PracaGrupypl.praca.dyskusjeprogramisci+certyfikaty › Re: programisci+certyfikaty
  • Data: 2006-03-30 13:07:22
    Temat: Re: programisci+certyfikaty
    Od: mgl <a...@f...email.com> szukaj wiadomości tego autora

    flowher wrote:
    > Wiec pomyslalem sobie, ze lepszym rozwiazaniem bedzie zrobienie kilku
    > certyfikatow - ogolnie z dziedziny programowania.

    Dużo lepszym rozwiązaniem, jeśli nie masz żadnego doświadczenia i tak
    naprawdę nie pracowałeś przy żadnym poważnym projekcie przy stricte
    developmencie, jest poszukanie dobrej pracy albo ciekawego stażu.

    > No i tutaj pojawil sie problem - co wybrac? Tak naprawde, to myslalem
    > nad certyfikatami Microsoftu (choc M$ od poczatku zycia nienawidze, a
    > linux jest najlepszym systemem operacyjnym i basta!!!:)

    Radziłbym, poważnie zupełnie mówiąc, poszerzyć horyzonty. Jeśli nie
    jesteś programistą wyłącznie kernela linuxowego, a integracja systemów
    działających na różnych OS ma wzbudzać w Tobie uprzedzenia, to nie
    będzie Ci łatwo. A jak trafisz na fanów AIX czy OS/400 to po Tobie,
    słusznie zresztą ;).

    >, no ale wydaje
    > mi sie,ze te certyfikaty sa najbardziej cenionymi wsrod pracodawcow
    > (moze oprocz Sun'owych ale jestem programista C++ nie Javy).

    A Microsoft ma teraz C++ w ścieżce certyfikacyjnej??

    > Prosze o rade. A moze ktos mial podobny problem i rozwiazal go w jakis
    > inny sposob?? Kazda rada mile widziana...

    Jeśli mieszkasz we Wrocławiu to nie widzę problemu ze znalezieniem
    interesującej pracy na poziomie entry...

    A sam certyfikat pracy Ci nie da, bo nie jest świadectwem Twojego
    doświadczenia czy ogólnie programistycznych umiejętności, ale mniej lub
    bardziej dogłębnej znajomości danej technologii. Mając kilka lat
    doświadczenia na pewno warto zrobić SCJP+SCxCD dla Java, MCAD/MCSD dla
    .NET i reszty technologii z Redmond (teraz wchodzą zdaje się nowe
    ścieżki o nowych nazwach) czy OCA/OCP z Oracle. Ale certyfikaty nie
    zastąpią doświadczenia.

    Piszesz też o C++. Nie chciałbym wywoływać może zbędnej dyskusji na
    temat obecnej popularności różnych języków programowania, ale jeśli
    powiem, że C++ jest obecnie popularny w rozwiązaniach embedded (pocket
    pc i inne dziwy) to nie skłamię. Natomiast nowe systemy biznesowe
    tworzone są przede wszystkim w Java albo .NET. Co nie znaczy, że
    programiści COBOL czy RPG narzekają na brak zajęć ;). Specjalizuj się w
    tym, co lubisz i w czym jesteś dobry. I nie będzie źle.

    pozdrawiam,
    --
    mgl