PracaGrupypl.praca.dyskusjeweksel in blanco ?? › Re: weksel in blanco ??
  • Data: 2003-01-20 08:28:32
    Temat: Re: weksel in blanco ??
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Weksel in blanco? Niech się stuknie w głowę. Weź pod uwagę, że okaziciel
    > takiego weksla może na nim wpisać dowolną kwotę, np. dziesięciokrotną
    > wartość owej "co cenniejszej przesyłki", a twój pracodawca może i będzie
    > miał pełne prawo, żeby sumę widniejącą na podpisanym przez ciebie wekslu
    > wyegzekwować...
    >
    > Proponuję zasugerować pracodawcy, uprzejmie a stanowczo, że weksel tak,
    ale
    > na sumę, która jest dokładną wartością "cenniejszej przesyłki". To jest i
    > fair i wyklucza, że pracodawca ci w coś wrobi.

    W przypadku jezeli pracodawca wymaga od pracownika podpisania weksla to
    wtedy tez daje mu do podpisu deklaracje wekslowa i tam w niej wymienione sa
    warunki na okolicznosc wypelnienia weksla. To nic strasznego, w mojej firmie
    kazdy z pracownikow podpisuje taki weksel [jest nas 12 tysiecy
    zatrudnionych] i nic zlego sie nie stalo czlowiekowi ktory pracuje uczciwie.
    Inaczej sie ma to do osob ktore okradly firme.... :)))

    Agnieszka