PracaGrupypl.praca.dyskusjeplaca minimalna a budzet panstwa › Re: placa minimalna a budzet panstwa
    From: the_foe <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: placa minimalna a budzet panstwa
    Date: Wed, 12 Sep 2007 13:25:05 +0200

    Dnia 12 Sep 2007 12:38:33 +0200, Lukasz Sczygiel napisał(a):

    > Dla mnie jest normalne ze jesli baba jest w stanie zgodzic sie na prace przez 6
    > miesiecy za duzo mniej niz kazdy inny szanujacy sie pracownik (rowniez ponizej
    > placy minimalnej) to _ma_ _miec_ do tego prawo.

    ale w TVPiS mowia, ze w Polsce nikt nie chce pracowac za 1000 zl na reke i
    pracodawcy zamykaja interesy bo nie ma chetnych do pracy. No to jaki klopot
    w takim razie jest dla nich podwyzka minimala do 750 zl?

    Analizujac Twoja wypowiedz nasunelo mi sie kilka prafraz:

    1. Zenon K. chce zyc wspolnie ze swopim kotem i chce zalegalizowac swoj
    zwiazek by Bucko mogl przejac po nim majatek gdyby cos mu sie stalo. "ma
    miec do tego prawo"

    2. Adolfina W., bezrobotna, bezdomna, lat 50, chce pracowac jako niewolnica
    za strawe i cieply kat. Chce prawnie zrezygnowac z konstytucyjnej ochrony
    godnosci i nietykalnosci osobistej. "ma miec do tego prawo"

    3. Krystyna I. ma wolna sumke - 10 000 zl, chce pomagac biednym
    licealistkom (18-19 lat) dorobic. Bada robic lody, dla milych panow ;).
    Skoro sa chetne to pani Krystyna "ma miec do tego prawo"

    4. Pan Xawery X. po pijaku rozjechal jedynego zywiciela rodziny. Pojdzie do
    wiezienia, jako ze nie ma majatku tylko prace, ktora straci rodzina bez
    jedynego zywiciela skonczy na bruku. Pan Xawery i rodzina chca sie dogadac,
    winowajca bedzie wolny, ale bedzie placil miesiecznie 1000 zl rodzinie do
    konca swoich dni. "Maja miec do tego prawo".