PracaGrupypl.praca.dyskusjepo jakich studiach jest dobra praca? › Re: po jakich studiach jest dobra praca?
  • Data: 2003-05-15 10:07:44
    Temat: Re: po jakich studiach jest dobra praca?
    Od: "Andrzej" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Chyba pierwszy raz spotykam się, że angielskiego nie trzeba, no chyba, że
    > jest to tak oczywiste, że już się tego nie pisze ;-)
    Angielski znają wszyscy. A proszę policzyć takich, którzy znają niemiecki,
    francuski i angielski jednocześnie? albo takich którzy b. dobrze posługują
    się rosyjskim, niemieckim i francuskim? To francuziki i niemcy będą
    inwestować na wschodzie poprzez Polskę - nie amerykanie.

    > 35 godz w tygodniu to niemal 2 etaty dla nauczyciela, może warto by
    > sprawdzić ile godzin w szkole spędza szwagierka z Łeby i czy może nie jest
    > już naauczycielem dyplomowanym, który zarabia 2 razy tyle co początkujący.
    Owszem, tylko będąc pracownikiem najemnym w "normalnej" firmie będziesz
    pracował 42 g/tydz. + dyspozycyjność w weekend'y. Etat nauczyciela to 21 g
    reszta to nadgodziny czyli raptem 50%.

    > Tylko pogratulować, ale ile w Polsce jest takich szkół?
    Niewiele - to fakt. Ale tam gdzie są nikt nie chce pracować, bo "małe
    miasteczko = brak perspektyw".

    > Moja żona uczy w 15 tysięcznym, spokojnym miasteczku, ale w/w problemy
    > występują, no może nie w podstawówce.
    A moja żona pracująca w Gdańsku-Zaspie twierdzi że regularnie biją się do
    krwi, a dzieci biorą dragi już w 3-4 klasie podstawówki!

    > Ale tu już odpadają bogate: Zakopane, Świnoujscie, Kołobrzeg, Łeba...
    Nie do końca... W małych miasteczkach (Darłowo, Łeba, Mielno) cena za metr
    jest jeszcze do zniesienia. Można mieszkać w bardzo tanim
    Koszalinie/Słupsku/Lęborku i dojeżdzać do Mielna/Ustki/Łeby. Kto zna
    topologię Świnoujścia wie, że są miejsca tanie i są miejsca drogie.

    --
    pozdrawiam...
    Andrzej