PracaGrupypl.praca.dyskusjejak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy › Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    From: " marek9993" <m...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: jak obnizenie podatku przeklada sie na zwiekszenie ilosc miejsc pracy
    Date: Wed, 25 Jun 2003 10:50:32 +0000 (UTC)

    n...@p...ninka.net (Nina M. Miller) napisał(a):

    > jako, ze niedawno byla dyskusja na ten temat.. to warto przeczytac
    > tenze artykul, przystepnie wyjasnione:

    http://rzeczpospolita.pl/gazeta/wydanie_030625/publi
    cystyka/publicystyka_a_4.h
    > ml

    Jasne. Ale gdyby to było takie proste, to politycy z ugrupowania autorki,
    którzy rzadzili w Polsce po 1989 &#8211; oczywiście pod inna nazwa &#8211;
    wprowadziliby
    ten raj, juz w czasie pierwszej kadencji. Tym czasem, mimo otrzezen
    ekonomistow zachodnich przeglosowali wlasna koncepcje: zwiekszanie podatkow,
    przy jednoczesnym zmniejszaniu podmiotow (prywatyzacja i likwidacja
    gospodarki) i ludzi (wprowadzenie i zwiekszanie bezrobocia) placacych te
    podatki. Teraz jest tak zle, ze nie można radykalnie obnizyc podatkow bo
    finanse publiczne padna. Tylko rozsadna dlugofalowa polityka gospodarcza i
    spoleczna może pomoc.
    Ale na to jedna kadencja to za malo. Obecnie jest tak, ze kolejna ekipa
    zmienia o 180 stopni to co uchwalila poprzednia, a na cos nowego nie starcza
    już czasu. Poza tym miesieczne dochody autorki sa wieksze niż moje roczne,
    wiec latwo jej pisac takie madrosci bez zastanawiania się nad losem coraz
    ubozszej wiekszosci spoleczenstwa.

    Marek