PracaGrupypl.praca.dyskusjeszykuja sie obwarowania zawodu informatyka? › Re: szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?
  • Data: 2003-12-23 13:45:21
    Temat: Re: szykuja sie obwarowania zawodu informatyka?
    Od: " " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    RoBaK <d...@g...mm.pl> napisał(a):

    > Ja znam wiele osób z średnim wykształceniem co "zagnie" w każdym temacie
    > człowieka z dyplomem. Więc nie wydaje mi sie żeby szkoła robiła z człowieka
    > niezastąpionego pracownika. Liczy się tylko chęć do pracy i poświęcenie.
    > Tacy ludzie się wybijają, dyplom nie ma tu żadnego znaczenia.

    teoretycznie tak, ale rasizm wykształceniowy pielęgnują duże i średnie
    firmy. Gdy się czyta oferty pracy, nie sposób odnieść wrażenia, że bossowie
    uważają, że ktoś poniżej licencjata może dotykać komputera tylko u siebie
    w domu, a ich komputery może dotykać tylko mgr inż.

    > To że ktoś był bystrzejszy od ciebie i stał się nim na "skróty" to nie
    > oznacza że jest debilem.
    > Raczej wskazuje na to że musiał być bardziej inteligentny niż przypuszczasz.
    > I to nie działa tylko w informatyce tak jest ze wszystkim zawodami.

    a może zgodził się się pracować za "piwo i słone paluszki", bo resztę
    płacą rodzice? Przy takim bezrobociu na załapanie się gdzieś bystrość,
    inteligencja, umiejętności i doświadczenie to nie wszystko. Czy w sytuacji
    100 chętnych na jedno miejsce zawsze wygrywa najlepszy? Są dowody na to, że
    nie.

    Marek