PracaGrupypl.praca.dyskusjeweksel in blanco ?? › Re: weksel in blanco ??
  • Data: 2003-01-20 02:25:13
    Temat: Re: weksel in blanco ??
    Od: "M" <mraf[usun_ten_spamerski_chlam]@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Miałem podobną sytuację, ale tyczącą weksla in blanco w zamian za płatność
    za umowę o dzieło z góry.

    Weksel in blanco? Niech się stuknie w głowę. Weź pod uwagę, że okaziciel
    takiego weksla może na nim wpisać dowolną kwotę, np. dziesięciokrotną
    wartość owej "co cenniejszej przesyłki", a twój pracodawca może i będzie
    miał pełne prawo, żeby sumę widniejącą na podpisanym przez ciebie wekslu
    wyegzekwować...

    Proponuję zasugerować pracodawcy, uprzejmie a stanowczo, że weksel tak, ale
    na sumę, która jest dokładną wartością "cenniejszej przesyłki". To jest i
    fair i wyklucza, że pracodawca ci w coś wrobi.

    Użytkownik "Dexahs" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
    podczas ostatniej rozmowy z pracodawcą usłyszałem na wstępie o konieczności
    podpisania weksla + 2 poręczycieli z tytułu przewożenia
    cennych, cenniejszych ... przesyłek,
    Mam spotkanie w przyszłym tygodniu, czy ktoś z Was miał podobna akcję ??

    pozdro

    Dexahs