Message-ID:
    <5...@x...goo
    glegroups.com>
    wynika niezbicie, że praca 1 maja była dla tych osób pracą w święto
    (nadgodziny) za co pracodawca udzielił im na ich wniosek dzień wolny w dniu
    4 maja.

    > Pracownik chory nadal jest pracownikiem, zachowuje wszelkie prawa
    > pracownicze.

    Oczywiście że jest pracownikiem.

    > Dlatego uważam, że wątkosprawca nie utracił prawa do dnia
    > wolnego mimo, że "zachorował".

    A pracował 1 maja?

    > Ponadto pracodawca nie może domagać się od niego wnioskowania o urlop na ten
    > dzień

    Czyli stan faktyczny jest taki że nasz pytek ma po prostu w dn. 4 maja
    nieobecność nieusprawiedliwioną (jeżeli nie stawił się do dyspozycji
    pracodawcy!)

    > Ponowię swoją tezę - nic nie robić, piłka po drugiej stronie.

    Można i tak postąpić. Szkoda tylko tej 'NN" :)

    Z wyjaśnień pytka, wynika że dla ich działu/wydziału/sekcji - 40 godzinny
    tydzień pracy może być od środy do niedzieli, a poniedziałek i wtorek są
    dla nich dniami wolnymi).

  • 33. Data: 2009-05-15 12:12:41
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    i.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > Pilka po drugiej stronie? Jak to w praktyce ma wygladac?
    Czekać.

> [...]
    > mi ten dzien jako urlop. Oczywiscie nie moga tego zrobic ostatecznie
    > dopoki nie napisze wniosku urlopowego (z data do tylu, jak piszesz).
    Kadry (co to w ogóle jest za stwór?) nie są chyba twoim zwierzchnikiem.
    Polecenia przyjmujesz wyłącznie od przełożonych.
    W razie potrzeby - na piśmie; pisałem już o tym.
    Niech ci wyda na piśmie polecenie wnioskowania o urlop i antydatowanie.

    --
    Jotte

  • 34. Data: 2009-05-15 12:13:47
    Od: g...@p...pl

    > Ale na ich wniosek!!
    > Pracodawca ma na to "kwity". Nie zostało to im 'narzucone" ;)

    Praca w 1 maja byla nam narzucona jak najbardziej. Wymiana na 4 maja
    byla mocno zasugerowana.

    > A pracował 1 maja?

    A gdybym tego 1 maja wzial urlop? Przeciez tu nie chodzi
    o fizyczna obecnosc w pracy. Dzien na ZLA to nie to samo,
    co nieobecnosc w pracy z powodu dnia wolnego od pracy (np. sobota).
    A w obydwu przypadkach praca nie jest swiadczona.

    > Z wyjaśnień pytka, wynika że dla ich działu/wydziału/sekcji - 40 godzinny
    > tydzień pracy może być od środy do niedzieli, a poniedziałek i wtorek są
    > dla nich dniami wolnymi).

    ?? Takie przesuniecia to oczywiscie sytuacje wyjatkowe, normalnie nasz
    tydzien pracy jest typowy.

    No to w dalszym ciagu mamy dwuglos...

    KM.

  • 35. Data: 2009-05-15 12:15:13
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1efbade7dukku$.jgrau31fvrv7$.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Ale na ich wniosek!!
    > Pracodawca ma na to "kwity". Nie zostało to im 'narzucone" ;)
    Co??
    Ty tak rozumiesz, że pracownicy zawnioskowali o pracę w święto pracy??

    > A pracował 1 maja?
    Usprawiedliwiona nieobecność w pracy.

    > Czyli stan faktyczny jest taki że nasz pytek ma po prostu w dn. 4 maja
    > nieobecność nieusprawiedliwioną (jeżeli nie stawił się do dyspozycji
    > pracodawcy!)
    Ani trochę. Pracodawca udzielił w tym terminie dnia wolnego.

    > Można i tak postąpić. Szkoda tylko tej 'NN" :)
    NN?

    --
    Jotte

  • 36. Data: 2009-05-15 12:25:46
    Od: g...@p...pl

    On May 15, 2:12 pm, "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> wrote:
> [...]
    > W razie potrzeby - na piśmie; pisałem już o tym.
    > Niech ci wyda na piśmie polecenie wnioskowania o urlop i antydatowanie.

    I tak kluczowe dla mnie jest to, zebym w tym sporze mial racje.

    Jesli ja mam, to sprawa sie zalatwi.

    KM.

  • 37. Data: 2009-05-15 12:29:35
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    g.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > I tak kluczowe dla mnie jest to, zebym w tym sporze mial racje.
    To nie matematyka, tylko prawo.
    Jakby wszystko dało się bez wątpliwości opisać artykułami i paragrafami
    niczym równaniami to sądy nie byłyby potrzebne a prawnicy zdechli z głodu.

    --
    Jotte

  • 38. Data: 2009-05-15 12:37:09
    Od: g...@p...pl

    > To nie matematyka, tylko prawo.
    > Jakby wszystko dało się bez wątpliwości opisać artykułami i paragrafami
    > niczym równaniami to sądy nie byłyby potrzebne a prawnicy zdechli z głodu.

    No ale bez przesady, zeby nie bylo jednoznacznej wykladni w takim
    przypadku. Jest moze jakas infolinia PiP'u?

    KM.

  • 39. Data: 2009-05-15 12:51:17
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości
    a.googlegroups.com
    g...@p...pl <g...@p...pl> pisze:

    > No ale bez przesady, zeby nie bylo jednoznacznej wykladni w takim
    > przypadku.
    A co w tym dziwnego?
    Są jednak w tej sprawie pewne oczywistości, wszystkie już były wymieniane
    więc nie chce mi się powtarzać.

    > Jest moze jakas infolinia PiP'u?
    Nie przesadzasz? Google się popsuło?

    --
    Jotte

  • 40. Data: 2009-05-15 12:56:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Fri, 15 May 2009 14:15:13 +0200, Jotte napisał(a):

    > Co??
    > Ty tak rozumiesz, że pracownicy zawnioskowali o pracę w święto pracy??

    Arghhh - ale palnąłem to zdanie pod innym fragmentem. Chodziło mi że
    pracownicy wnioskowali o wolny dzień w dniu 4 maja.

    > Usprawiedliwiona nieobecność w pracy.

    Oczywiście że usprawiedliwiona. I dla tego pytek ten dzień to po prostu
    dzień świąteczny. Inny pracownicy pracowali w "nadgodzinach' przecież.

    > Ani trochę. Pracodawca udzielił w tym terminie dnia wolnego.

    Ale osobom uprawnionym którzy nabyli do niego prawo poprzez pracę w dniu 1
    maja. pytek nie PRACOWAŁ 1 maja. 2/3 całej firmy także nie pracowali 1 maja
    i 4 maj był dla nich normalnym dniem pracy.

    > NN?

    Nieobecność nieusprawiedliwiona w dniu 4 maja.