PracaGrupypl.praca.dyskusjestaz absolwencki a staz pracy › Re: staz absolwencki a staz pracy
  • Data: 2003-09-16 17:51:35
    Temat: Re: staz absolwencki a staz pracy
    Od: "Jean" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > to powiedz mi w takim razie czemu miałem umowę nie z instytucją w której
    > miałem staż tylko z Urzędem Pracy (miałem tę wątpliwąprzyjemnośc byc na
    > takim stazu), skąd też pobierałem "stypendium" w przerazającej kwocie 100%
    > zasiłku dla bezrobotnych.

    gdyz jestes kierowany jako bezrobotny absolwent, a nie jestes pracownikiem,
    tak juz jest i juz,
    choc moze to byc mylace, ze pracujesz i to w pup

    > i nie odporwadzano mi składek (zaznaczam na ubezp. emerytalne)

    popros o rmua - mies raporty ubezp., platnik je powinien dawac
    ubezpieczonemu (choc nie jest podane w jakim terminie), tam napewno bedziesz
    mial wyszczeg. skladke emerytalna, mozesz nie miec jedynie zdrowotnej, jesli
    jestes/byles ubezp. przy rodzicach czy wspolmazonku, ale nie matego
    zlego....
    ..... jesli tak jest, to kasa zamiast isc do kch (obecnie nfz) idzie do us,
    skad ja odzyskasz po zlozeniu zeznania rocznego jesli masz odliczenia
    (szkola, budowlanka itp) - prawie nikt o tym nie wie ;)

    > i poinformowano mnie że mogę sobie w szanowne cztery litery włożyć te 6
    > miechów stażu.

    i tu sie myla ! stypednium wlicza sie do stazu, jak pisalem w ktoryms
    poprzednim poscie
    np:
    masz szkoly 5 lat, pracowales 4lata 10 mies, i byles na stypendium 3 mies to
    masz do urlopu 10 lat a nie 9 !!
    ale - wazne !
    podejmujesz prace np zaraz po stazu, to ten okres nie wlicza sie do okresu
    pracy, od ktorego zalezy nabycie prawa do urlopu, czyli, aby dostac urlop
    zgodnie z KP musisz przepracowac dany okres do ktorego (i tylko ktorego)
    stypednium sie nieliczy

    idz do swojego posredniaka i popros o RMUA za okres odbywania stazu oraz o
    zaswiadczenie-swiadectwo pracy (druk "okresy rejestracji i pobierania
    swiadczen - ustawa z 1994r" w systemie komp.) :D:D:D

    Jean