PracaGrupypl.praca.dyskusjepracodawca zusu nie odprowadza › Re: pracodawca zusu nie odprowadza
  • Data: 2004-12-03 08:54:07
    Temat: Re: pracodawca zusu nie odprowadza
    Od: emati <e...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Karmakoma napisał(a):
    > Użytkownik "emati" <e...@n...wp.pl> napisał w wiadomości

    > w umowie mam pewną kwotę netto wpisaną (pensja w umowie jest wyraźnie
    > określona NETTO) i dostaję tyle do ręki. jest to umowa o pracę, więc składki
    > powinny być naliczane i odprowadzane, czy tak?
    >
    > K.

    To ciekawe, bo nie spotkałem się jeszcze żeby na umowie o prace była
    podana kwota netto (do ręki)a pracuję w dziale płac już 4 lata :-). Tak
    czy siak pracodawca ma obowiązek odprowadzenia składki na ubezpieczenia
    zarówno tej którą potrąca z naszej pensji jak i tą którą sam musi opłacić.

    Przykład:
    kwota brutto 1650 zł
    ZUS pracownika (płacony z tych 1650) to 308,72 zł
    ZUS płacony przez pracodawcę to 305,58 (w twoim wypadku ciut mniej bo u
    nas jest większa stawka na wypadkowe)
    ubezp. zdrowtne, ciut powyżej 100 zł
    zaliczka na podatek około 88 zł po uwzględnieniu kosztów uzyskania i ulgi.
    czyli: z 1650 brutto powinno wyjść do ręki około 1100 pln
    pracodawca powinien zapłacic za ciebie do ZUS składkę w wys. około 613 zł

    Jesli chcesz wiedziec ile powinno być tych potraceń napisz na priv i
    podaj kwotę netto a ja ci policze ile masz brutto.
    Reasumując, na twoim miejscu po odejściu z tej pracy poszedłbym od razu
    do sądu pracy i zażądał żeby pracodawca uregulował nalezności względem ZUS.