PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa-zlecenie-powierzenie wykonania osobie trzeciej

  • 1. Data: 2007-05-23 08:16:26
    Temat: Umowa-zlecenie-powierzenie wykonania osobie trzeciej
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

    1. Czy możliwa jest taka sytuacja: członek mojej rodziny ma umowę o pracę,
    podpisuje umowę-zlecenie z innym niż pracodawca podmiotem, a potem powierza
    mnie jako osobie trzeciej wykonanie zlecenia.

    W ten sposób członek rodziny płaci od umowy-zlecenia tylko składkę na ubezp.
    zdrowotne i podatek (oczywiście płatnikiem jest dający zlecenie), a ja nie
    płacę żadnej składki i kasuję od tego członka rodziny całe wynagorodzenie z
    umowy-zlecenia. Dobrze kombinuję? (zakładając, że celem kombinacji jest, abym
    mógł otrzymać jak największe wynagrodzenie netto, a więc by jak najmniej kasy
    zabrało państwo).

    2. Czy jest gdzieś w sieci wzór umowy powierzenia wykonania zlecenia osobie
    trzeciej? Czy osoba trzecia może wykonywać zlecenie bez wynagrodzenia?

  • 2. Data: 2007-05-23 08:32:49
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:36af.0000005e.4653f85a@newsgate.onet.pl, *JJ* wrote:
> [...]
    > (zakładając, że celem kombinacji jest, abym mógł otrzymać jak
    > największe wynagrodzenie netto, a więc by jak najmniej kasy zabrało

    A nie lepiej tak sformulowac przedmiot umowy zeby zrobic z tego od razu
    umowe o dzielo na Ciebie?
    ZUSu nie bedzie skoro nie chcesz go placic, mozna probowac podciagnac pod
    koszty uzyskania 50% a nie tylko 20%.

    --
    darnok
    "A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2007-05-23 10:39:40
    Od: "JJ" <z...@v...pl>

> [...]
    > umowe o dzielo na Ciebie?
    > ZUSu nie bedzie skoro nie chcesz go placic, mozna probowac podciagnac pod

    Bardzo chciałbym mieć umowę o dzieło, ale niestety to nie przejdzie w moim
    przypadku. Podobno spółka z o.o. pozwala nie płacić ZUS-u, ale za to obsługa
    księgowa kosztuje ze 2 tys./m-c.

  • 4. Data: 2007-05-29 20:38:26
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <k...@p...gmail.com>

    Dnia 23 May 2007 10:16:26 +0200, JJ napisał(a):

> [...]
    > trzeciej? Czy osoba trzecia może wykonywać zlecenie bez wynagrodzenia?

    najlepiej zawrzeć to od razu w umowie zleceniu, zgodnie z art. 738 §1 kc

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://foto.3mam.net + http://grupy.3mam.net