PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy

  • 211. Data: 2006-06-12 18:24:17
    Temat: Re: Tragiczny poziom aplikacji/aplikujących do pracy
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    MC napisał(a):
    > W jednej z odpowiedzi już to zostało określone. Do tego mail
    > rozpoczynający wątek jak i smutny wniosek z losów jednej z grup
    > tegorocznych absolwentów, z których nikt nie uzyskał pracy z normalnego
    > naboru, a Ci co pracują to tylko po znajomościach - daje pojęcie o
    > rozmiarach patologii, jaki ma miejsce w czasie rekrutacji.
    To mnie akurat kompletnie nie dziwi. Absolwenci często, choć nie zawsze,
    mają wygórowane mniemanie o swojej przydatności na rynku pracy i
    zawyżoną ocenę swoich kompetencji. Lub przejawiają kompletny brak
    świadomości w zakresie pozazawodowych umiejętności - choćby
    zaprezentowania się we właściwy sposób. I tak dochodzimy do początku
    całego wątku - umiejętności to jedno. To, jak się je potrafi
    zaprezentować to drugie.

    pozdr.
    m.

  • 212. Data: 2006-06-12 19:43:35
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w wiadomości

> [...]
    > ocenę swoich kompetencji. Lub przejawiają kompletny brak świadomości w
    > zakresie pozazawodowych umiejętności - choćby zaprezentowania się we

    Te cechy absolwentów bynajmniej nie tłumaczą tego co się dzieje. Oni i tak
    znajdują pracę, tyle, że nie w drodze oficjalnej rekrutacji. Chcesz
    powiedzieć, że kumoterstwo jest obiektywnie uzasadnione lepszą prezentacją
    się przed znajomym niż przed nieznajomym rekruterem? Ciekawe...

    > I tak dochodzimy do początku całego wątku - umiejętności to jedno. To, jak
    > się je potrafi zaprezentować to drugie.

    I umiejętność wyłapania przez oceniającego tego co istotne - to trzecie. Z
    tym jest zdecydowanie najgorzej.

  • 213. Data: 2006-06-12 19:52:34
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    MC napisał(a):
> [...]
    > powiedzieć, że kumoterstwo jest obiektywnie uzasadnione lepszą
    > prezentacją się przed znajomym niż przed nieznajomym rekruterem? Ciekawe...

    Rekrutacja kanałami nieoficjalnymi jest jedną z lepszych technik
    rekrutacyjnych. Etycznie, umiejscowiłbym ją wyżej od head huntingu.
    Rekrutacji tak prowadzonej nie należy mylić z kumoterstwem, które jest
    naganne z wielu powodów.

    > I umiejętność wyłapania przez oceniającego tego co istotne - to trzecie.
    > Z tym jest zdecydowanie najgorzej.
    A skąd te dane?

    pozdr.
    m.

  • 214. Data: 2006-06-12 20:28:08
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Rekrutacja kanałami nieoficjalnymi jest jedną z lepszych technik
    > rekrutacyjnych. Etycznie, umiejscowiłbym ją wyżej od head huntingu.

    Czy te "kanały nieoficjalnej rekrutacji", które tak cenisz mogą dotyczyć
    absolwentów? A piszę właśnie o tej grupie osób. Więc chyba szukasz
    usprawiedliwienia.

  • 215. Data: 2006-06-12 20:57:58
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    MC napisał(a):

    > Czy te "kanały nieoficjalnej rekrutacji", które tak cenisz mogą dotyczyć
    > absolwentów? A piszę właśnie o tej grupie osób.
    Mogą.

    > Więc chyba szukasz usprawiedliwienia.
    Czego? I przed kim? ROTFL.

  • 216. Data: 2006-06-12 21:00:38
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> napisał(a):

    > Abo do szufladek - mediator/menedżer/negocjator. Umiejętność nazywania
    > rozpoznawania i nazywania manipulacji to jedna z kluczowych umiejetności
    > facylitatora, coacha, mediatora etc.

    Tak, ale to zależy, kto i jak napisze o tym w CV/LM. Jeśli ktoś rzeczywiście
    na stanowisko jak powyżej, to OK, ale gdyby mi inżynier albo programista
    otwartym tekstem podkreślał, że on jest odporny na manipulację, to bym go
    oceniła circa jak sekretarkę piszącą, że ona to nie daje się obmacywać
    szefowi. ("Na litość boską, czemu akurat o tym pisze, jakaś obsesja, czy
    zakłada z góry, że go/ją coś takiego tutaj spotka?")

    --
    JoP

  • 217. Data: 2006-06-12 22:17:14
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Mogą.

    A w jaki sposób?

  • 218. Data: 2006-06-12 22:38:27
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    MC napisał(a):
    > Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@d...doPLer> napisał w
    > wiadomości news:e6kkm7$7tj$1@inews.gazeta.pl...
    > A w jaki sposób?
    Zwyczajnie, tak jak się to robi. Przekazuje się wymagania względem
    kandydata, konsultuje etc.

  • 219. Data: 2006-06-13 00:43:42
    Od: "MC" <m...@g...pl>

    > Zwyczajnie, tak jak się to robi. Przekazuje się wymagania względem
    > kandydata, konsultuje etc.

    To rzeczywiście nie jest niczym nadzwyczajnym, ale pytanie dotyczyło tego
    skąd ten kandydat.

  • 220. Data: 2006-06-13 10:26:26
    Od: "Jolanta Pers" <j...@g...pl>

    MC <m...@g...pl> napisał(a):

    > Co nie przeszkadzało Ci na nie odpowiadać. Więc bez urazy, Twoja ocena
    > brzmi mało wiarygodnie. Nagle teraz Ci się odwidzialo.

    Bo czasem uwielbiam podyskutować z ludźmi, którzy robią wrażenie, jakby
    zarówno do szkoły, jak i ze szkoły mieli pod górkę. Jak człowiek poczyta
    trochę opinii w stylu "pracę można znaleźć tylko przez znajomości", "przed
    trzydziestką w Polsce nie można się dorobić mieszkania i samochodu", "wszyscy
    absolwenci muszą pracować za minimalne wynagrodzenie", "jestem cudny i
    wspaniały, a że od 5 lat nie mam pracy, to przez niekompetentnych rekruterów,
    którzy nie umieją się na mnie poznać" to zaczyna się czuć strasznie
    wyjątkowy, inteligentny, mający szczęście w życiu, normalnie człowiek
    sukcesu "iwogle". Tylko muszę sobie dawkować, bo w Usenecie jest tyle
    materiału, że można popaść w samozachwyt.

    > To jesteś jeszcze korespondencyjnym psychologiem? Myślałem, ze potrafisz
    > trzymać się tematu.

    Jak masz jeszcze jakieś argumenty popierające tezę, że debilny adres e-mail
    poprawia wizerunek kandydata, to chętnie posłucham.

    --
    JoP