PracaGrupypl.praca.dyskusjepo jakich studiach jest dobra praca? › Re: po jakich studiach jest dobra praca?
  • Data: 2003-05-14 09:55:30
    Temat: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "winetu" <P...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 4. językoznawstwo (przynajmniej 2 języki obce na perfekt) + kurs
    marketingu:
    > nowe firmy niedługo będą wchodzić na polski rynek i _będą_potrzebować_
    > ludzi, ciągle brakuje ludzi ze znajomością francuskiego, włoskiego,
    > rosyjskiego (tak!) - możliwość zrobienia dużej kariery.

    Jesteś pewien z tym rosyjskim? Od ponad 20 lat słyszę, że rosyjski sie
    przyda. Śledzę dokładnie rynek pracy od jakichś 9 lat i nie mogę tego jakoś
    dostrzec aby poszukiwano ludzi z jego znajomością (oczywiście sporadycznie
    się zdarzają).

    > 4. medycyna: ciężka praca i bez bogatych rodziców z układami raczej
    cięzkie
    > do osiągnięcia

    Ale jak można się usamodzielnić to warto się pomęczyć. Np. w mojej
    miejscowości jest 3 dermatologów, żaden nie podpisał umowy z Kasą Chorych no
    i kasują 50 zł za 5 minut pracy. Ludzi mają full. Podobnie z okulistami,
    choć przepraszam jeden przymuje na kasę chorych, można dostać się po 3
    miesiącach oczekiwania. Dentystów jest oz zakichania, ale też non stop mają
    kolejki.

    > 7. nauczyciel: praca marnie opłacana, duży stres, brak stabilności
    > zatrudnienia (kontrakty) - rozwiązaniem jest praca w bardzo małej
    > miejscowości (do 15 tys.) lub na wsi - przyzwoite zarobki (bogate gminy:
    > Łeba, Ustka, Darłowo, Kołobrzeg, Świnoujście, Świeradów Zdrój, Szklarska
    > Poręba, Ustrzyki Górne, Zakopane), niewiele obowiązków, grzeczne dzieci.

    I niby o ile więcej zarobi nauczyciel w w/w miejscowości od takiego np. w
    Łodzi? 100 zł? Nie sądzę też aby świnoujskie dzieci byłe grzeczniejsze od
    np. łódzkich. Uwaga na wsie. Jest tendencja do likwidowania szkół wiejskich,
    przede wszystkim ze względu na ujemny przyrost naturalny.