PracaGrupypl.praca.dyskusjestaz absolwencki a staz pracy › Re: staz absolwencki a staz pracy
  • Data: 2003-09-16 18:44:00
    Temat: Re: staz absolwencki a staz pracy
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wondoł" <y...@h...com> napisał w |

    | to powiedz mi w takim razie czemu miałem umowę nie z instytucją w której
    | miałem staż tylko z Urzędem Pracy (miałem tę wątpliwąprzyjemnośc byc na
    | takim stazu), skąd też pobierałem "stypendium" w przerazającej kwocie 100%
    | zasiłku dla bezrobotnych.

    | i nie odporwadzano mi składek (zaznaczam na ubezp. emerytalne)

    | i poinformowano mnie że mogę sobie w szanowne cztery litery włożyć te 6
    | miechów stażu.

    Może by tak trochę poczytać zamiast bezproduktywnie wypisywać bzdury?

    USTAWA
    z dnia 14 grudnia 1994 r.
    o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu

    art.2 (wyjaśnienie pojęć)

    21a) .stażu. . oznacza to nabywanie umiejętności praktycznych do wykonywania
    pracy poprzez wykonywanie zadań w miejscu pracy przez absolwenta, bez
    nawiązania stosunku pracy z pracodawcą;
    21b) .stypendium. . oznacza to kwotę wypłacaną z Funduszu Pracy
    bezrobotnemu, zarejestrowanemu w powiatowym urzędzie pracy jako
    absolwent, w okresie odbywania szkolenia, stażu u pracodawcy oraz przez
    okres nauki w szkole ponadpodstawowej, ponadgimnazjalnej albo w szkole
    wyższej, do której uczęszcza w systemie wieczorowym lub zaocznym;

    Art. 30.
    1. Okresy pobierania zasiłku oraz stypendiów, przyznanych na podstawie art.
    37a
    i 37b, wlicza się do okresu pracy wymaganego do nabycia lub zachowania
    uprawnień pracowniczych oraz okresów składkowych w rozumieniu przepisów
    o zaopatrzeniu emerytalnym pracowników i ich rodzin.
    2. Okresów pobierania zasiłków oraz stypendiów, o których mowa w ust. 1, nie
    wlicza się jednak do:
    1) okresów wymaganych do nabycia prawa i długości okresu pobierania zasiłku;
    2) okresu zatrudnienia, od którego zależy nabycie prawa do urlopu
    wypoczynkowego;
    3) stażu pracy określonego w odrębnych przepisach, wymaganego do wykonywania
    niektórych zawodów.

    art.6 ust.1 pkt 9) ustawy o sus

    Art. 6.
    1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają, z
    zastrzeżeniem ust. 3 i 6 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej są:

    9) osobami pobierającymi zasiłek dla bezrobotnych oraz absolwentami
    pobierającymi stypendium w okresie odbywania szkolenia lub stażu, na które
    zostali skierowani przez powiatowy urząd pracy, zwanymi dalej
    "bezrobotnymi",

    Osoby te podlegają też ubezpieczeniu wypadkowemu, natomiast nie podlegają
    ubezpieczeniu chorobowemu - za czas choroby (udokumentowany zaświadczeniem
    lekarskim) otrzymują stypendium lub zasiłek.

    Absolwent na stażu generalnie podlega też ubezpieczeniu zdrowotnemu.

    Andrzej K.