PracaGrupypl.praca.dyskusjeogłoszenia › Re: ogłoszenia
    From: "jcm" <j...@1...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ogłoszenia
    Date: Thu, 29 Apr 2010 13:55:53 +0200

    Użytkownik "Przemek" <p...@w...pl> napisał w wiadomości news:hrbok0

    > Cóż mi po informacji że będę pracował w młodym, dynamicznym zespole - ja
    > mogę pracować nawet w starym i niedynamicznym,.

    To taki gryps:
    W ten sposób dają do zrozumienia, że potrzebują młodego, za minimalną stawkę,
    najlepiej studenta, do wklepywania kodu.

    > Lista wymagań najczęścniej zawiera kilkanaście pozycji - przeważnie z
    > kilku odrębnych dziedzin (programista, grafik, projektant, handlowiec,
    > tłumacz). Enigmatyczne stwierdzenie "Atrakcyjne wynagrodzenie" - dla
    > jednego to będzie 2500zł dla innego 20.000zł.

    Nie ma specjalistów od wszystkiego.
    Omijaj takie ogłoszenia szerokim łukiem.

    > Wszyscy pracujemy ponieważ nam za to płacą !
    > Jeśli firma szuka specjalisty w jakiejś dziedzinie - który najczęściej ma
    > już pracę - to czym może go zachęcić do jej zmiany ?

    Problem w tym, że ze świecą szukać polskiej firmy informatycznej spełniającej
    standardy, innowacyjnej - przeważnie są to pośrednicy, podwykonawcy, szukający
    jeszcze tańszych niż oni sami.

    > Dlaczego jedna w ważniejszych informacji - która mogłaby zadecydować o
    > ewentualnym aplikowaniu na dane stanowisko nie jest umieszczana.
    > Nawet nie chce mi się wysyłać CV jeśli proponowana płaca jest ściśle
    > tajna i nikt nie może udzielić takich informacji.

    Liczą na młodych i dynamicznych. ;-)

    > Żadna inna forma motywowania nie jest równie skuteczna ( uścisk dłoni lub
    > uśmiech prezesa, dyplom "pracownik miesiąca" - jakoś mnie nie motywują)
    > Nie ma to jak przejść kilka rozmów - a na koniec dowiedzieć się że
    > atrakcyjne wynagrodzenie to uwaga "2000zł brutto"
    > Jeśli pracodawca ma przeznaczone 2000zł brutto - to niech to wyraźnie
    > napisze - nie otrzyma niepotrzebnie 100 aplikacji.

    Zdziwisz się, ale otrzymują często zdecydowanie więcej niż 200. :-)

    > Czas to pieniądz - ja nie będę marnował swojego, a on swojego.
    > Liczą na to że ktoś po zmarnowaniu kilku dni - machnie ręką i zgodzi się
    > pracować za takie pieniądze ?

    Jest wielu domorosłych klepaczy, studencin, gimnazjalistów, którzy z
    pocałowaniem ręki zrobią to samo za pół darmo. Jakość kodu to rzecz drugorzędna.
    Liczy się pieniądz.

    > Na monster.co.uk - przy każdym stanowisku - podane wynagrodzenie.
    > Polski odpowiednik - oczywiście brak jakichkolwiek informacji.
    > Czy u nas kiedyś będzie normalnie ?

    Raczej nie, bo nie jesteśmy krajem innowacyjnych technologii, ale krajem
    rolniczo-przemysłowym.
    Zastanawia mnie natomiast trąbienie, że Polska potrzebuje specjalistów IT.
    I okazuje się, że wielu, aby przeżyć w zawodzie, musi szukać pracy poza
    granicami 40 milionowego kraju.

    j.