PracaGrupypl.praca.dyskusjewybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron" › Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    From: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: wybór: "wymówienie" czy "za porozumieniem stron"
    Date: Thu, 29 Jul 2010 15:10:15 +0200

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:i2rhu0$ekq$1@inews.gazeta.pl...

    > Niestety spodziewam się najgorszego.
    > Czy pracodawca może stwierdzić że działam na jego szkodę w nowej firmie
    > np. przez to że produkty tej firmy będą identyczne (taka specyfika),
    > zrobione w ten sam sposób. Mam przyzwyczajenia które w pewnych
    > sytuacjach mogą spowodować podejrzenia że wykradłem wzory druków
    > akcydensowych (pracuje w drukarni). Boję się udowadniania że nie jestem
    > wielbłądem.

    Robienie identycznie wyglądających rzeczy, ale dla nowej firmy raczej
    będziesz musiał sobie odpuścić (jeśli stara firma zastrzegła wzór). Poza
    tym raczej nic Ci nie grozi - ewentualne spory będą się rozgrywać na
    wyższym szczeblu. Natomiast personalne oskarżenie Ciebie o kradzież czegoś
    ze starej firmy to poważny zarzut, na poparcie którego trzeba mieć coś
    więcej niż dwa wydruki i jeśli stary szef tego nie wie, to boleśnie się
    dowie (aczkolwiek swój domowy komputer na Twoim miejscu bym wyczyścił,
    policja lubi nabijać sobie statystyki).
    Co do samego faktu wykonywania tej samej pracy dla kogoś innego:
    pracodawca miał mnóstwo czasu na uregulowanie z Tobą sprawy ew. zakazu
    konkurencji. Przespał? Szkoda mu było kasy? Nie Twoje zmartwienie.

    e.