PracaGrupypl.praca.dyskusjeobniżenie zarobków › Re: obniżenie zarobków
  • Data: 2006-06-12 09:01:42
    Temat: Re: obniżenie zarobków
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości news:e6j4rt$71t$1@news.onet.pl Tomasz Kaczanowski
    <k...@p...onet.pl> pisze:

    > Tak bylo w moim przypadku wiec nie wiem, co tu jest nie tak? Moze
    > oswiecisz, a nie poddajesz krytyce?
    Pracownik otrzymuje wypowiedzenie zmieniające (KP art 42). Okres trwania
    wypowiedzenia zależy od stażu u danego pracodawcy. W wypowiedzeniu
    pracodawca określa proponowane nowe warunki pracy i/lub płacy oraz
    pouczenie, że na pisemną odmowę ma połowę okresu wypowiedzenia (gdy takiego
    pouczenia nie ma, to pracownik na odmowę ma cały okres wypowiedzenia).
    Jeżeli pracownik w wymaganym terminie nie przedstawi odmowy uważa się, że
    przyjmuje nowe warunki. W przypadku złożenia odmowy przyjęcia nowych
    warunków wypowiedzenie staje się wypowiedzeniem zwykłym i umowa o pracę
    wygasa wraz z jego upływem.
    Istnieje również procedura przewidziana w KP art. 23^1 (szczególnie §5), ale
    z wątki nie wynika aby miało to zastosowanie.
    Tyle w kwestii samego wypowiedzenia.
    Nie mam pojęcia o co Ci chodzi z tą "restrukturyzacją", ale kwestię prawa do
    odprawy reguluje ustawa z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach
    rozwiązywania z pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących
    pracowników (Dz.U. 2003/90/844), którą polecam przeczytać.

    Jotte