PracaGrupypl.praca.dyskusjemoja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii › Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
  • Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: Wojciech Bancer <p...@p...pl>
    Subject: Re: moja historia - jak informatyk z poznania pracuje i zyje w szwajcarii
    Date: 16 Aug 2009 18:00:30 +0200

    On 2009-08-16, multimedia <b...@b...pl> wrote:

    [...]

    > a teraz sobie policz
    > wynajęcie mieszkania/rata na 30lat = 1500zl

    Nieprawda. Rata za mieszkanie jest znacznie wyższa niż wynajem.

    > 300zl opłaty za mieszkanie
    > 200zl telefon+internet
    > 700zl auto
    > 600zl jedzenie
    > ------------------------
    >
    > 3300 jeszcze dojedzie parę rzeczy jak ubrania, ubezpieczenie, dziecko albo
    > dwa, urlop, kupno nowego auta i się nie pozbieram w tej kasie.

    Po prostu nie umiesz zarządzać pieniędzmi.

    > Przecież nie będę tyle zarabiał przez 40 najbliższych lat
    > (tyle brakuje mi do emerytury).
    > Uważasz że 5500zl netto to tak dużo w polsce ?

    Prawie dwie średnie krajowe to wg Ciebie mało?

    > przy cenach WSZYSTKIEGO porównywalnych chociażby z Holenderskimi.

    A to nieprawda.

    > Nie mówię że tu się nie da skromnie żyć, po prostu chciałbym do czegoś
    > dojść, a nie wegetować, i mam generalnie dość jawnego okradania mnie
    > przez system w imie "sprawiedliwości społecznej"

    Nie. Ty chcesz dojść do wszystkiego "tu i teraz, natychmiast",
    bez żadnej racjonalizacji wydatków, a tego się nie da osiągnąć
    w żadnym kraju.

    Podpowiem Ci: za granicą będziesz zarabiać te 12 tyś. zł (w przeliczeniu),
    ale będziesz wydawać też więcej.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl