PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: 17 Aug 2009 10:31:19 +0200

    On 2009-08-17, Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

    > Kiedyś było taniej, jak były eksmisje na bruk i ludzie nie bali sie
    > wynajmować.... teraz jest +- podobnie - zależy od miasta raz droższy
    > jest wynajem, raz rata kredytu.

    A możesz wskazać miasta gdzie jest droższy wynajem?
    Poznań i Warszawa do nich nie należą.

    > A co to ma do rzeczy ile średnich krajowych, biorąc pod uwagę np
    > Ukrainę, będzie tych średnich więcej, tylko co z tego?

    A co ma być? Drobne porównanie skali, żeby się obudził, że on tak
    źle to jednak nie ma.

    > Niestety prawda, są rzeczy droższe, są rzeczy tańsze, ale wiele kosztuje
    > tyle samo, a to drozsze/tańsze to tez nie są kolosalne różnice...

    Jak się patrzy na jednostkowe ceny, to nie. Jak się patrzy na miesięczne
    wydatki, to już tak. W Londynie mam cenę mieszkania za 1400-1500, ale funtów,
    śniadanie za 5 funtów a nie złotych. Tańsze są towary importowane (to oczywiste),
    ale rodzime usługi juz niekoniecznie.

    Tak z ciekawości - jakie będzie Twoje 'menu' w Holandii, za 125-150EUR
    miesięcznie? Z tego co mi wiadomo, to kwoty sensowne to bardziej 250-300EUR,
    chyba że się zaopatrujesz w Lidlu.

    > Nie wiem co to są te tyś, ale - za granicą jest trochę inaczej,
    > gdy pracujesz na niskopłatnych posadach, a trochę inaczej, gdy jesteś
    > specjalistą i pracujesz w swoim fachu. Ci pierwsi, rzeczywiście nie
    > odłożą za dużo, natomiast wielu znajomych pracuje w swoich zawodach i
    > zarabiają dużo więcej niż w pl, stać ich nie na wynajęcie pokoju, ale
    > domu (czasami nawet na jego kupno) i zostaje jeszcze troche pieniędzy,
    > by je odłożyć...

    Lecisz w ogólniki. Domy w takim Puszczykowie (15 min pociągiem od
    Poznania) też potrafią kosztować (mniej więcej) tyle samo co nowe
    mieszkanie w Poznaniu (400-700 tyś). Cenami nieruchomości się łatwo
    manipuluje pod publiczkę.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl